טדי שגיא נכנס לעגלות המוצרים הפטורים ממכס שנמכרים במטוסי ארקיע

חברת "לים", שבבעלות קבוצת טדי שגיא, תספק מוצרי דיוטי פרי בצי המטוסים של ארקיע • וגם: קבוצת אביליטי אדג' מאשדוד זכתה בפעם השנייה ברציפות בפרס השופטים באליפות הרובוטיקה הארצית בחסות הטכניון • אירועים ומינויים

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

חברת "לים" (LAYAM), שבבעלות זרוע הקמעונאות של קבוצת טדי שגיא, נכנסת לעגלות המוצרים הפטורים ממכס שנמכרים במטוסים: החברה תספק מוצרי דיוטי פרי בצי המטוסים של ארקיע. לים תחליף את ג’יימס ריצ’רדסון שסיפקה עבור ארקיע את השירות עד כה.

לים מפעילה חנויות פטורות ממכס ומספקת ציוד וסחורות לאוניות בנמלי חיפה ואשדוד. ב-2002 נרכשה לים מחברת צים על ידי קבוצת סקאל. ב־2018 רכשה קבוצת טדי שגיא את לים וסקאל דיוטי פרי מידי משפחת סקאל תמורת כ־40 מיליון שקל.

מטוס של ארקיע / צילום: יח''צ
 מטוס של ארקיע / צילום: יח''צ

פעילות הדיוטי פרי של לים כוללת חנויות פטורות ממכס בנתב"ג, חנויות דיוטי פרי בנמלי ישראל, חנות דיוטי פרי לדיפלומטים בתל אביב, וחנויות דיוטי פרי על אוניות נוסעים. לים גם מפעילה חנויות צעצועים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 בנתב"ג. את הכניסה לעגלות הדיוטי פרי במטוסים מגדירים בלים כ"התפתחות אסטרטגית משמעותית" ובתוכה הבטחה להגדיל את מבחר המוצרים, ולהציע מחירים תחרותיים למחירי הדיוטי פרי שבנמל התעופה. מוצרי לים ייכנסו למטוסים מפסח הקרוב.

ארקיע, כמו שאר חברות התעופה, מצפה לפסח ולקיץ, בסימן התאוששות ממשבר הקורונה. החברה מפעילה טיסות לאילת וליעדים באירופה. עם החתימה על השקת קווים לשארם א־שייח' הכריזה ארקיע על הפעלת 14 טיסות שבועיות מחודש אפריל.

אלופי הרובוטיקה שזכו בפרס השופטים

קבוצת אביליטי אדג' (Ability Edge) מאשדוד, שהוקמה ביוזמה פרטית של אביאל אבו, מאור מישוק ומישה בורובצקי, זכתה ברביעי בפעם השנייה ברציפות בפרס היוקרתי בתחרות "FIRST", אליפות הרובוטיקה הארצית בחסות הטכניון. נשיא המדינה יצחק הרצוג היה מהראשונים לברך את הקבוצה.

במסגרת התחרות, שמתקיימת ביוזמת הטכניון, הוטלה על הקבוצות משימה לבנות רובוט שמתמודד בכמה משימות, ובסיום מתקיימת תחרות ארצית. השנה התקיים הגמר בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות יותר מ־50 קבוצות מרחבי הארץ.

הרובוט של קבוצת "אביליטי" התמודד במגוון מקצים שבהם נדרש לבצע פעולות מורכבות שונות. הרובוט נמדד בקטגוריות של ביצוע טכני, מהירות, מורכבות ואחוזי הצלחה.
הקבוצה הייתה אמורה לייצג את ישראל בתחרות העולמית ביוסטון בשנה שעברה, אך בשל הקורונה בוטלה התחרות.

חברי הקבוצה מאשדוד נטלו על עצמם כפרויקט, להקים ולחנוך קבוצות צעירים נוספות באשדוד בתחום הרובוטיקה - ולשמש כ"מנטורים" מלווים, ועל כך הוענק להם פרס השופטים.

מצנח הזהב

אילונה קרשני מונתה לדוברת ומנהלת קשרי הממשל של Max.

עטיה עשמאוי מונה לתפקיד מנכ"ל מלון בוטניקה חיפה.

יניב מהלי מונה למנהל הפרויקטים והפיתוח העסקי בחברה הכלכלית חדרה.

ערן וקנין מונה למנכ"ל תמר פטרוליום.

גיא ציפורי מונה לסגן נשיא למחקר ופיתוח של מליו, פלטפורמה להעברת כספים.

עומרי תמיר מונה לנשיא חברת הסייבר הישראלית CHEQ.

זיו בלפר מונה לחבר בהנהלת חברת התוכנה הבינלאומית PTC.

יוסי אטס מונה לדירקטור מרכז המו"פ של חברת הסייבר SafeBreach.

שירן מלמדובסקי־סומך מונתה לראש מחלקת אימפקט בחברת D-ID, שעוסקת ביצירת מדיה מבוססת AI.

תום שרעבי קופליאנסקי מונתה למנהלת תחום השקעות הנדל"ן בקבוצת M51.

תום שרעבי קופליאנסקי / צילום: אורן בירן
 תום שרעבי קופליאנסקי / צילום: אורן בירן

חדשות טובות

מתגייסים למען אוקראינה 1. עובדי מיקרוסופט בישראל תרמו יותר מ־100 אלף שקל עבור ציוד למשלחת החירום של ישראייד שמסייעת לפליטים מאוקראינה.

מתגייסים למען אוקראינה 2. חברת AppsFlyer, שמפתחת טכנולוגיות למדידה וייעול של פעילות שיווקית, מארגנת ב-22 במרץ אירוע פתוח לקהל הרחב במטרה לתמוך באלו שהיקרים להם נמצאים באוקראינה, ולגייס תרומות למען האוקראינים. באירוע ידבר פסיכולוג מעמותת נטל על התמודדות עם מצבי קיצון וטראומה, ויסביר איך להתמודד עם הסטרס.

במקביל, קרן האחריות החברתית של החברה, AppsFlyer Cares , מסייעת לאוקראינים ברכישת תרופות, גיוס תרומות וביצוע חיבורים של עמותות מישראל לסיוע באוקראינה. מספר עובדים של AppsFlyer באוקראינה אף מתנדבים במקלטים בקייב ובגבולות המדינה, ומגישים עזרה לפליטים.

צעד במאבק נגד אלימות מינית. סודהסטרים, סופר-פארם ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית במהלך משותף למען המאבק נגד אלימות מינית: משיקים מהדורה מיוחדת של בקבוקים המנגישים את הדרכים לפנות למרכזי וקווי הסיוע.

מהדורה מיוחדת של בקבוקים המנגישים את הדרכים לפנות למרכזי וקווי הסיוע / צילום: טל אזולאי
 מהדורה מיוחדת של בקבוקים המנגישים את הדרכים לפנות למרכזי וקווי הסיוע / צילום: טל אזולאי

הבקבוקים נמכרים תמורת 15 שקל ברשת סופר-פארם, וההכנסות ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. פרטי קשר למרכזים ולשירותי הסיוע יופיעו על גבי אריזות הבקבוקים בעברית ובערבית.