אחרי עזיבת היו"ר: שופרסל הפסיקה את המו"מ לרכישת מיניליין

מי שעמד בראש המגעים לרכישת מיני ליין הוא יקי ודמני, שהתפטר השבוע מתפקיד יו"ר שופרסל • הפסקת המו"מ עם מיני ליין מגיעה יום אחרי שדירקטוריון שופרסל דחה את הצעת המיזוג שהגישו בעלי דלק ישראל

יקי ודמני, יו''ר שופרסל היוצא / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני, יו''ר שופרסל היוצא / צילום: יונתן בלום

יומיים אחרי שיו"ר שופרסל יקי ודמני התפטר מהדירקטוריון, הודיעה החברה כי המשא-ומתן עליו דווח בפברואר האחרון עם מיני ליין לא הבשיל, והיום (ה') הצדדים הפסיקו את ההידברות.

לפני חודשיים דווח כי רשת הקמעונאות שופרסל , כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה, החלה במשא-ומתן לרכישה 60% ממניות חברת מיני ליין, יבואנית מוצרי חשמל ובעלת רשת חנויות א.ל.מ, תמורת סכום של כ-560 מיליון שקל, המשקף למיני ליין שווי חברה של כ-936 מיליון שקל.

עוד כשפורסם דבר המשא-ומתן, הוערך כי מי שעומד בראש המגעים לרכישת מיני ליין הוא יקי ודמני, שהתמנה ליו"ר שופרסל ב-2020, לאחר קריירה ארוכה בתחום הקמעונאות שבמהלכה כיהן בין היתר כמנכ"ל אלקטרה צריכה, שעוסקת ביבוא, יצור ושיווק מוצרי חשמל ומפעילה את שקם אלקטריק ומחסני חשמל.

הפסקת המשא-ומתן עם מיני ליין מגיעה 24 שעות לאחר שדירקטוריון שופרסל, בראשות היו"ר הזמני רן גוטפריד, דחה את הצעת המיזוג שהגישו לה בעלי חברת דלק ישראל. דירקטוריון שופרסל החליט כי ההצעה אינה לטובת החברה ואינו תואם את אסטרטגיית שופרסל ובעלי מניותיה.