חברת Aleph Farms מתרחבת לקראת שיווק בינלאומי של סטייק מינוט מתורבת

יצרנית הסטייקים המתורבתים הודיעה על השקת מתקן פיילוט ייצור בשטח המשתרע על פני למעלה מ-6000 מ"ר ברחובות, בהשקעה של 40 מיליון שקלים, שיאפשר לה להגדיל את פעילותה פי 6

מתקנה החדש של Aleph Farms משתרע על פני 6,000 מ''ר בבניין Stratasys שברחובות / צילום: יובל גורן
מתקנה החדש של Aleph Farms משתרע על פני 6,000 מ''ר בבניין Stratasys שברחובות / צילום: יובל גורן

חברת "אלף פארמס", המפתחת ומייצרת סטייקים מתורבתים היישר מתאי בעלי חיים ללא הנדסה גנטית, מבשרת היום (ה') על השקת מתקן פיילוט ייצור בשטח המשתרע על פני למעלה מ-6000 מ"ר ברחובות, בהשקעה של 40 מיליון שקלים. המתקנים החדשים של החברה יאפשרו לה להגדיל את פעילותה פי שישה, לבנות מרכז מו"פ מתקדם ולחזק את היכולות הטכנולוגיות, ולהתקדם לקראת שיווק בינלאומי של מוצרי הסטייק המתורבת שלה לקראת סוף השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים.

"אלף פארמס" נחשבת לאחת החברות המתקדמות בתחום הפודטק בישראל ונמצאת בחוד החנית של תעשיית הבשר המתורבת המתפתחת בעולם. בשנה שעברה, גייסה החברה 105 מיליון דולר - מהסכומים הגבוהים ביותר שהושקעו מעולם בחברת פודטק ישראלית. המתקן החדש יאפשר לחברה לייצר כעשרה טון של "מינוט סטייק" מתורבת מתאי בקר (פרוסות בקר דקות), המוצר הראשון אותו פיתחה החברה, ובכך להאיץ את ההתקדמות מול רגולטורים בעולם לאישור שיווק של מוצר ראשון, ותעלה בהדרגה את תפוקת הייצור, לצד בניית מפעלים תעשיתיים נוספים בעולם בטווח השנתיים הקרובות.

מתקן פיילוט הייצור של החברה יכנס לפעילות מלאה עד הקיץ הקרוב, לפני פעילות שיווקית ראשונה לקראת סוף שנת 2022, כתלות בקבלת אישור רגולטורי. המתקנים החדשים של החברה ממוקמים בסמוך למשרדיה הנוכחים שברחובות, מרכז הביוטק הישראלי, ובקרוב יאכלסו יותר מ-100 עובדים. בישראל לבדה, החברה הכפילה בשנה האחרונה את מספר עובדיה, והמרחב החדש יקדם את חזונה להנגשת מזון איכותי לאוכלוסיית העולם תוך הגנה על המערכות האקולוגיות הרגישות של כדור הארץ, וצמצום ההשפעות האקלימיות והאקולוגיות ההרסניות של האדם על סביבתו.

במתקני החברה הונחה תשתית להשקת מחלקה חדשה בשם Aleph Frontiers, חממת חדשנות שתפעל כקו ייצור למוצרים חדשים בתחום החקלאות התאית ותשמש כבסיס להטמעה של טכנולוגיות חדשות. ד"ר נטע לבון, סמנכ"לית מחקר ופיתוח שקודמה לאחרונה לתפקיד מנהלת טכנולוגיות ראשית, מובילה את תהליך הרחבת הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה לסוגים שונים של מוצרים על בסיס גידול תרביות תאים, ותשמש גם כראש מחלקת חממת החדשנות בחברה (Aleph Frontiers). "אנחנו מתחייבים לחולל שינוי חיובי בעולם באמצעות חדשנות ומקוריות," אומרת ד"ר לבון. "הרחבת מחלקת המו"פ של החברה במתקנים החדשים תסייע להוביל פיתוחים מרתקים בתחום החקלאות התאית".

המדינה היחידה בעולם שאישרה עד כה מוצרי בשר מתורבת, היא סינגפור, שם נמכרים במספר נקודות מוצרי עוף מתורבת של חברת JUST האמריקאית. ברחבי העולם, כך גם בישראל, פועלים הרגולטורים בכדי ליצור מסלולי אישור למוצרים הנחשבים למזון חדש, שלא נמכר כיום בעולם. לפי ההערכות, מוצרים ראשונים יסיימו את שלבי האישור הרגולטורים במהלך השנה הקרובה בארה"ב, ולאחר מכן במדינות אחרות בעולם. "אלף פארמס", שהוקמה ב-2017 כתוצאה משיתוף פעולה בין קבוצת שטראוס ובין פרופ' שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו רפואית בטכניון, הודיעה בשנה שעברה כי הצליחה לייצר במעבדתה של לבנברג לראשונה בעולם, סטייק אנטריקוט מודפס בגודל מלא.