ביקושים גדולים בהנפקת האג"ח של גמא: גייסה חצי מיליארד שקל

חברת האשראי החוץ בנקאי שבשליטת הפניקס קיבלה בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח הזמנות בהיקף של כמיליארד שקל • הגיוס נועד לשמש את החברה בהגדלת תיק האשראי

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

חברת האשראי החוץ בנקאי גמא ערכה אתמול (ד') מכרז מוסדי להנפקת אגרות חוב (סדרה ב' וסדרה ג'), למשקיעים מסווגים, בו גייסה כ-500 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה, אותה הובילו פועלים איי בי איי חיתום, דיסקונט חיתום ואקסלנס חיתום, הוגשו הזמנות לרכישת אג"ח בהיקף של כמיליארד שקל.

הגיוס ישמש את החברה להמשך צמיחה ולהגדלת תיק האשראי. שיעור הריבית שנקבע במכרז עבור סדרת אג"ח ב' הוא 3% (ריבית קבועה לא צמודה). שיעור מרווח הריבית השנתית שמעל ריבית בנק ישראל שתישאנה אגרות החוב (סדרה ג') שנקבע במכרז עמד על 1.35% (ריבית לא צמודה). שיעורי הריבית הסופיים ייקבעו במסגרת המכרז בהצעה לציבור.

חברת גמא ניהול וסליקה  פועלת בתחום פתרונות המימון והשירותים הפיננסיים לחברות ועסקים. היא נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 719.5 מיליון שקל, לאחר שהונפקה ביוני האחרון על פי שווי זהה. בעלת השליטה בחברה היא חברת הביטוח הפניקס המחזיקה קצת יותר מ-60% מהמניות. הפניקס רכשה את השליטה כחלק מהנפקת גמא והיא אף רשמה רווח של יותר מ-200 מיליון שקל בתהליך.

החברה, שהקומה בשנת 1998, מעניקה אשראי ושירותים פיננסיים לכ-12 אלף עסקים, חברות ורשתות שיווק. היקף העסקאות שלה עומד על כ-34 מיליארד שקל בשנה.