לקראת פסח: שופרסל וסופר-פארם בולטות בין הרשתות שמשווקות מזון ומתנות

הגעגועים של הישראלים לנתב"ג עזרו לקמפיין החדש של ג'יימס ריצ'רדסון לבלוט בהפסקת הפרסומות למרות השקעה נמוכה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שיעורי האהדה הגבוהים לפרסומת של ביטוח 9 מעידים כי הקהל התרגל לקו החדש של החברה

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

ההשפעה של חג הפסח המתקרב ניכרת השבוע היטב על הפסקות הפרסומות, שמלאות בקמפיינים ששמים בחזית חברות ומוצרים המזוהים עם החג - רשתות קמעונאיות, מוצרי ניקיון, בישום וכיוצא באלה. אולם למרות ההרעשה התקשורתית, גם השבוע צמרת דירוג הפרסומות כמעט ולא משתנה, ושמורה למפרסמים שמקפידים לפרסם בווליום גבוה במהלך כל השנה, ולא מסתפקים בגיחה לפיק נקודתי - חזק ככל שיהיה.

לפי אלי משול,ם סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, "רגע לפני חג הפסח, מקבץ הפרסומות עמוס כצפוי ברשתות שמשווקות לנו מזון ומתנות, אך מבין כולן מי שמצליחות להתברג למדד השבועי, ובמיקומים גבוהים יחסית, הן רשת שופרסל עם השקעה שבועית כוללת של כ-1.8 מיליון שקל ורשת סופר-פארם, שמצליחה לעשות זאת בהשקעה שבועית צנועה יותר של כ-700 אלף שקל.

"השבוע זיהינו גם זכירות גבוהה יחסית של קטגוריית מותגי הבישום כמכלול. אומנם אף אחד ממותגי הבישום לא בלט מעל האחרים באופן מהותי, אך כאשר מתייחסים אל כלל פרסומות הבישום באופן קטגוריאלי, ניתן בהחלט לומר שהציבור שם לב אליהן. אם היינו מתייחסים לכל מותגי הבישום כיחידה אחת, הרי שהם היו מתמקמים במקום השביעי בדירוג הפרסומות הזכורות".

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי סך כל ההשקעה במותגי הבשמים השונים במהלך השבוע החולף מגיעה לכ-3 מיליון שקל, וזאת ללא השקעת רשת סופר-פארם.

במהדורות החדשות מדווחים כבר מספר ימים על עומס עצום בנתב"ג, בשל מספר הישראלים שיוצאים לנפוש בחו"ל. במקביל עלה לאוויר קמפיין חדש של ג'יימס ריצ'רדסון, שפורט על העצב הכה חשוף של הישראלי הנודד, שנאלץ בשנתיים האחרונות לוותר על חופשותיו לחו"ל, וכעת עם תום משבר הקורונה, יחזור אליהן.

התובנה המדויקת, שמדברת על הגעגועים לנסיעות, מוגשת עם השקעה תנועה יחסית במדיה - כ-250 אלף שקל במהלך השבוע האחרון. אולם מדובר בסגיר למהלך כולל בהשקעה של כ-1.7 מיליון שקל, שהתפרסו על פני שלושה חודשים. הדיוק, הרלוונטיות והאותנטיות שבשימוש בפרזנטורים אלמוניים המייצגים ישראלים "רגילים", מוכיחים את עצמם - והפרסומת משתלבת במדד.

 
  

נציין כי מי שעומד מאחורי הפרסומת הוא הפרסומאי המוערך יורם דמבינסקי - לשעבר מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום JWT, שנסגר לפני מספר שנים, לאחר שהסוכנות הבינלאומית שהחזיקה ברוב המניות החליטה להפסיק את הפעילות המקומית. דמבינסקי המשיך לטפל באופן אישי במספר תקציבים, ולאחרונה עלה לאוויר קמפיין ג'יימס ריצ'רדסון.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע היא לביטוח 9, ושיעורי האהדה הגבוהים הנושקים ל-20% מעידים כי הקהל התרגל ולמד לאהוב את הקו החדש של החברה, בהובלת משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

הנוכחות המתמדת של בנק דיסקונט באוויר בכל אמצעי המדיה, והחן של רותם סלע, ממשיכים לספק את הסחורה: הפרסומת באמצעות אדלר-חומסקי היא הזכורה ביותר השבוע, ובמונחי אהדה נמצאת במקום השני.

צעירים בעד אלוש

האהדה לפרסומת לקפה טורקי עולה עם הירידה בגיל.

משקיעים לקראת החג

זינוק בהשקעה לפרסום: מ-32 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-37 מיליון שקל השבוע.

השקעה כפולה

שופרסל תומכת בשני קמפיינים במקביל - למותג שופרסל, ולשופרסל גיפט.