מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב מזהיר מהוריקן כלכלי. האסטרטג הבכיר שלו חושב אחרת

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, הזהיר את המשקיעים מכך שצפויה תקופה מאתגרת בשווקים • האסטרטג הבכיר בבנק, מרקו קולונוביץ', דווקא מאמין שכלכלת ארה"ב בדרך להתאוששות: "הציפייה שלנו היא שלא יהיה מיתון"

מרקו קולנוביץ', אנליסט בכיר ב-JP מורגן / צילום: יוטיוב
מרקו קולנוביץ', אנליסט בכיר ב-JP מורגן / צילום: יוטיוב

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון אמר אתמול (ד') ש"הוריקן כלכלי בדרך אלינו והמשקיעים צריכים להתכונן. כיום השמש עדיין זורחת והתנאים הכלכליים עדיין טובים יחסית, אבל זה הולך להשתנות בקרוב".

● מנכ"ל ג'יי.פי מורגן מזהיר: תכינו את עצמכם ל"הוריקן כלכלי" 
● לאסטרטג הראשי של סיטי יש תיאוריה שמסבירה את כל מה שקורה בשווקים 
● נשיא ארה"ב במאמר מיוחד לוול סטריט ג'ורנל: "זו התוכנית שלי למלחמה באינפלציה"

עם זאת, נראה שלא כולם בבנק הגדול בארה"ב שותפים לדעתו. האסטרטג הבכיר של ג'יי.פי מורגן מרקו קולונוביץ' יצא בהצהרה הפוכה, וכתב ללקוחותיהם: "אנחנו נשארים בעמדה חיובית בנוגע להשקעות בנכסים הנחשבים מסוכנים בגלל רמות חשיפה נמוכה יחסית אליהם כיום, סנטימנט דובי בשווקים, והצפייה שלנו שלא יהיה מיתון בהתחשב בפעילות הצרכנים בארה"ב, הפתיחה המחודשת של כלכלות ברחבי העולם לאחר הקורונה, והתאוששות סין". קולונוביץ' אומר כי נראה ששוק המניות בארה"ב מוכן להחלמה הדרגתית השנה, ומדד S&P 500 יישאר ללא שינוי עד סוף השנה בגלל שמשקיעים כבר "ספגו ותמחרו" שינויי מדיניות אגרסיביים מהפד.

קולונוביץ' דורג שנה שעברה במקום הראשון בסקר משקיעים מוסדיים כאסטרטג "צמוד מניות", אך השנה נראה שהמונטין שלו נפגע כאשר הוא והצוות שלו דחקו בלקוחותיהם לקנות מניות בירידה, ולחצו על משקיעים לנצל את הירידות מתחילת השנה על מנת לקנות עוד מניות, החלטות שהתגלו כשגויות מאחר שמדד S&P 500 איבד 14% מתחילת השנה.

מספר גדול של אסטרטגים גם לא מסכים עם דעותיו האופטימיות של קולנוביץ'. ורבים אמרו שהם רואים את התאוששות שוק המניות בשבוע שעבר כקצרת מועד, כאשר רמת הסיכון לכלכלה ולצמיחת רווחי החברות תלויה באינפלציה הגבוהה ובהחלטות הפד.

עם זאת, קלונוביץ' דבק בדעותיו ומעריך שחששות המשקיעים הגיעו לגבהים לא מוצדקים: "הדובים מעריכים שרק אם הפד ישנה את המדיניות ב-180 מעלות זה ישנה את כיוון השווקים. אנחנו חושבים שזה לא נכון מכיוון שמה שנדרש הוא שינוי גישה מצטבר ביחס להיקף ההידוק המוניטארי שכבר תומחר לתוך השוק".