הסכסוך בצמרת התאגיד: המנכ"ל אלדד קובלנץ זומן לשימוע לפני פיטורים

דבר ההדחה המסתמנת של קובלנץ נחשף בגלובס • השימוע נקבע ל-27 במרץ • בין מנכ"ל תאגיד השידור ובין רוב חברי מועצת התאגיד והיו"ר גיל עומר שוררים יחסים מתוחים מזה שבועות ארוכים

אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור ''כאן'' / צילום: דן חיימוביץ
אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור ''כאן'' / צילום: דן חיימוביץ

הקרב בין אלדד קובלנץ לתאגיד השידור "כאן" מגיע לשלב המכריע: היום (א'), לאחר שבועיים של עמימות, זומן קובלנץ אישית לשימוע שלפני פיטורים. תאריך השימוע נקבע ל-27 במרץ. 

בין מנכ"ל התאגיד קובלנץ ובין רוב חברי מועצת התאגיד והיו"ר גיל עומר שוררים יחסים מתוחים מזה שבועות ארוכים. לפני כשבועיים נחשף בגלובס כי מועצת התאגיד דנה בהצעה לפתוח נגד קובלנץ בהליכי שימוע לפני פיטורים.

עוד נחשף בגלובס כי לאחרונה שיגרו שמונה מתוך תשעת חברי המועצה מכתב לקובלנץ עם איום ברור כי אם הוא לא יחזור בו משלל ההאשמות שהטיח ביו"ר גיל עומר ובתפקוד מועצת התאגיד, המועצה תשתמש בסמכויות המוקנות לה על-פי חוק, כלומר - תפעל להדחתו. 

האזהרה הגיעה לאחר שני מכתבים ששיגר קובלנץ באמצעות עורכת דינו ליו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, בהם האשים אותו בניסיונות לפגוע בתאגיד ובו עצמו. במכתב השני קובלנץ אף איים כי ינקוט נגד עומר צעדים משפטיים.

חברי מועצת התאגיד דרשו מקובלנץ למשוך את המכתבים ששלח ודרשו ממנו לצרף התנצלות ברורה וחד-משמעית. "למניעת אי-הבנה", נכתב במכתב, "אנו עומדים על כך כי תודיע על משיכת המכתבים ותתנצל על תוכנם וסגנונם - ללא כל הסברים, הבהרות, תוספות וכיוצ"ב. פעולה זו תבהיר שאתה אכן מנסה לשוב למסלול העשייה המוטל עליך כמנכ"ל התאגיד ולנהל דיאלוג ראוי עם המועצה". 

בנוסף, אמש (א') פורסם בגלובס כי קובלנץ הגיש לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קובלנה נגד עו"ד יאיר עשהאל, שמעניק לתאגיד השידור שירותי ליווי משפטי. על-פי הקובלנה, עו"ד עשהאל נמצא בניגוד עניינים משום שהוא עוסק גם בייצוג של מועצת התאגיד. 

דפוסים של התעמרות

נזכיר כי לאחרונה התפרסמו מסקנות ועדת פרוקצ'יה שבחנה את התרבות הארגונית בתאגיד השידור וקבעה כי קיימים בה דפוסים של התעמרות. הוועדה קבעה כי האחריות העיקרית היא של המנכ"ל קובלנץ, אך נמנעה מהסקת מסקנות אישיות כלפיו והמליצה לאפשר לו לנסות לשקם את התאגיד במשך שישה חודשים.

רוב חברי מועצת התאגיד, גם המתונים בהם, סברו תחילה כי יש להמתין עם מהלך של הדחה ולתת לקובלנץ לפחות את הזדמנות של ששת החודשים שנקבעו בדוח, אך לאחר המכתבים שקובלנץ שלח למועצה, רובם שינו את דעתם, והם מאמינים כעת כי לא ניתן להמשיך להתנהל מולו מבלי לפגוע קשות בפעילות השוטפת של התאגיד. לכן כאמור הם פועלים כעת להדיחו, כאשר המשמעות היא ככל הנראה התעמתות מול קובלנץ בהמשך בבית המשפט.

מקובלנץ ומהנהלת התאגיד לא נמסרה תגובה.