מנכ"ל חברה הפועלת בתחום הנדל"ן חשוד שהונה משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

מוטי אברג'יל, מנכ"ל קבוצת יעדים נדל"ן והספונסר של קבוצת הכדורגל הפועל מרמורק, חשוד בעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, הצעה ומכירת ניירות ערך ללא תשקיף והלבנת הון

רשות ניירות ערך הסכימה לשחרר את אברג'יל למעצר בית / צילום: שלומי יוסף
רשות ניירות ערך הסכימה לשחרר את אברג'יל למעצר בית / צילום: שלומי יוסף

רשות ניירות ערך פתחה היום (ג') בחקירה נגד מוטי אברג'יל, מנכ"ל קבוצת "יעדים נדל"ן" והספונסר של קבוצת הכדורגל הפועל מרמורק, בחשד להונאת משקיעים. אברג'יל חשוד בעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, הצעה ומכירת ניירות ערך ללא תשקיף והלבנת הון.

אברג'יל חשוד כי בין השנים 2018-2021 פעל יחד עם חשודים נוספים, באמצעות חברות פרטיות שבבעלותו תחת קבוצת "יעדים נדל"ן", להציע לציבור המשקיעים ניירות ערך ולהניע אותם לרכוש את ניירות הערך, תוך שגייס למעלה מ-100 משקיעים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא בנוגע להשקעתם ותוך העברה של כספי המשקיעים במרמה לצרכיו הפרטיים או העברתם לצדדים שלישיים או שלא לטובת ההשקעה שלשמה גויסו.

אברג'יל הוא הבעלים היחיד של קבוצת "יעדים נדל"ן" הכוללת מספר חברות פרטיות בבעלותו, בהן חברת "יעדים המרכז לקורסים", שבאמצעותן בוצעו לפי החשד העבירות.

לפי אתר "קבוצת יעדים נדל"ן", החברה מוכרת מערך קורסים בתחום הנדל"ן ותיווך משכנתאות. בנוסף היא מציעה איתור הזדמנויות בעולם הנדל"ן והנגשת "עסקאות נדל"ן מכונסי הנכסים, הנמצאים אטרקטיביים ונמוכים משמעותית ממחיר השוק. כל מתווה העסקה פרוס אל מול הלקוח על מנת לבצע עסקה ולפעול בתחום. צוות המומחים של לוח יעדים מלווה את העסקה לבקשת הלקוח ובמידת הצורך, תוך הכוונה להוצאת העסקה לפועל".

בהסכמת רשות ניירות ערך, אברג'יל שוחרר למעצר בית בביתו, בכפוף להפקדת חצי מיליון שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ.

אברג'יל מיוצג על-ידי עו"ד הדר ישראלי ממשרד ברנע ג'פה לנדה.

*** חזקת החפות: החקירה נגד מוטי אברג'יל נמצאת בראשיתה, הוא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.