ביקושים גבוהים ב"דירה בהנחה": יותר מ־800 אלף רישומים להגרלות

מדובר על סך כל הרישומים בסבב הגרלות זה, כולל של נרשמים המשתתפים בכמה הגרלות במקביל • מספר אישורי הזכאות שניתנו מפתיחת ההגרלה עומד על 40 אלף ומספר הנרשמים לקבלת זכאות על 55 אלף

אתר בנייה. כ־92 אלף נרשמים להגרלות דירה בהנחה / צילום: שלומי יוסף
אתר בנייה. כ־92 אלף נרשמים להגרלות דירה בהנחה / צילום: שלומי יוסף

הגרלות "דירה בהנחה" ממשיכות לנפק מספרים מסחררים: נכון לאתמול (א') מספר הרישומים הכולל לכל ההגרלות בכל 31 היישובים המשתתפים בסבב ההגרלות הנוכחי עומד על יותר מ־800 אלף. הכוונה היא לסכום כל הנרשמים בכל הגרלה בפני עצמה. המספר הגבוה מתקבל משום שכל זכאי יכול להשתתף במקביל בכמה הגרלות, בשלושה יישובים.

נזכיר כי בסבב הנוכחי משתתפים 150 פרויקטים, ועבור כל אחד מהם מתקיימת הגרלה. על פי כללי סבב ההגרלה הנוכחי ניתן להירשם, כאמור, לשלושה יישובים במקביל לכל היותר, ובכל אחד משלושת היישובים עצמם ניתן להירשם לכל ההגרלות, ללא הגבלה. מאחר שישנם יישובים עם כמות הגרלות גדולה, יכול כל זכאי להשתתף למעשה ביותר מ־20 הגרלות שונות בסבב הנוכחי. אגב, בהגרלות ההמשך ניתן יהיה להירשם לכל ההגרלות בכל היישובים, ללא הגבלה.

ביום שני שעבר, היום השני לפתיחת ההגרלה, התקבל מספר הרישומים הגבוה ביותר - כ־274 אלף בסך הכול. נכון להיום ניתנו 40 אלף אישורי זכאות מפתיחת ההגרלה, מתוך כ־55 אלף איש שהגישו בקשה לקבלת אישור זכאות דרך אחת משלוש החברות - אלונים, מילגם ועמידר החדשה, אשר מתמודדות עם מספר פניות גדול מאוד, שמוביל לעיכובים במתן אישורים.

על רקע עניין זה אמר אתמול שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, בוועידת הנדל"ן והתשתיות של גלובס, כי ישקול את הארכת ההגרלה: "אין בעיית רישום בהגרלות", הוא אמר, "יש בעיה של אנשים רבים ללא תעודת זכאות, למרות שהתראנו להוציא אותה לפני פתיחת הרישום להגרלה.

"מה שמטריד אותי זה שיש מספר מסוים של אנשים שטרם קיבלו תשובה, והם כנראה יצטרכו לחכות להגרלה הבאה. ביקשתי לקבל נתונים מדויקים מהחברות האחראיות על הנפקת האישורים, לגבי כמות האנשים שהגישו בקשה בזמן ועדיין לא קיבלו תשובה. אם יהיו כאלה, לא נהסס לדחות את ההרשמה בכמה ימים או בשבוע. גם אם נעשה את זה יום אחרי פסח, התוצאה לא תשתנה".

כ־92 אלף נרשמים עד כה

על פי הנתונים העדכניים של משרד הבינוי והשיכון, עד אתמול בשעה 18:00 נרשמו לסבב ההגרלות הנוכחי 92,101 איש. במוצאי השבת עמד נתון זה על 86,915 איש. העיר המובילה היא עדיין באר יעקב, עם 29,665 איש שנרשמו להגרלות בפרויקטים בתחומיה נכון לאתמול. שנייה ראשון לציון, עם 28,644 נרשמים, ושלישית אור יהודה עם 26,600 איש שנרשמו עד כה. בכל 31 היישובים המשתתפים, מספר הנרשמים גבוה ממספר הדירות המוצעות בהגרלות.