אינטל וסנאפ מצטרפות להאטה בגיוסי עובדים חדשים

אינטל העולמית תבחן מחדש את מדיניות גיוסי העובדים בהתאם לתחזיות הצמיחה השנתית • לגלובס נודע כי חטיבת המחשוב של אינטל בישראל לא תקפיא את הגיוסים אלא תאט את הקצב שלהם • במרכז הפיתוח של סנאפ יקפיאו חלק מהגיוסים, אך ככל הנראה ימשיכו לגייס באופן עצמאי

אינטל / צילום: דוברות אינטל
אינטל / צילום: דוברות אינטל

שתי חברות בינלאומיות עם פעילות ענפה גם בישראל האטו בימים האחרונים את פעילות גיוסי העובדים שלהן. הגדולה שבהן היא אינטל, אשר לפי דיווח של רויטרס עצרה בארה״ב למשך שבועיים את גיוסי העובדים החדשים לחטיבת המחשוב האישי וכעת היא בוחנת מחדש את מדיניות הגיוסים בהתאם לתחזיות הצמיחה השנתית שלה. לגלובס נודע כי חטיבת המחשוב בישראל לא תקפיא את הגיוסים אלא תאט את הקצב שלהם.

״אינטל עוצרת את הגיוסים ואת פרסום המשרות בחטיבת המחשוב האישי״, נכתב במזכר פנימי של החברה שהגיע לידי רויטרס בארה״ב. על פי המסמך ההקפאה היא למשך שבועיים בלבד. ״אנחנו עומדים לקראת מחזור צמיחה גדול לרוחב תעשיית השבבים, ובאמתחתנו אסטרטגייה נכונה כדי ליהנות מהמגמה הזו. מיקוד וסדר עדיפויות נכון יסייעו לנו לנווט באי הוודאות המאקרו כלכלית״.

חטיבת המחשוב האישי היא הגדולה והמפורסמת ביותר באינטל, ואחראית בין השאר על פיתוח הדורות הבאים של השבבים למחשבים ניידים ונייחים. תחום המו״פ בה מנוהל על ידי שלומית וייס והיא מעסיקה אלפי ישראלים במרכזי הפיתוח בחיפה, פתח תקווה וירושלים. בין השאר אחראית החטיבה לפיתוח שבבים מתקדמים למחשוב אישי בהם רפטור לייק, מטאור לייק ושבב ה-20A.

באפריל האחרון דיווחה אינטל על ירידה בהכנסות וברווח הנקי, וכן פרסמה תחזית פסימית לפיה הכנסות החברה ימשיכו לרדת גם ברבעון השני של השנה. הנסיגה מהשוק הרוסי, הסגרים והתפרצויות הקורונה בסין, וההתאוששות העולמית מהקורונה הביאו לפי ההערכה להאטה במסירת מחשבים חדשים. תחזית מאקרו כלכלית של המשך אינפלציה ועליית ריבית צפויה ליצור האטה כלכלית שתיצור לחץ על כיס הצרכנים.

גם סנאפ מקפיאה את גיוסי העובדים

ההאטה בגיוסים הגיעה גם למרכז הפיתוח של הרשת החברתית סנאפ (Snap) המעסיק לפי ההערכה 75 עובדים בתחומי המציאות הרבודה, בינה המלאכותית, ראייה ממוחשבת וגיימינג. לגלובס נודע כי סנאפ הודיעה לשותפיה כי היא מקפיאה חלק מהגיוסים, וככל הנראה היא תמשיך לגייס באופן עצמאי, אם כי בקצב איטי יותר. לפני כחודש הודיעה רשת חברתית אחרת, מטא, כי היא מקפיאה את רוב הגיוסים החדשים של מהנדסי פיתוח, בין השאר גם במרכזי הפיתוח בתל אביב.

המהלך מגיע לאחר שבארה"ב הודיעה סנאפ כי תאט את קצב גיוסי העובדים החדשים עד סוף השנה, במקביל למיצוי תהליכי הגיוס הנוכחיים. בחברה הבינו כי גייסו עובדים רבים מדי בתוך זמן קצר: בשנה שעברה צמחה סנאפ ב- 52% ל- 6,100 עובדים בעולם, רבים מהגיוסים בעולמות הטכנולוגיה העמוקה והמוצר, ואילו השנה צפויה לצמוח בפחות מ- 10% בלבד. סנאפ ציינה כי תגייס 500 עובדים נוספים השנה, אך הדבר ייעשה באופן איטי יותר. בחודש שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח שהובילה מאז לירידה של 32% במחיר המנייה שלה. מניית החברה ירדה ב- 82% ביחס לשיא בשנה שעברה.

תגובות

מסנאפ נמסר: ״החברה ממשיכה לגייס עובדים ולצמוח בישראל, עם תפקידים פתוחים בצוותים כמו הנדסה ומציאות רבודה״.

מאינטל נמסר: ״המציאות הכלכלית השתנתה אך יש לזכור שעדיין הטכנולוגיה היא הדבר החשוב ביותר שמניע כרגע את האנושות, בוודאי נוכח הדיגיטזציה המואצת שקורית ברחבי העולם. ישנה דרישה אדירה לשבבים - תור הזהב של ענף המוליכים למחצה. יחד עם האסטרטגיה החדשה שהתווינו, אנו מאמינים שאינטל, יחד עם תעשיית השבבים, נמצאים בראשיתה של צמיחה, ובתנועה חזקה קדימה - תחת הנהגתו של המנכ"ל חדש, פט גלסינגר.

"שנת 2022 מסתמנת כשנה שיא בהיקף השקעות, כאשר רק ב-5 החודשים הראשונים של השנה גייסנו 23 אלף עובדים חדשים בכל העולם, והשלמנו גיוס של מעל ל-1,000 עובדים בישראל. במקביל הכרזנו על השקעות ענק בהקמת מפעלי ייצור בגובה של 38 מיליארד דולר באירופה וארה"ב. עם זאת, המציאות המאקרו הכלכלית החדשה, מחייבת אותנו להיערך ולבחון כיצד הוצאות עתידיות יסייעו לנו להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגיה החדשה.

"ב-90 יום הקרובים נתרכז בקליטת 23 אלף העובדים החדשים, לצד האטה בקצב גיוס כ"א אל מול הצרכים העסקיים. תוכניות הצמיחה והגדילה שלנו לישראל: בינוי מפעל אינטל קרית גת בעלות של 10 מיליארד דולר; הקמת קמפוס חומרה ל-6,000 מהנדסות ומהנדסים בחיפה; והקמת פעילות פיתוח חדשה בבאר שבע - נותרות ללא כל שינוי".