זוכה ראשונה בקרקעות נכסים ובנין בצפון ת"א - קבוצת חג'ג', תמורת כ־392 מיליון שקל

מדובר בקרקע בשטח כ־13 דונם שבה מחזיקה החברה הבת נוה גד בסמוך למלון מנדרין בעיר, ושעליה ניתן להקים 141 יחידות דיור • הזכייה – חלק מהליך המכירה של 27 דונם באזור

צחי נחמיאס, יו''ר נכסים ובנין / צילום: ורד פיצ'רסקי
צחי נחמיאס, יו''ר נכסים ובנין / צילום: ורד פיצ'רסקי

קבוצת חג'ג' היא הזוכה הראשונה בהליך ההתמחרות על קרקעות נכסים ובנין בצפון תל אביב - כך נודע לגלובס. מדובר בקרקע בשטח 13 דונם שנמצאת בבעלות החברה הבת נוה גד, שבשליטתה המלאה של נכסים ובנין. התמורה שתשלם קבוצת חג'ג', אשר גברה על שורה של מתמודדות במכרז, נאמדת בכ־392 מיליון שקל.

נוה גד פרסמה בסוף ינואר האחרון מכרז למכירת כמה קרקעות שלה באזור, סמוך למלון מנדרין ולפרויקט סי אנד סאן, בשטח כולל של 27 דונם, זאת כחלק משרשרת המימושים שמבצעת לאחרונה נכסים ובנין, במטרה לממן את הרכישה של כ־37% ממניות חברת גב-ים, תמורת 3.1 מיליארד שקל.

כמו כן, הקרקעות שנרכשו על ידי קבוצת חג'ג' הן חלק מתוכנית תא/3700 הממוקמת מצפון לשדה דב - תוכנית להקמת רובע חדש, אשר תכלול עד כ־13 אלף יחידות דיור. כיום מקדמת העירייה תוכניות מפורטות לתכנון חדש ברובע, ולאחר סיום מהלך זה צפויה חג'ג' לקבל זכויות לבנייה בקרבת החוף, בהתאם למקומן הנוכחי של הקרקעות שרכשה.

בית רומנו לא לבד: מסע המימושים של נכסים ובניין בדרך להשתלטות על גב ים 

נווה גד מחזיקה 52% מהזכויות בקרקע הנרכשת, שעליה תב"ע זמינה ובתוקף, אשר מאפשרת הקמה של 141 יחידות דיור. כדי לממש את התוכנית הקיימת נדרשת הכנת תוכנית מפורטת, אשר דורשת כמה שנים של תכנון. על פי ההערכות, חג'ג' תידרש לשלם היטל השבחה בסך של 50-60 מיליון שקל, ובסך הכול כ־450 מיליון שקל.

נציין כי נכסים ובנין רכשה את כלל הקרקעות במתחם מנדרין בין השנים 1962 ל־1973, תמורת סכום כולל של חמישה מיליון שקל. חלקה של החברה בקרקעות הוא 47%, וניתן להקים עליהן 240 יחידות דיור. בדוח השנתי המסכם ל־2020 נכתב כי ישנה על הקרקע תב"ע בתוקף, וכי "לצורך מימוש הזכויות נדרשת הכנת תוכנית בינוי ותוכנית איחוד וחלוקה".

כאמור, נכסים ובנין מממשת בימים אלו נכסים רבים, האחרון שבהם הוא בית רומנו בדרום תל אביב, שאותו מכרה לחברת YBOX תמורת 371 מיליון שקל. קודם לכן מכרה את בניין HSBC במנהטן, ניו יורק, ב־855 מיליון דולר, ואת "בית נכסים" ברחוב המסגר בתל אביב, בכ־390 מיליון שקל.

מקבוצת חג'ג' נמסר: "אנחנו ממשיכים בתהליך הגדילה והרחבת הפרוטפוליו הייחודי שלנו, שכולל קרקעות ופרויקטים במקומות המבוקשים ביותר. אנו בטוחים כי פרויקט במקום כזה, בקו ראשון לים, יהיה תוספת מדהימה לפרויקטים האייקוניים של החברה. הזכייה במכרז היא הצלחה, ועמידה במחויבותנו להיות מובילי שוק בתחום הנדל"ן בישראל".