בריל ורשת 13 במגעים להקמת חברת איקומרס משותפת

החברה המשותפת תוקם בחלוקה של 75% לקבוצת בריל ו-25% לרשת 13, שאותם היא תקבל בתמורה להקצאת מדיה בשווי של 33.3 מיליון שקל לתקופה של 5-6 שנים • העסקה משקפת לחברה המשותפת שווי של כ-135 מיליון שקל • לגלובס נודע כי ההשקה צפויה להתקיים אחרי פסח

שחר תורג'מן, יו''ר קבוצת בריל / צילום: אסף לב
שחר תורג'מן, יו''ר קבוצת בריל / צילום: אסף לב

קבוצת ההנעלה והאופנה בריל  מנהלת מגעים עם רשת 13 להקמת חברה משותפת בתחום האיקומרס, שתרכז את כל פעילות הסחר המקוון של הקבוצה.

החברה המשותפת תוקם בחלוקה של 75% לקבוצת בריל ו-25% לרשת 13, שאותם היא תקבל בתמורה להקצאת מדיה בשווי של 33.3 מיליון שקל למשך תקופה של 5-6 שנים.

העסקה משקפת לחברה המשותפת שווי של כ-135 מיליון שקל. לגלובס נודע כי ההשקה צפויה להתקיים אחרי פסח.

לדברי יו"ר בריל, שחר תורג'מן, "אנו מנהלים מגעים כבר תקופה ארוכה עם רשת כדי להקים את המיזם. השותפות האסטרטגית הזו תבוא לידי ביטוי כשנביא את היכולות הטכנולוגיות שלנו בשילוב המותגים והשיווק, ורשת 13 באמצעות המדיה יאיצו את בניית המותג".

זו אינה הפעם הראשונה שרשת 13 מגלה עניין באתרי סחר מקוונים. ב-2018 היא חתמה על עסקה להחזקת 25% ממניות החברה שמפעילה את טרמינל X שהקימה פוקס, בתמורה לזמן פרסום. ואולם כשנה לאחר מכן ויתרו ברשת על השותפות, וחלקה נרכש על-ידי חברה פרטית בבעלות משותפת של עידן עופר ואודי אנג'ל תחת השם אקס.טי.

המהלך התברר בדיעבד כטעות, מאחר שביולי השנה דיווחה טרמינל X על הנפקה לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף". הנהנים העיקריים היו עופר ואנג'ל, שמימשו נתח מהחזקותיהם תמורת כ-140 מיליון שקל.

בריל נוסדה ב-1988 והונפקה כחמש שנים לאחר מכן. היא מחזיקה ברשתות החנויות גלי וסולוג, וכן מייבאת ומשווקת מספר מותגים, ובהם ניין ווסט, קאטרפילר, לי קופר, האש פאפיז, נאוטיקה וטימברלנד. בסך-הכול החברה משווקת יותר מ-30 מותגי הנעלה, המהווים כ-60% מהכנסותיה.

הקבוצה מפעילה יותר מ-220 חנויות וחמישה אתרי סחר מקוונים, והיקף ההכנסות השנתי שלה עומד על יותר מחצי מיליארד שקל.