ענקית השילוח פלקספורט מגיעה לישראל

חברת פלקספורט האמריקאית חתמה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת ישליין, שתהיה נציגתה בארץ • הסטארט־אפ הישראלי Avo, שמאגד בנייני דירות וחברות לרשת צרכנית, מתרחב גם לאשדוד וליבנה • אירועים ומינויים

משאית של חברת ישליין / צילום: צוות ISLINE
משאית של חברת ישליין / צילום: צוות ISLINE

ענקית השילוח האמריקאית פלקספורט (Flexport) מגיעה לישראל, וחתמה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת ישליין (Isline), שתהיה נציגתה בארץ. ישליין מעניקה שירותי שילוח ולוגיסטיקה ליבואנים ויצואנים, ובהם דור כימיקלים, טבע נאות, דיפלומט, סולאראדג', קסטרו, יוניליוור ודלתות פנדור.

"השותפות הזו תאפשר לפלקספורט לנגוס בנתח שוק משמעותי מאוד בשוק היבוא והיצוא הישראלי", אומר אוראל הרשקוביץ, מנכ"ל ישליין. "המחזור שלנו כיום מסתכם במאות מילוני שקלים בשנה, והיעד השאפתני הוא להגיע למחזור שנתי של חצי מיליארד שקל בתוך שנתיים, ומחזור של מיליארד שקל בתוך חמש שנים.

"כשרוצים להביא מכולה עמוסה בסחורות מחו"ל, הדרך עמוסה בקשיים ותקלות, והמרוץ עובר דרך 12 עד 18 חברות שונות - מחברת התובלה היבשתית, דרך משאית שאוספת את הסחורה למחסן, משם לנמל, העמסה על אניה, הגעה למדינת היבוא, מכס, פריקה למחסן, שחרור מהמכס, הובלה יבשתית ואז למחסן בארץ היעד.

"אנחנו מנסים לקחת את העולם הזה למקום יותר שפוי, כשאחד הפתרונות הוא הטכנולוגיה. כשהצטרפתי לחברה לפני שמונה שנים הגעתי להרים של ניירות, וכיוצא טייסת החלטתי להרים את החברה לערך טכנולוגי גבוה יותר, שקיפות ותכנון קדימה של מלאים. חברת אופנה, למשל, שצריכה בכל רגע נתון לעקוב אחר 200-300 משלוחים של מכולות עם סחורה, צריכה פלטפורמה טכנולוגית מעודכנת ומדויקת שתאפשר לה לעקוב אחרי כל אחת מהן, כדי למנוע את התוהו ובוהו שיכול להיווצר בשרשראות האספקה".

פלקספורט הוקמה ב-2013 על ידי ראיין פיטרסן, ומשרדיה הראשיים ממוקמים בסן פרנסיסקו. שווי החברה כיום עומד על יותר מ-8 מיליארד דולר. פעילותה מתבססת על טכנולוגיה ייחודית המחברת את כל גורמי שרשרת האספקה בממשק אחד, והיא משנעת סחורות בשווי של למעלה מ- 20 מיליארד דולר לכ-110 מדינות בשנה.

ישליין הוקמה לפני 36 שנים על ידי ראובן הרשקוביץ, ובשנים האחרונות לקח בנו אוראל את ניהול החברה לידיו, במטרה להובילה לעידן הדיגיטלי. החברה מעבירה מטענים ברחבי העולם בים, באוויר וביבשה, ומעניקה שירותים נלווים כמו אחסנה, ביטוח והפצה. כיום מונה החברה כ-120 עובדים ב-7 סניפים.

אוראל הרשקוביץ מנכל isline עם ראובן הרשקוביץ מייסד החברה / צילום: צוות ISLINE
 אוראל הרשקוביץ מנכל isline עם ראובן הרשקוביץ מייסד החברה / צילום: צוות ISLINE

המשלוחים המשותפים מגיעים לאשדוד וליבנה

הסטארט־אפ הישראלי Avo, שמאגד בנייני דירות וחברות לרשת צרכנית באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לכל עובד או דייר להזמין מוצרים ללא דמי משלוח או מינימום הזמנה, מתרחב גם לאשדוד וליבנה. כיום עובדת החברה עם כ-1,400 בנייני דירות וכ-200 חברות ועסקים בכ-30 ערים בישראל. בין היתר היא פועלת בחיפה, חדרה, נתניה, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, תל אביב, רמת השרון, רחובות, מודיעין ועוד.

יזמי הסטארט-אפ AVO / צילום: סטפן קלפקו
 יזמי הסטארט-אפ AVO / צילום: סטפן קלפקו

ההזמנות דרך Avo מתבצעות ללא דמי משלוח גם בהזמנת פריט בודד, וזאת משום שנציגי החברה מגיעים לכל בניין/חברה פעם אחת ביום עם משלוח מרוכז של הזמנות. באמצעות חנות דיגיטלית הלקוחות יכולים להזמין מוצרי יסוד, מוצרי תינוקות, פארמה, ניקיון, גאדג'טים, טלפונים, מחשבים, ירקות ופירות, מוצרים לחיות מחמד, מוצרי ספורט ועוד.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי דקל ולצר המשמש כמנכ"ל, עידן הרשקו סמנכ"ל הלקוחות, ניר סמדר סמנכ"ל המוצר, ונרי בלומן סמנכ"ל התפעול. החברה מעסיקה 800 עובדים, מתוכם 430 בישראל והשאר בניו יורק ובשיקגו, שם פעילה החברה מאז סוף 2019. בסוף ספטמבר האחרון גייסה החברה כ-45 מיליון דולר, בהובלת קרן אינסייט. "ההתרחבות לאשדוד הייתה צעד מתבקש, בעקבות הפוטנציאל הרב של בנייני המגורים ובנייני המשרדים בעיר", מסביר ולצר. "בקרוב נתרחב גם לערים נוספות בארץ".

תדיראן מתרחבת בעפולה

תדיראן גרופ מתרחבת ומשיקה קו ייצור חדש במפעל המזגנים בעפולה, בהשקעה של מיליוני שקלים. חניכת הקו החדש תאפשר לחברה להכפיל את כושר הייצור לצד גידול של עשרות אחוזים במצבת העובדים. כיום מועסקים במפעל כ-100 עובדים.

משה ממרוד ואבי אלקבץ / צילום: תדיראן
 משה ממרוד ואבי אלקבץ / צילום: תדיראן

השקת הקו נערכה בנוכחות בעל השליטה ומנכ"ל הקבוצה משה ממרוד, וראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, שציין כי המפעל "מהווה עוגן תעסוקתי משמעותי בתחום התעשייה בעיר".

הדרך לגייס עובדים: חממת פיתוח

חברת Epsagon הישראלית, שעוסקת בניתוח, ניטור, זיהוי ותיקון תקלות בענן, ושנרכשה בקיץ האחרון על ידי סיסקו תמורת כ-500 מיליון דולר, מקימה חממת פיתוח למתכנתים. הקורס הראשון ייצא לדרך בקיץ, יימשך כחודשיים ויתקיים במשרדי החברה שבתל אביב.

הקורס, שהמיונים אליו יחלו בקרוב, מיועד למהנדסים שמגיעים עם ידע וניסיון בעולם התוכנה, ומעוניינים לעשות הסבה לפיתוח מתקדם בענן וללמוד את הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום. לאחר סיומו יוחתמו המשתתפים כעובדים בחברה.

"מדובר במהלך שמשתלם לשני הצדדים - העובד מתחיל את שלב ההשתלבות בחברה כבר במהלך הקורס, ומצד שני לנו כחברה יש יכולת לתמוך בו ולחזק את היכולות המקצועיות שלו בצורה ומקצועית", מסביר חן פרץ, מהנדס בכיר בחברה ומוביל חממת הפיתוח.

אפסגון הוקמה ב-2018 על ידי ניצן שפירא (33) ורן רבנזפט (30), יוצאי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 30 בישראל, והשאר בניו יורק. אפסגון עובדת עם מאות לקוחות, ובהם חברות ענק כמו דלויט וטויוטה.

חדשות טובות

מועדון סילברדו ישראל המקורי, המורכב מאנשים פרטיים בעלי רכבי העבודה שברולט סילברדו, תרם כ-200 סלי מזון לעמותת "בית אוהב", עמותת ענבלים ולמשפחות מועטות יכולת ברחבי ישראל.

עמותת "בית אוהב" מפעילה בית בכפר סירקין המתפקד כמקלט ובית חם עבור צעירים שיצאו בשאלה. כיום מתגוררים בבית 28 דיירים. עמותת ענבלים מפעילה מסגרות שיקומיות ייחודיות לצעירים ומבוגרים עם מוגבלויות נפשיות.