אודיוקודס צמחה, אך רווחיה נפגעו בשל קשיי שרשרת האספקה ובעקבות הגדלת מספר העובדים

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-66.4 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-11.2 מיליון דולר, שהם 33 סנט למניה – 3 סנטים פחות מתחזיות האנליסטים

אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי
אדלרסברג שבתאי, נשיא ומנכ''ל אודיוקודס / צילום: תמר מצפי

הכנסותיה של  אודיוקודס צמחו ברבעון הראשון של 2022 ב-12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך הרווח הנקי שלה ירד ב-12.4%, והיא רשמה רווח נקי למניה שנמוך ב-3 סנטים מתחזיות האנליסטים. בחברה מציינים כי הסיבה לכך היא עליית מחירי הרכיבים על רקע קשיי שרשרת האספקה וכן הגדלת מצבת כוח-האדם.

אודיוקודס , המייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת לארגונים, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 66.4 מיליון דולר, כאשר ההכנסות ממוצרים גדלו ב-4.9% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-38.8 מיליון דולר, וההכנסות משירותים, הרווחיות יותר לחברה, טיפסו ב-26.2% ל-27.5 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי הסתכם ב-.1 מיליון דולר לעומת 10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-10 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמולים ההוניים לעובדים, הרווח הנקי הסתכם ב-11.2 מיליון דולר, כאמור ירידה של 12.4% לעומת הרבעון המקביל, והרווח למניה הגיע ל-33 סנט.

בסוף הרבעון היו לאודיוקודס 144 מיליון דולר בקופה לאחר שייצרה ברבעון 938 אלף דולר, שילמה דיבידנד בסך 5.8 מיליון דולר והשתמשה ב-20.9 מיליון דולר לרכישת מניות של עצמה. המחיר הממוצע של מניה שנרכשה היה כ-29 דולר, אך כיום המחיר נמוך יותר, כ-23.5 דולר ומשקף לאודיוקודס שווי של 767 מיליון דולר. למעשה מחיר המניה חזר לרמתו בשנת 2020, לפני העלייה לשיאים בעקבות משבר הקורונה (אודיוקודס מספקת פתרונות שנדרשים בין היתר לעבודה מרחוק).

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, ציין כי מכירות חזקות בעסקי ה-UCC היו המניע העיקרי להמשך הצמיחה ברבעון. "ההאצה בצמיחת ההכנסות באה לידי ביטוי בעיקר במכירות לארגונים בסביבות Microsoft Teams Voice ו-Zoom Phone, אשר צמחו כל אחת ביותר מ-50% בחישוב שנתי. העסקים עם מיקרוסופט כמכלול צמחו ביותר מ-25% בחישוב שנתי", אמר אדלרסברג. הוא הוסיף כי החברה צופה שה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) משירות Live לטימס יכפיל את עצמו השנה ויגיע ליותר מ-30 מיליון דולר.

בנוגע להכנסות משירותים אמר אדלרסברג: "הצמיחה בעסקי השירותים נבעה בעיקר משירותים מקצועיים ושירותים מנוהלים של Live. ברבעון הראשון ההכנסות משירותים הגיעו לרמה של 41.5% מסך ההכנסות הכולל של החברה. אנו רואים במומנטום זה אינדיקטור חשוב לשינוי המתמשך והמוצלח שלנו למודל שירותי הענן וההכנסות החוזרות".

עוד הוסיף אדלרסברג כי "שיעור הרווחיות התפעולית Non-GAAP עמד על 18%, 240 נקודות בסיס מתחת לרבעון האחרון, בעיקר בשל עלויות גבוהות יותר של 1.4 מיליון דולר עבור רכיבים, אשר השפיעו על המרווח הגולמי. העלייה בהוצאות התפעוליות והשינוי בשיעור הרווחיות התפעולית על בסיס שנתי נבעו כתוצאה מעלייה של 17% במצבת כוח-האדם והתקציב הנלווה לתמיכה בהתרחבות העסקית שלנו, וכן הוצאות גבוהות יותר על רכישת רכיבים עקב הפגיעה העולמית בשרשרת האספקה, שניהם צפויים להימשך לאורך כל השנה הנוכחית אך להיחלש ב-2023 והלאה", סיכם אדלרסברג.