דיווח: רומן אברמוביץ' סובל מתסמיני הרעלה אחרי פגישות תיווך בין רוסיה לאוקראינה

ה"וול-סטריט ג'ורנל" מדווח כי המיליארדר רומן אברמוביץ', שככל הנראה מילא תפקיד של מתווך בניסיון להביא להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, סובל מתסמינים של ניסיון הרעלה, כמו גם שני דיפלומטים אוקראינים שאיתם נפגש • לפי הדיווח, השלושה, שהשתתפו בפגישה בקייב בתחילת החודש, סבלו אחריה מאודם בעיניים ומעור מתקלף בידיים ובפנים

רומן אברמוביץ' / צילום: Reuters, Maxim Shemetov
רומן אברמוביץ' / צילום: Reuters, Maxim Shemetov

המיליארדר רומן אברמוביץ', שככל הנראה מילא תפקיד של מתווך בניסיון להביא להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, סובל מתסמינים של ניסיון הרעלה, כמו גם כמה מהבכירים האוקראינים שאיתם נפגש; כך מדווח היום (ב') אחר הצהריים ה"וול-סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, אברמוביץ' ושני דיפלומטים אוקראינים שהשתתפו בפגישה בקייב בתחילת החודש סבלו אחריה מאודם בעיניים ומעור מתקלף בידיים ובפנים.

העיתון האמריקאי מדווח כי אברומביץ' והמתווכים האוקראינים מאשימים גורמים ניציים בתוך הממשל במוסקבה בניסיון הרעלה שלהם, כניסיון לחבל בשיחות. מעורבותו של אברמוביץ' בשיחות השלום לא ברורה, הוא דילג בין מוסקבה לטורקיה וגם לישראל בשבועיים האחרונים. לפי כמה דיווחים, האוקראינים ביקשו מהממשל האמריקאי להשהות את הסנקציות עליו בשל ניסיונות התיווך שלו. העיתון דיווח כי מצבם של השלושה השתפר מאז תחילת החודש, וכי חייהם אינם בסכנה. לפי הדיווחים אברמוביץ' נפגש גם עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. דוברו מסר כי אין חשד לניסיון הרעלה שלו.

לפי דיווח ב"גרדיאן", אברמוביץ' אף איבד את ראייתו לכמה שעות בעקבות ניסיון ההרעלה, וטופל בטורקיה. הדיווח ממקם את הפגישה שהתקיימה בין אברמוביץ' לבין בכירים אוקראינים ל-3 במרץ, והיא התקיימה בקייב. ביקורו של אברמוביץ בקייב אחרי שהתחילה הלחימה נשמר בחשאיות עד כה. לפי ארגון התחקירים "בלינגקט", שחשף את הרעלתו של מתנגד המשטר אלכסיי נבלני, התסמינים של אברמוביץ' ואחרים "מתאימים לשימוש בנשק כימי".