460 יח"ד: השקעה ישראלית של קבוצת נדל"ן בטקסס

שלושה מקבצי דיור להשכרה ביוסטון, טקסס נרכשו על ידי קבוצת הנדל"ן Vision & Beyond תמורת 73 מיליון דולר • וגם: יזמי השנה של קרן שמש • אירועים ומינויים

יוסטון, טקסס / צילום: Shutterstock, f11photo
יוסטון, טקסס / צילום: Shutterstock, f11photo

קבוצת הנדל"ן Vision & Beyond השלימה רכישה של שלושה מקבצי דיור להשכרה ביוסטון, טקסס. שלושת המיזמים כוללים 96 יח"ד, 168 יח"ד --196 יח"ד, ובסך הכל - 460 יח"ד. עלות הרכישה והשבחת הנכסים מסתכמת בכ-73 מיליון דולר.

את Vision & Beyond ייסדו ב-2017 היזמים הישראלים סטס גרינברג ופטר גיזונטרמן למטרת איתור, רכישה, השבחה וניהול מקבצי דיור בארה"ב. החברה פועלת כיום בשבעה אזורי פעילות במרכז ודרום ארה"ב. הקבוצה מחזיקה כ-3,000 יחידות דיור ברחבי ארה"ב, בשווי מוערך של כ-300 מיליון דולר.

בחברה מציינים כי סכום ההשקעה המינימלי עומד על 150 אלף דולר למשך 3־4 שנים. בכוונת Vision & Beyond להשקיע כ-250 מיליון דולר נוספים במהלך שנת 2022.

לדברי רועי רז, מנכ"ל Vision & Beyond IL, "ביצוע תהליך הרכישה, ההשבחה, וניהול הנכסים תחת קורת גג אחת, מאפשר לנו לבצע עצמאית את כל שרשרת הפעולות בכל עסקה. באמצעות מערך זה אנחנו יכולים לקבל החלטות במהירות, ולשמור על שקיפות מלאה לכל אורך התהליך עם משקיעינו ושותפינו".

קרן שמש בחרה את יזמי השנה

קרן שמש מקבוצת עוגן, שסייעה עד היום לכ־4,500 בעלי עסקים קטנים ומלכ"רים באמצעות יותר מ־1,100 מנטורים מתנדבים, בחרה את יזמי השנה שלה: דניאל וניצן בוצר ואלעד כהן, בעלי "הבימה שליחויות" שהוקמה בתקופת הקורונה כמיזם להעסקת עובדי במה והפקות; ירון אייזיק, בעל המיזם "טעם של ילדות" המחבר באמצעות סדנאות בישול וזכרונות של מאכלי ילדות בין קהילות להפגת בדידות והעצמה של אזרחים ותיקים; וחליל אל־עמור, בעל המיזם התיירותי הבדואי "חאן אלסרה" המאפשר הצצה לחיי החברה הבדואית.

טקס יזמי השנה מתקיים זו הפעם ה־17, בחסות קרן אדמונד י. ספרא ובנק הפועלים. ועדת השופטים כללה, בין השאר, את מייסדת חברת אורמת, כלת פרס ישראל לתעשייה - דיתה ברוניצקי; יו"ר הבנק הבינלאומי - רון לבקוביץ; ומנכ"לית פועלים הייטק - מיכל קיסוס הרצוג.

"העסקים הזעירים והקטנים הם הלב הפועם של הכלכלה והחברה הישראלית", אומר יואב שלוש, יו"ר קרן־שמש. "מאחורי כל עסק ישנו יזם עם המון נחישות וחלומות גדולים, אך עם מעט ניסיון ניהולי, ומטרתנו היא להנגיש עבורם פרקטיקות ניהוליות".

חדשות טובות

שאטרפליי, המתמחה בהדפסת תמונות מותאמות אישית, השיקה קורס פיתוח יישומונים ללא עלות. שווי הקורס כ־20 אלף שקל, והחברה עשויה להעסיק את הבוגרים עם סיומו.