בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; מטא ירדה ב-2.6%, טסלה ב-2.4%

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בסיום בכ-0.5% • בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1% • תשואות האג"ח בארה"ב מטפסות, התשואה על אג"ח הממשל ל-10 שנים עלתה ל-2.92%

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום מסחר תנודתי בניו יורק ננעל בירידות. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.7% והדאו ג'ונס נסוג בסיום בכ-0.5%.

ירידות בולטות רשמו טסלה, טרגט , בלוק, שופיפיי ואנבידיה .

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של מטא פלטפורמס (פייסבוק)  והמנהלת מספר 2 בחברה אחרי מארק צוקרברג, הודיעה היום (ד') על עזיבה אחרי 14 שנה בחברה. סנדברג היא גם הבכירה היחידה שנותרה בחברה מאז ההנפקה, אחרי צוקרברג. סנדברג נחשבת לאחת מהנשים החזקות בעמק הסיליקון. היא הודיעה על עזיבתה בפוסט ארוך בפייסבוק בו היא שבה ופרגנה לבוס צוקרברג שגייס אותה לחברה אחרי שהכירו במסיבה. לפי הפוסט, היא מתכוונת להתמקד לאחר הפרישה בעבודה פילנתרופית.

22:00

ירידות קלות בוול סטריט כעת. מדדי המניות המובילים נסוגים ב-0.2%-0.3%.

מניית סנטינל וואן  קופצת ב-5.4%. עוד בולטות בעליות אמזון, סיילספורס, טבע ורדוור.

מנגד, ירידות חדות רושמות קוינבייס, וול מארט , טסלה ומודיס.

20:40

בוול סטריט נרשמות כעת ירידות של עד 0.8% במדדי המניות המובילים. התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עולה ב-10 נקודות בסיס ל-2.94%.

עליות בולטות רושמות מניות אמזון, צ'ק פוינט , סנטינל וואן, אבן קיסר , פריון, סלברייט , טבע  וניאו .

"הוריקן כלכלני בדרך אלינו והמשקיעים צריכים להתכונן. כיום השמש עדיין זורחת והתנאים עדיין טובים יחסית בכלכלה, אבל זה הולך להשתנות בקרוב". כך אמר היום ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן, בכנס משקיעים ואנליסטים בניו יורק. "אנחנו לא יודעים אם זו אחת קטנה או סופת העל סנדי. כדאי שנתכונן". 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1%. בוול סטריט נרשמות כעת ירידות של 1%-1.2% במדדי המניות המובילים.

ירידות בולטות רושמות טסלה , עליבאבא, בואינג , למונייד , מאנדיי ופייבר .

בסקירתו השבועית, מציין ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, את מהלך ההתייצבות בשוק המניות האמריקאי לאחר תקופה ממושכת של ירידות שערים. יחד עם זאת, הוא מציין כי אורך תקופת הירידה עדיין קצר מהממוצע במחזורים הקודמים, ובכך מעריך כי תהליך חזרה למגמת עליה עקבית אמור לקחת זמן, וצופה המשך תנודתיות בחודשים הקרובים. לדעתו, מדד S&P 500 הפגין בשבוע שעבר התאוששות לאחר חודשיים של ירידות, ומספר המניות שעלו לשיא חודשי עלה על מספר המניות שירדו לשפל חדש, לראשונה מאז מרץ 2022. למרות זאת, ואלד עדיין נותר בעמדה זהירה יחסית, וצופה תנודתיות בשוק המניות בטווח קצר-בינוני.

17:15

שינוי כיוון בניו יורק. מדדי המניות המובילים עברו לירידות קלות. בבורסות אירופה המגמה מעורבת.

מניות האנרגיה מטפסות על רקע עליות של כ-1.7% בחוזים על הנפט. אקסון מובייל , האליברטון וקונוקו-פיליפס  בולטות בעליות חדות.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית ומדדי המניות המרכזיים מטפסים בשיעורים של עד 0.8%. 

עליות בולטות רושמות אמזון , סיילספורס , סרגון ומאנדיי. סיילספורס פרסמה לאחר המסחר אמש דוחות והעלתה את התחזית השנתית. החברה דיווחה על רווח מתואם של 98 סנט למניה, 4 סנט מעל הצפי, וגם ההכנסות עלו על התחזיות והסתכמו ב-7.41 מיליארד דולר.

15:00

משטרת גרמניה פשטה על משרדי דויטשה בנק  וחברה בת שלה העוסקת בהשקעות, בחשד שהמוסדות הצהירו כי ביצעו השקעות "אקולוגיות" והטעו את הציבור. המניה נסחרת בעלייה של 0.4% בבורסת פרנקפורט.

14:35

המגמה המעורבת באירופה נמשכת, והירידה של פוטסי הבריטי התחזקה ל-0.3%, קאק נסחר ביציבות.

החוזים על הדאו ג'ונס ממשיכים לטפס ואילו החוזים על נאסד"ק נעים בין עלייה לירידה קלה. במסגרת המסחר המוקדם נרשמות ירידות בולטות ל-S&P גלובל  ולמודי'ס , בעוד שסיילספורס ממשיכה לזנק בכ-9% אחרי הדוחות (ראו עדכון קודם). ענקית דירוג האשראי S&P Global יורדת אחרי שהודיעה שלא תפרסם תחזית הכנסות לשנת 2022 עקב תנאי שוק חלשים.

בשוק הנפט התמתנו במעט עליות המחירים, הברנט מוסיף כ-1% וחוזים לאוגוסט נמסרים תמורת 116.8 דולר לחבית. הזהב יורד ב-0.3% לרמה של 1,830 דולר לאונקיה.

בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב התשואות מטפסות, ותשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות ל-2.87%. 

12:45

מדדי המניות המובילים באירופה ממשיכים להתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדדי דאקס וקאק רושמים עליות קלות אך פוטסי הבריטי יורד ב-0.1%. יורו סטוקס 50 הכלל אירופי מתקדם ב-0.2%.

מניות הרכב ממשיכות לבלוט לטובה, ובהן BMW ופלוקסווגן וגם חברות ההחזקות פורשה . סטלנטיס ורנו מטפסות בשיעורים של 2.8% כל אחת, וגם הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל  עולה ביותר מ-2%.

בוול סטריט, החוזים נסחרים בעליות קלות. חוזי הנאסד"ק יציבים על על דאו עולים ב-0.5% ועל S&P500 ב-0.2%. בזירת המסחר המוקדם בולטת סיילספורס  שמזנקת בכ-8% אחרי שפרסמה לאחר המסחר אמש דוחות והעלתה את התחזית השנתית. דיווחה על רווח מתואם של 98 סנט למניה, 4 סנט מעל הצפי, וגם ההכנסות עלו על התחזיות והסתכמו ב-7.41 מיליארד דולר.

11:30

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה מעורבת, כאשר מדד פוטסי שינה כיוון ומשיל 0.1%, המדד באמסטרדם יורד ב-0.4% וגם בבריסל וליסבון המגמה שלילית. מדדי דאקס וקאק עדיין נסחרים בעליות אך מתונות יותר, של 0.2% ו-0.1% בהתאמה.

באסיה, מדד הנג סנג ננעל בירידה של 0.5%, כאשר מניות הנפט וההייטק בלטו בירידות של 1%-2%. CNOOC מחקה כ-1.8%, פטרוצ'יינה וצ'יינה פטרול ירדו בכ-0.8% כל אחת. בטכנולוגיה, יצרנית הרכב ג'ילי בלטה בניגוד למגמה ועלתה ב-1.6% וגם שיאומי טיפסה קלות, אך עליבאבא השילה 1.7%, מייטואן ירדה ב-2.4% וטנסנט ב-0.5%.

בשוק החוזים העתידיים המגמה מעורבת כעת, כאשר החוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.4% אך החוזים על דאו ג'ונס עולים ב-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט (חוזים לאוגוסט) מטפסים ב-1.5% ל-117.2 דולר לחבית והחוזים על הנפט האמריקאי עולים בשיעור דומה למחיר של 116.4 דולר לחבית. הזהב נסוג ב-0.1%.

10:10

השווקים האירופאיים פותחים את חודש יוני במגמה חיובית, עם עליות של 0.2% עד 0.5% במדדי המניות המובילים ביבשת. 

בדומה למגמה שנרשמה בבורסת טוקיו, גם באירופה יצרניות הרכב בולטות לטובה. בפרנקפורט פולקסווגן  ו-BMW  עולות ב-2% ו-1% בהתאמה, בלונדון רולס רויס  עולה ב-1.7%, בפריז רנו  מתקדמת ב-2% ותאגיד סטלנטיס  (פיג'ו, סיטרואן, פיאט ועוד) מתחזק ב-1%.

בשוק האג"ח האמריקאי נרשמות עליות בתשואות, ותשואת האיגרת ל-10 שנים מתקדמת ב-3 נקודות ל-2.87%.

המסחר בבורסות סין ננעל בתנודות קלות. מדד שנגחאי ירד ב-0.1% ואילו שנזן טיפס ב-0.2%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים המסחר, מדד הנג סנג יורד ב-0.5% בהובלת מניות הטכנולוגיה וחברות האנרגיה.

בשוק הנפט הגולמי, החוזים של הברנט לאוגוסט מטפסים ב-1.2% למחיר של 117 דולר לחבית. החוזים ליולי, נזכיר, נמכרו במחירים של יותר מ-120 דולר לחבית. החוזים על הנפט האמריקאי ליולי נסחרים סביב 116 דולר לחבית, גם כאן העלייה בשיעור של 1.2%.

09:30

המסחר בבורסת טוקיו ננעל בעלייה של כ-0.7% למדד הניקיי. יצרנית הרכב ניסאן זינקה בקרוב ל-8% וגם טויוטה, מיצובישי, מאזדה, הונדה וסובארו רשמו עליות יפות. מנגד, חברת חיפושי הנפט אינפקס השילה 4.6% ותאגיד סופטבנק ירד בכ-1.5%.

מדד הנג סנג נסחר בירידה של 0.6%, שנגחאי יורד ב-0.4% ושנזן ב-0.2%.

בזירת המסחר בחוזים העתידיים, החוזים על נאסד"ק יציבים, החוזים על הדאו ג'ונס עולים ב-0.4% ועל ה-S&P500 ב-0.2%.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת הבוקר. מדד ניקיי  בטוקיו עולה ב-0.5% וגם מדד שנזן הסיני מטפס בשיעור דומה. לעומת זאת, שנגחאי  נסחר ביציבות והנג סנג  מאבד 0.6%. בדרום קוריאה אין מסחר היום.

את הירידות בהונג קונג מובילות בעיקר מניות הטכנולוגיה הגדולות, בהן עליבאבא, מייטואן, שיאומי וטנסנט. בטוקיו בולטת ענקית הנפט אינפקס שמאבדת גובה על רקע ההתמתנות במחירי הנפט בחוזים לאוגוסט (ראו בהמשך).

במאקרו, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בסין הגיע בחודש מאי ל-48.1 נקודות, שיפור ביחס לקריאה של 46 באפריל. באוסטרליה, התוצר המקומי הגולמי צמח ב-0.8% במהלך הרבעון הראשון, מעל הציפיות לעלייה של 0.5%. ב-17:00 תפורסם החלטת הריבית בקנדה, שם צפוי שיעורה לטפס ב-50 נקודות בסיס ל-1.5%.

מחירי החוזים לחודש יולי על נפט גולמי מסוג ברנט הגיעו בימי המסחר האחרונים עליהם ליותר מ-120 דולר, אחרי זינוק של כ-6% בתוך שבוע. כעת החוזים על הברנט לחודש אוגוסט נסחרים תמורת 115.9 דולר לחבית. הנפט האמריקאי מטפס מעט לקרוב ל-115 דולר לחבית גם כן. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית הבוקר, בעליות מתונות של עד 0.5% למדד דאו. אמש, אחרי חופשת סופ"ש ארוכה בשל יום הזיכרון בארה"ב, ננעלו המדדים בירידות קלות. דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, נאסד"ק נסוג ב-0.4% ו-S&P 500 נחלש ב-0.6%. בסיכום חודשי דאו ג'ונס ו-S&P500 נותרו כמעט ללא שינוי לאחר עליות חזקות של 6%-7% בשבוע שעבר שקיזזו את מרבית ההפסדים. נאסד"ק השיל 2% במאי וכ-24% מתחילת השנה.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות יחסית, והביטקוין  נסחר סביב 31.5 אלף דולר.