יגאל ברקת פורש מניהול יהושע TBWA. האם יחליף את אסף אזולאי כסמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים?

לגלובס נודע כי יגאל ברקת פורש מתפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום יהושע TBWA • ברקת נחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים שהודיע לאחרונה על פרישה • וגם: אתרי הברנז'ה כסית וזצ נסגרים

יגאל ברקת. חוזר לענף השיווק אחרי חמש שנים / צילום: שלומי יוסף
יגאל ברקת. חוזר לענף השיווק אחרי חמש שנים / צילום: שלומי יוסף

חמש שנים לאחר שעבר מעולם השיווק לענף הפרסום, יגאל ברקת חותם פרק. לגלובס נודע כי ברקת פורש מתפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום יהושע TBWA, וצפוי לחזור לעולם השיווק.

עוד נודע כי ברקת נחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים, שהודיע לאחרונה על פרישה ועבר ל-Team8. נדגיש כי מהלך בחירת המחליף של אזולאי טרם הסתיים, אך ברקת צפוי לעזוב את המשרד גם אם בסופו של דבר ייבחר לתפקיד מישהו אחר. 

ברקת הצטרף ליהושע TBWA ב-2017, והחליף בתפקיד את עינת יוזט-רביד, שחזרה לעולם השיווק ומונתה למנכ"לית אלטמן. ברזומה שלו היו תפקידים כמו סמנכ"ל השיווק של הבורסה לניירות ערך, פרטנר וישראכרט ומנהל שיווק בבזק, והפורטה שלו היה הבנת העולם הדיגיטלי והטכנולוגי.

החיבור למשרד שמונהג על-ידי בעלים דומיננטי כרמי יהושע, מאנשי הפרסום היחידים שפעל בענף ללא שותפים, נתפס לא טריוויאלי. רבים הטילו ספק ביכולת של יהושע "לשחרר חבל מקצועי" למנהל החדש, אך נראה כי לפחות בכל הנוגע לתוצרים, יהושע הצליח לתת מקום לברקת כמנהל.

בתחילת הדרך נראה היה כי החיבור מצליח, אולם השנתיים האחרונות היו קשות במיוחד למשרד, שאיבד מספר תקציבי עוגן ביניהם החברה המרכזית למשקאות ובנק דיסקונט. לכך הצטרפה כתבה ובה טענות להתנהגות לא נאותה של הבעלים רמי יהושע כלפי עובדות במשרד - מה שהביא להודעה של יהושע כי הוא משעה עצמו מתפקיד היו"ר ומותיר את ניהול המשרד בידי ברקת.

על-פי מקורבים, הפרשה טרפה את הקלפים של ברקת, שכבר התכוון לפרוש מהמשרד, אך לאור ההתפתחות הלא צפויה בחר שלא לנטוש את הניהול. עתה, כאמור, הוא פורש ונחשב למועמד המוביל להחליף את אזולאי, שעוזב את הבנק אחרי חמש שנים בתפקיד.

המינוי של אזולאי ייכנס לתוקפו בעוד כשלושה חודשים, כך שפרק הזמן שיש לגיוס מחליף איננו ארוך. מדובר באחד התפקידים הבכירים בתחום השיווק, עם תקציבי פרסום נדיבים, ומטבע הדברים התפקיד מעורר עניין בקרב רבים.

כאמור, בשלב הזה לא ברור אם ברקת יקבל את התפקיד, אך יש להניח כי פרט לניסיון הניהולי בשיווק ודיגיטל, יעמוד לזכותו הניסיון הקודם כסמנכ"ל ישראכרט, בתקופה שבה כיהן כמנכ"ל דב קוטלר (כיום מנכ"ל הפועלים). נזכיר גם כי במהלך השנים שהשניים לא עבדו יחד נשמרו ביניהם קשרים מקצועיים וחבריים.

יגאל ברקת סירב להגיב לידיעה. רמי יהושע בחר לא להגיב. 

דרור טנקוס מונה כמשנה למנכ"ל ב-DIBOOR

סוכנות הפרסום DIBOOR מזוהה בעיקר עם מהלכים פרסומיים חברתיים שהופכים לוויראליים, אולם נראה כי כמו בוטיקים נוספים המתמחים בקריאייטיב - עיין ערך סוכנות הפרסום HapPpy - הזירה הדיגיטלית הפכה עבורה צרה מדי. לכן הופכת הסוכנות למשרד פרסום, הנותן שירותים גם לתקציבי פרסום "רגילים" .

לאחרונה גייסו בדיבור דמות ותיקה מענף הפרסום המסורתי: דרור טנקוס, לשעבר סמנכ"ל לקוחות בגיתם BBDO והמשנה למנכ"ל בברוקנר-יער-לוי. טנקוס, שמגיע מתחום ניהול לקוח ונחשב לאחד הפרסומאים הוותיקים והמוערכים בענף, עבר בשנים האחרונות לתחום ההייטק והיה חלק מצוות שניהל את הזרוע הגרמנית של הסטארט-אפ איטורו.

סוכנות דיבור הוקמה ב-2009 על-ידי דנה קול בן יהודה. הסוכנות התמקדה כל השנים בעיקר בפעילות סושיאל, אבל זכתה לזרקור תקשורתי חזק דווקא בגלל מהלכים חברתיים שהצליחו לייצר אימפקט לא רק ברשתות החברתיות. המהלך הראשון היה קמפיין לוויגן פרנדלי, שהציג זוג שקונה עגל חמוד וחי כדי לאכול אותו; והשני הוא קמפיין הנשים הנרצחות עם המהלך "הקשיבי בקולי", שזכה לסיקור רב בארץ ובעולם.

המשרד טיפל בשנים האחרונות בתקציבי סושיאל ודיגיטל כגון דומינו'ס פיצה, מחלבות גד ואחרים. העבודה הפרסומית המדויקת, הקריאייטיב הבולט ואולי גם ואקום מסוים ומחסור במשרדים המזוהים עם קריאייטיב נשכני, הביאו לגידול בהיקפי הפעילות של המשרד ולכניסה לטיפול בתקציבי פרסום 360 - הכוללים פעילות אופליין משמעותית יחד עם תקציבי דיגיטל ותוכן.

הגיוס של טנקוס משלים גיוס של מספר לקוחות פרסום חדשים, ובהם rebar, חברת התוכנה SQLINK שעלתה בימים אלה בקמפיין טלוויזיה ורוסקי סטנדרט, ניהול התוכן והסושיאל של מימון ישיר, תקציב הפרסום והאסטרטגיה של רשת הנעליים B.unique ועוד.

"הייתי בהייטק, אבל הדנ"א שלי בפרסום", אומר טנקוס. "בחרתי בדיבור בעיקר בגלל חשיבת ה-360, העובדה שהם התחילו מהתוכן מתאימה הרבה יותר לשוק הפרסום של היום".

בלינק ינהלו את הסושיאל של בנק הפועלים

סוכנות התוכן בלינק זכתה במכרז על ניהול תקציב הדיגיטל והסושיאל של בנק הפועלים - כך נודע לגלובס.

בלינק היא מסוכנויות הסושיאל והתוכן הראשונות שהחלו לפעול בישראל, עוד כשהדיגיטל היה בחיתוליו. החברה הוקמה על-ידי העיתונאי לשעבר שגיא חמץ, לפני כ-15 שנה, ולפני כארבע שנים נרכשה על-ידי קבוצת הפרסום הבינלאומית HAVAS. כיום החברה מונה כ-60 עובדים, ועם לקוחותיה נמנות חברות גדולות כגון תנובה, שופרסל, אסם, שטראוס מים, פוקס, מאוחדת, ויסוצקי וסוזוקי.

החברה מנוהלת כיום על-ידי אדוה קירש, שמכהנת כמנכ"לית, ועל-ידי מתן חצרוני, שמונה לאחרונה כמשנה למנכ"ל - בשונה מרוב חברות התוכן שצמחו בתחום הפרסום הדיגיטלי, שניהם עיתונאים לשעבר מחדשות 12. את תחום הקריאייטיב מוביל כפיר ראובני-רז, ששימש בעבר כמנהל קריאייטיב במקאן ובמשרדי פרסום נוספים.

תקציב הפרסום של בנק הפועלים מנוהל על-ידי קבוצת פובליסיס ומשרד הפרסום גיתם BBDO. בתקציב הסושיאל טיפל בשנים האחרונות משרד hapPpy, שלאחר הפרידה מקבוצת הפועלים עבר לנהל את תקציב הבנק הדיגיטלי הראשון One Zero.

גלית פולק, מנהלת תקשורת שיווקית בבנק הפועלים, מסרה בתגובה כי "יחד עם הניסיון והחדשנות שמביאה עמה בלינק, מערך הפרסום בסושיאל מדיה יעבור קפיצת מדרגה".

סופית: אתרי הברנז'ה כסית וזצ נסגרים

הניסיון להציל את אתר הברנז'ה כסית לא צלח, ושנה לאחר הקמתו, קבוצת התוכן אימפקט סוגרת אותו סופית. האתר, שמותג כמתמחה בברנז'ה ובתקשורת, הגיע בקיץ האחרון לסוף דרכו כאתר עצמאי, אך בניסיון להצילו הפך למדור בתוך אתר תוכן אחר של אימפקט - האתר "זצ", שעל-פי התוכנית אמור היה להפוך לפורטל.

קבוצת אימפקט שירותי תוכן היא בבעלות איש יחסי הציבור וניהול המשברים מולי ארי, שהפעיל את הפורטלים המשפטיים אוביטר ופלילי נט. ארי חבר למפיקת הטלוויזיה ליאת דנציגר, ויחד הקימו השניים את קבוצת זצ, שהשיקה בשלב הראשון אתר בשם זה, שמציע תכנים אקטיביסטיים.

לטובת השלבים הראשונים של הפעלת המיזם גויסו מיליון שקל מגורמים פרטיים, וצוות אנשי תוכן שכולל את העיתונאים חיים הר-זהב, גדי שמשון ואחרים. זצ הוצגה כיחידת תקשורת אקטיביסטית, שמטרתה לא רק לסקר את השיח החברתי, אלא גם לקחת חלק בהובלת קמפיינים חברתיים ומהלכים אקטיביסטיים.

זמן לא רב לאחר מכן הוקם גם אתר כסית. הקבוצה יצאה לדרך עם חלומות גדולים וכסף שגויס על-ידי המייסדים ואמור היה לשמש לחודשים הראשונים, שבהם יבנו האתרים את מקומם במפת התקשורת ויתחילו להרוויח כסף כקבוצה. בהמשך נטען כי המייסדים הצליחו לגייס סכום נוסף, אך גם זה לא עזר - בהעדר מודל כלכלי ברור (לאתר לא עלו פרסומות) ואל מול הוצאות גדולות בתוכן. באימפקט קיוו כי חיבור הטראפיק של כל האתרים לתוך גוף אחד יאפשר יצירת כוח משמעותי יותר, שניתן יהיה לבצע לו מוניטיזציה, אולם כעת נראה כי המהלך לא צלח.

מולי ארי, מבעלי קבוצת אימפקט, אישר את הפרטים. "עשינו את הכי טוב שאפשר ויצרנו מוצר מדהים", אמר, "אבל לתוכנית לא היה מודל כלכלי שיכול להחזיק".