בלי מתמודדים משמעותיים מחוץ לארגון: מי הם המועמדים לניהול רשת ב'?

כמות לא מבוטלת של עובדי תאגיד בחרו להגיש מועמדות לניהול רשת ב' • בין המועמדים: עתאמנה והבי, יואב קרקובסקי, מירית הושמנד-מיטרני, אסף שלונסקי וגל ברגר • מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ ככל הנראה יהיה מי שיקבע מי יקבל את המשרה - מדובר בסיטואציה לא שגרתית בלשון המעטה, שכן קובלנץ עצמו מתמודד בימים אלה על תפקידו

לכאורה כל עוד קובלנץ לא הודח, מלוא הסמכויות עדיין בידיו - כולל בחירת מנהל/ת לרשת ב' / צילום: איל יצהר
לכאורה כל עוד קובלנץ לא הודח, מלוא הסמכויות עדיין בידיו - כולל בחירת מנהל/ת לרשת ב' / צילום: איל יצהר

השחיקה במעמד תפקיד מנהל/ת כאן רשת ב' נותנת את אותותיה - לגלובס נודע כי רובם המכריע של המתמודדים על התפקיד מגיעים מתוך התאגיד ואין מועמדים משמעותיים מחוץ לארגון שביקשו להתמודד על התפקיד.

עם זאת, כמות לא מבוטלת של עובדי תאגיד בחרו להגיש מועמדות. ביניהם עתאמנה והבי, עורך יומן הבוקר, העיתונאי יואב קרקובסקי, העורכת מירית הושמנד-מיטרני, לשעבר ראש דסק החדשות וממקימי התוכנית "סדר יום", מנהל התוכניות ברשת ב' אסף שלונסקי, העיתונאי גל ברגר וראש מטה המנכ"ל ישראל פריד.

הדרך למינוי עוברת בשתי תחנות: התחנה הראשונה היא מנהל חטיבת החדשות, ברוך שי, שיבחר מספר מצומצם של מועמדים מתאימים. מועמדים אלה יגיעו למנכ"ל אלדד קובלנץ שאמור לבחור אחד מתוכם. מדובר בסיטואציה לא שגרתית בלשון המעטה, שכן קובלנץ עצמו מתמודד בימים אלה על תפקידו, זאת לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורים על ידי מועצת התאגיד. לכאורה כל עוד קובלנץ לא הודח, מלוא הסמכויות עדיין בידיו - כולל בחירת מנהל/ת לרשת ב'.

על פניו, ניהול התחנה נחשב לאחד התפקידים הבכירים בתאגיד. עם זאת, גורמים בתאגיד טוענים שבשנים האחרונות חל פיחות ביכולת ההשפעה שבאה עם בתפקיד.

נזכיר כי לאחרונה בקשה שרון עמית שניהלה את התחנה בשלוש השנים האחרונות לפרוש, זאת לאחר כשלושה עשורים של תפקידים בקול ישראל וברשת ב'.