קבוצת קרסו קיבלה את זיכיון הייבוא לישראל של רכבי CHERY הסינית

על פי הודעת החברה הייבוא של כלי הרכב לישראל, צפוי להתחיל עוד השנה • יצוין כי צ'רי ניסתה להיכנס כבר לפני כשני עשורים לארץ

מותג הרכב הסיני צ'רי / צילום: Shutterstock, FotograFFF
מותג הרכב הסיני צ'רי / צילום: Shutterstock, FotograFFF

חברת קרסו מוטורס הודיעה הבוקר לבורסה על חתימה על הסכם לייבוא לישראל של רכבי יצרנית הרכב הסינית צ'רי (CHERY). קרסו הודיעה כי בכוונתה לייבא את כלי הרכב של החברה כבר השנה בדגש על רכבי קרוסאובר, כולל עם הנעת בנזין והנעה חשמלית.

הדגם צ'רי אנט 2022 / צילום: יח''צ צ'רי
 הדגם צ'רי אנט 2022 / צילום: יח''צ צ'רי

כלי הרכב ישווקו בישראל באולמות תצוגה נפרדים במקביל לשיווק באמצעות מערך דיגיטלי מתקדם. הידיעה על המגעים בין שתי החברות ועל כוונות הייבוא לישראל ב-2022 נחשפה לראשונה בגלובס בנובמבר 2021.

ההסכם נחתם השבוע במקביל בתל-אביב ובסין בנוכחות ההנהלה הבכירה של צ'רי ושל חברת קרסו . לדברי מנכ"ל קרסו איציק וייץ, "לאחר תהליך ארוך של למידה ובחינה אני שמח על הבחירה ההדדית של CHERY וקרסו לייצוג פעילות המותג בישראל. אני סמוך ובטוח שיכולות קרסו המגוונות בכל תחומי הרכב ומוצרי CHERY המתקדמים יזכו להצלחה גדולה בישראל. CHERY הם הרבה מעבר ליצרני רכב, מדובר בענק גלובלי ומוביל בשווקים רבים ברחבי העולם ולא בכדי הם יצואן הרכב הגדול בסין".

יצוין כי צ'רי ניסתה להיכנס כבר לפני כשני עשורים לישראל באמצעות זיכיון שניתן לחברת "המאגר" של משפחת כדורי, שמאוחר יותר נכנסה אליו גם דלק רכב כשותפה. אולם דלק רכב אולצה לצאת ממנו בהוראת הממונה על ההגבלים העסקיים בעקבות רכישת הזיכיון של ב-מ-וו. בנוסף, החזיקה קבוצת שלמה סיקסט בזיכיון הייבוא של צ'רי לרומניה.

הניסיונות הקודמים של היצרנית להיכנס לישראל ולאירופה לא צלחו בשל העדר תקינה אירופאית מתאימה. ככל הידוע, צ'רי עדיין לא הכריזה על קבלת תקינה אירופאית (WVTA) לכלי הרכב שלה כך שמועד הגעתם לישראל תלוי בהשלמתה. בהנחה שהמכוניות אכן ייובאו השנה, ישראל תהיה המדינה הראשונה באירופה שאליה מיוצאים כלי הרכב.

הרכב החשמלי הראשון של צ'רי, שמיועד לייצוא, מכונה ANT בסין והוא קרוס-אובר מודרני עם אורך של 4.63 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.83 מ'. הוא מצויד במנוע בהספק כ-200 כ"ס ובסוללה של 70 קילוואט-שעה שאמורה לספק טווח של כ-400-420 ק"מ בתקן האירופאי.