ת"א: אגרת שילוט בסך כ־19 אלף שקל נשלחה להתאחדות קבלני השיפוצים – על שלט שלא תלתה

קבלן שיפוצים בעיר תלה שלט שעליו מתנוסס שמה של ההתאחדות, ללא ידיעתה • העירייה שלחה את דרישת האגרה דווקא אל ההתאחדות • בהתערבות גלובס החיוב בוטל: "העירייה תמשיך לפעול מול הקבלן"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי
שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

התאחדות קבלני השיפוצים נדרשה לשלם כ־19 אלף שקל אגרת שילוט - על שלט שלא היא תלתה, ואשר התנוסס באתר בנייה פרטי בתל אביב. לאחר שליחת מכתב ערעור מצד ההתאחדות אל מחלקת השילוט, ובעקבות פניית גלובס אל העירייה, החיוב בוטל.

השתלשלות האירועים החלה בבירור תמים שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים מול מחלקת השילוט בעיריית תל אביב־יפו, בנושא אחר. במהלך אותו בירור התגלה כי ההתאחדות נדרשת לשלם את אותה אגרה - מבלי שהייתה מודעת לקיומו של השלט הסורר, שנתלה על ידי גורם אחר באתר בנייה ברחוב בן יהודה בעיר.

ההתאחדות מיהרה לברר את הנושא, וגילתה כי מדובר בשלט שאכן מופיע עליו שמה - אך מקורו בכנס שערכה חודשים רבים לפני כן. בדרך כזו או אחרת מצא השלט, כך נראה, את דרכו אל אותו אתר בנייה, מבלי שההתאחדות ידעה על כך ומבלי שהיה לה יד בדבר.

"ההתאחדות אינה מבצעת עבודות שיפוצים או עבודות קבלנות, אין לנו עובדים המבצעים עבודות שכאלה או אתרים לביצוע עבודות שיפוצים", הדגישה ההתאחדות במכתב הערעור ששלחה עם גילוי החוב. "משרדנו אינו ממוקם בבניין המדובר, ואנו לא מבצעים עבודות שיפוצים - לא בבניין זה ולא בכלל. עוד יצוין ויודגש כי ההתאחדות או מי מטעמה מעולם לא תלו שלט ברחבי תל אביב־יפו, או ברחבי ישראל בכלל".

הערעור נשלח, כאמור, אל העירייה, ובעקבות פניית גלובס נמסר כי החיוב כלפי התאחדות קבלני השיפוצים יבוטל: "על פי חוק, חזקת האחריות על שילוט היא למי ששמוֹ או עיסוקו או עניינו מתפרסם בגוף השילוט", נמסר מהעירייה, "או מי שהזמין את ייצורו או את הדפסתו של השילוט או שילם בעדו, או מי שהשילוט הותקן במקום עיסוקו. על כן נשלחה האגרה להתאחדות.

עם זאת, בבדיקה שנערכה לאחר פנייה מטעם ההתאחדות ופנייה נוספת מטעם הקבלן הפועל באתר הבנייה המדובר, עלה כי הקבלן עצמו הוא האחראי לתליית השלט במבנה שאותו הוא משפץ. בעקבות זאת, העירייה תפעל להסרת שם ההתאחדות מהחיוב, ותמשיך לפעול מול הקבלן בנושא".

זמן קצר לאחר מכן אף נשלח מכתב מצוות החיובים במחלקת השילוט, אל התאחדות קבלני השיפוצים, ובו צוין רשמית כי החיוב מבוטל.