מנכ"ל גרניט ניהול תיקים חשוד בהונאת לקוחות בהיקף של 6.5 מיליון שקל

מרדכי (מוטי) זייץ, בעלי חברת ההשקעות "גרניט ניהול תיקים", חשוד בהונאה של כ-100 לקוחות החברה • לפי החשד, זייץ קיבל הלוואות מלקוחות החברה תוך הטעייתם • הוא נעצר ע"י רשות ני"ע ושוחרר בתנאים מגבילים

הונאה. זייץ חשוד גם בכך שהעביר דיווח מטעה לרשות ניירות ערך / צילום: Shutterstock, Mehaniq
הונאה. זייץ חשוד גם בכך שהעביר דיווח מטעה לרשות ניירות ערך / צילום: Shutterstock, Mehaniq

מרדכי (מוטי) זייץ, בעלי חברת ההשקעות "גרניט ניהול תיקים", חשוד בהונאה של כ-100 לקוחות החברה בהיקף של 6.5 מיליון שקל, במהלך השנים 2018-2020.

לפי החשד, זייץ קיבל הלוואות מלקוחות החברה תוך הטעייתם, הצגת מצגי שווא בנוגע להלוואות והצגת מצג כי מדובר בייעוץ השקעות לפי החוק. רשות ניירות ערך שללה לחברה את הרישיון בעבר, והחברה הגישה עתירה בעניין לבית המשפט.

זייץ חשוד גם בכך שהעביר דיווח מטעה לרשות ניירות ערך, לפיו גרניט עומדת בדרישת ההון העצמי המזערי הנדרש לפי חוק הייעוץ, בהתייחס לערבויות שנתנה החברה להלוואות שנטל מלקוחותיו. 

יש לציין כי החקירה לא קשורה לקרן ההשקעות "גרניט אלפן קפיטל". 

זייץ הוא בעלים של חברה נוספת בשם "אמפירי א.מ.ניהול עושר". הוא חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, דיווח מטעה לרשות ניירות ערך והלבנת הון. הוא נעצר אתמול (ד') על-ידי רשות ניירות ערך ושוחרר בתנאים מגבילים.

לפי אתר חברת גרניט, זייץ הוא הבעלים, מנהל השיווק ומנהל תיקי השקעות בכיר בחברה, בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנים בשוק ועבד בעבר בתפקידי ניהול בכלל פיננסים, בבנק הבינלאומי ובבתי השקעות. לפי האתר, הוא מחזיק רישיון בניהול תיקים מטעם רשות ניירות ערך.

בבקשה לבית המשפט לשחרר את זייץ בתנאים מגבילים מציינת רשות ניירות ערך כי ישנם חשודים נוספים בפרשה, כי החקירה נמשכת, וכי נוכח חומרת העבירות והחשש לשיבוש הליכי חקירה והימלטות מהדין, יש צורך בקביעת תנאים מגבילים לשחרור.

זייץ שוחרר אתמול, ונאסר עליו לצאת מישראל למשך חצי שנה. להבטחת התייצבותו לחקירה, נקבע כי תירשם הערת אזהרה, לטובת המדינה, על דירה בראשון לציון השייכת להוריו. זייץ יוכל להמיר את הערת האזהרה בערבות של 400 אלף שקל במזומן. בנוסף נקבעו ערבויות צד ג' בסכום של 200 אלף שקל כל אחת להבטחת התייצבותו להליך החקירה.

מעורכת דינו של מוטי זייץ, הדר ישראלי ממשרד ברנע, ג'פה, לנדה, נמסר: "מדובר במקרה חריג, העוסק באירועים אשר ידועים לרשות ניירות ערך למעלה משנתיים, במהלכן מוטי וייץ שיתף פעולה עם הרשות באופן מלא והעביר לה את כל המידע הנדרש. לדעתנו, לאור זאת, לא היה מקום לנקוט בהליך קיצוני של פתיחה בחקירה פלילית ובקשה לעצור את מוטי וייץ".

*** חזקת חפות: החקירה בעניינו של מרדכי (מוטי) זייץ נמצאת בראשיתה, הוא לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.