לקראת ביטול הפיצול באינטרנט: מה יכלול השירות האחוד של בזק

ביטול הפיצול באינטרנט יכניס את בזק לעולם האינטרנט בצורה ישירה ואחודה

מנכ''ל בזק, דודו מזרחי / צילום: תמר מצפי
מנכ''ל בזק, דודו מזרחי / צילום: תמר מצפי

לקראת יישום הרפורמה לביטול הפיצול בין ספק לתשתית בשוק האינטרנט, מודיעה היום (ד') בזק כי חתמה על הסכמים עם כל חברות הענק הבינלאומיות גוגל, פייסבוק וכו' על הצבת שרתים שלהן ברשת שלה.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, מסר כי 87% מהלקוחות מעדיפים לקבל שירות מספק אחד במקום הפיצול. הוא אמר כי מיום ראשון בזק תוכל לראות את הלקוח מקצה לקצה, ולכן תוכל לתת שירות טוב יותר .

מזרקחי ציין כי יש לבזק 700 אלף נתבים בשוק, ואמר כי כשהכול יישב על תשתית אחת מנוהלת, החיים של בזק ושל הלקוח יהיו הרבה יותר קלים. "בנינו רשת מאוד חזקה וחתמנו הסכמים עם כל חברות הענק הבינלאומיות. רכשנו קיבולת מכל הכבלים התת-ימיים שמגיעים לישראל".

הרפורמה יוצאת לדרך רשמית בשבוע הבא ביום ראשון (3 באפריל). החל מאותו מועד, כל שירות אינטרנט שיימכר בישראל יהיה מוצר אחוד ללא פיצול.

קרן לייזרוביץ', סמנכ"לית השיווק של בזק, אמרה כי ביטול הפיצול יאפשר לחברה לשדרג את איכות הגלישה ללקוחות. כך למשל החברה תשיק שירות wifi לילדים שייקרא "wifi kid", במטרה להבטיח שילדים יהיו מוגנים בגלישה. השירות יושק עם אפליקציה ייחודית שתאפשר להורים להגדיר במדויק את המגבלות בגלישה. השירות יהיה בתשלום, אך בזק לא פרסמה את המחיר.

החברה הודיעה גם כי כי תשיק שירות שיאפשר כתובת ip קבועה לגיימרים. נזכיר כי בעתיד הקרוב בזק צפויה להיכנס לעולם המשחקים המקוונים, כפי שנחשף בגלובס.

שירותים חדשים נוספים שהחברה תשיק יהיו קצב גלישה של 300 מגה וכן שדרוג מהירות העלאת הנתונים ל-250 מגה בעולם הסיבים בתוספת של 10 שקלים לחודש, ואותו הדבר גם בעולמות הנחושת, שם המהירות תשודרג ל-20 מגה בהעלאת הנתונים.