האחים אמיר הגישו הצעה לרכישת השליטה בשופרסל

מייסדי פרשמרקט, שלומי ויוסי אמיר, הגישו לדירקטוריון שופרסל הצעה לרכישת השליטה (24.9% מהון המניות) בתמורה ל-2.46 מיליארד שקל • המחיר המוצע, 28 שקל למניה, מהווה פרמיה של 3% בלבד על מחיר השוק • בינואר הושלמה מכירת פרשמרקט לפז, וחברת הדלק תצטרך לאשר את ההשקעה בשופרסל בשל הסכם אי התחרות עליו חתומים האחים

האחים שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ פרשמרקט
האחים שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ פרשמרקט

האחים יוסי ושלומי אמיר הגישו הצעה לרכישת השליטה בשופרסל, שלפיה יוקצו להם 88 מיליון מניות של שופרסל (שיהוו 24.9% מהונה המונפק והנפרע), וזאת לפי מחיר של 28 שקל למניה, ובסך-הכול 2.46 מיליארד שקל. מחיר מניית שופרסל  ננעל היום (ב') על 27.2 שקל למניה.

שופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה, כאשר בעלי המניות הגדולים בקמעונאית הענק הם גופים מוסדיים, הגדול מביניהם הוא  אלטשולר שחם (9.9%), ואחריו מגדל, הראל, מנורה, כלל והפניקס.

יש לציין כי לאחרונה הושלמה עסקת מכירת רשת פרשמרקט שהאחים אמיר ייסדו לחברת הדלק פז, שבמסגרתה חתמו השניים על הסכם אי-התחרות שתוקפו שלוש שנים, ועל-פי הדיווח רכישת השליטה בשופרסל מותנית בין השאר גם באישורה של פז.

בדיווח צוין שכי סכום הרכישה כפוף להתאמות בשל שינויים בהון החברה, חלוקת מניות הטבה וחלוקת דיבידנד, כך שלאחר התאמת המחיר ישלמו האחים תמורה כוללת במזומן בסך של 2.06 מיליארד שקל. אם מחיר מניית שופרסל במועד הקצאת המניות המוקצות יהיה נמוך ביותר מ-10% ממחיר המניה אתמול (13 במרץ), תבוצע התאמה במחיר, כך שהתמורה שתשולם תפחת בשיעור זהה לשיעור הירידה.

על-פי ההצעה, "עובר למועד ההשקעה, יאשר הדירקטוריון חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך כולל של 1.2 מיליארד שקל", כאשר המועד הקובע לזכאות לקבלת הדיבידנד ייקבע למועד מוקדם להקצאת המניות, כך שהמניות המוקצות לא יקנו זכות לקבלת הדיבידנד. כמו כן, שבעה דירקטורים שיוצעו על-ידי האחים אמיר ימונו בדירקטוריון שופרסל.

"החל ממועד הצעה זו ועד מועד הקצאת המניות המוקצות לא תבצע החברה כל פעולה העלולה לסכל מימושה של הצעה זו, לרבות שיחות עם מציעים פוטנציאליים וקבלת הצעות מתחרות", נכתב בהצעת ההשקעה, שתוקפה 10 ימים. אם ההצעה תתקבל על-ידי שופרסל, ההסכם ייכנס לתוקפו בתוך 60 יום ממועד התקיימות כל התנאים המתלים (בהם אישור הבורסה לרישום למסחר של המניות המוקצות ואישורים רגולטוריים).

בחודש אוגוסט הובילו האחים אמיר, בעלי השליטה ברשת המזון פרשמרקט, את מכירתה לפז בעסקת ענק בשווי של כ-2 מיליארד שקל. העסקה הושלמה בינואר האחרון, ומניותיה של פרשמרקט נמחקו מהמסחר בתל אביב.

בפברואר האחרון הכריעה ועדת האיתור בשופרסל כי עופר בלוך ימונה למנכ"ל במקום איציק אברכהן, שכיהן בתפקיד במשך עשור והודיע במפתיע על פרישתו בינואר. בלוך כיהן כמנכ"ל חברת החשמל, תפקיד אליו מונה במרץ 2015.