השימוע למנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ נדחה בשבועיים

דחיית שימוע בבקשות שונות היא מהלך שכיח באירועים מסוג זה, אך סביר שמועצת התאגיד לא תאפשר דחייה נוספת, שכן הסיטואציה הניהולית הקיימת כעת בתאגיד מורכבת במיוחד • בין קובלנץ ובין רוב חברי מועצת התאגיד והיו"ר גיל עומר שוררים יחסים מתוחים מזה שבועות ארוכים

אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור ''כאן'' / צילום: דן חיימוביץ'
אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור ''כאן'' / צילום: דן חיימוביץ'

ההכרעה בעניין עתידו של מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ תתעכב: לגלובס נודע כי השימוע לפני פיטורים של קובלנץ, שאמור היה להתקיים ב-27 למרץ, נדחה לבקשתו בשבועיים. דחיית שימוע בבקשות שונות היא מהלך שכיח באירועים מסוג זה, אך סביר שהמועצה לא תאפשר דחייה נוספת, שכן הסיטואציה הניהולית הקיימת כעת בתאגיד מורכבת במיוחד.

נסביר כי למרות השימוע והאפשרות שיפוטר, כל עוד קובלנץ מכהן כמנכ"ל התאגיד, החוק מאפשר לו לקבל החלטות ניהוליות כאילו הוא צפוי להשלים קדנציה שלמה. לדוגמה, השבוע יסתיים הליך הגשת המועמדויות למנהל/ת רשת ב'. את הסינון הראשוני עושה ועדת איתור בראשותו של מנהל חטיבת החדשות ברוך שי, אולם ההחלטה הסופית אמורה להתקבל על-ידי המנכ"ל - קובלנץ. דוגמה נוספת היא השימוע לפני פיטורים ליועצת המשפטית של התאגיד, עו"ד אסי קליין, שקובלנץ אמור לנהל. קליין אומנם קיבלה כבר לפני מספר שבועות זימון לשימוע, אך גם הליך זה מתעכב.

נזכיר כי לפני חודש הוחלט במועצת תאגיד השידור הציבורי לזמן את קובלנץ לשימוע לפני פיטורים. בין קובלנץ ובין רוב חברי מועצת התאגיד והיו"ר גיל עומר שוררים יחסים מתוחים מזה שבועות ארוכים.

לשימוע קדם מכתב לקובלנץ ששיגרו שמונה מתוך תשעת חברי המועצה עם איום ברור כי אם הוא לא יחזור בו משלל ההאשמות שהטיח ביו"ר גיל עומר ובתפקוד מועצת התאגיד, המועצה תשתמש בסמכויות המוקנות לה על-פי חוק, כלומר - תפעל להדחתו.

חברי מועצת התאגיד דרשו מקובלנץ למשוך את המכתבים ששלח, ודרשו ממנו לצרף התנצלות ברורה וחד-משמעית. "למניעת אי-הבנה", נכתב במכתב, "אנו עומדים על כך שתודיע על משיכת המכתבים ותתנצל על תוכנם וסגנונם - ללא כל הסברים, הבהרות, תוספות וכיוצ"ב. פעולה זו תבהיר שאתה אכן מנסה לשוב למסלול העשייה המוטל עליך כמנכ"ל התאגיד ולנהל דיאלוג ראוי עם המועצה", כתבו.

קובלנץ לא חזר בו מההתבטאויות וההאשמות, ואכן המועצה קיבלה כאמור החלטה לנסות להדיחו.

בתאגיד בחרו שלא להגיב לדברים.