אפריקה מגורים במו"מ למכירת פרויקט דיור להשכרה בגליל ים בכ-375 מיליון שקל

הפרויקט, שצפוי להימכר לחברת מגוריט, רשום בספרי אפריקה מגורים בשווי של 286.5 מיליון שקל בלבד, וצפוי להניב לה רווח משמעותי

פרויקט של דירה להשכיר בגליל ים / צילום: איל יצהר
פרויקט של דירה להשכיר בגליל ים / צילום: איל יצהר

יזמית הבנייה למגורים, אפריקה ישראל מגורים, דיווחה כי היא נמצאת בשלבים ראשוניים של משא ומתן למכירת זכויותיה (50%) בפרויקט דיור להשכרה בגליל ים לחברת מגוריט ישראל. אם יבשיל המשא ומתן להסכם סופי, צפויה התמורה ממכירת הזכויות בפרויקט לעמוד על 370-380 מיליון שקל.

לדברי אפריקה מגורים , בדוחות החברה לסיכום הרבעון הראשון של 2022 מוצג שווי הזכויות בפרויקט בסך של 286.5 מיליון שקל. כך, שמכירתו בסכום המדובר במסגרת המו"מ צפויה להניב לחברה רווח מהותי.

פרויקט הדיור להשכרה גליל ים הוא פרויקט מאוכלס, אשר כולל 273 יחידות דיור להשכרה. הדירות מושכרות בתפוסה מלאה ומניבות הכנסות של כ-18 מיליון שקל בשנה, כאשר חלקה של המוכרת בהן הינו כ-9 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט שהוקם במסגרת פרויקטי החברה הממשלתית "דירה להשכיר", ומשכך השכירות בו מפוקחת ובחלק מהדירות (25%) בשכר דירה מופחת, ביחס לתנאי השוק (בהנחה של 20% ממחירי השוק כפי שאלו נקבעים על ידי השמאי הממשלתי).

אפריקה מגורים איבדה 15% מתחילת 2022

אפריקה מגורים, שבשליטת חברת לפידות של יעקב לוקסנבורג, נסחרת בבורסה לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה איבדה כ-15% מערכה מתחילת 2022. מגוריט, בניהולם של ארז רוזנבוך ודב מתתיהו, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-900 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-19% מתחילת השנה.

מלבד פרויקט גליל ים, מחזיקה אפריקה מגורים בעוד שני פרויקטים של דיור להשכרה, וכן בקרקע להקמת פרויקט רביעי. עם הרשימה נמנית החזקה (50%) בפרויקט הדיור להשכרה חלומות וסביונים קריית ביאליק, אשר כולל 52 יחידות דיור, וכן 50% מפרויקט דיור להשכרה בשהם, הכולל 271 יחידות דיור. בקריית ביאליק הפרויקט מוגדר כמאוכלס, ואילו בשהם נמצא הפרויקט באכלוס, נכון לדיווחי החברה מהחודש שעבר. כמו כן מחזיקה אפריקה מגורים בבעלות מלאה על קרקע במורדות ארנונה בירושלים, שעליה מתכננת החברה להקים 204 יחידות דיור ועוד 705 מ"ר למסחר. 

תמורה של 888 מיליון שקל בפרויקט הדגל

הפעילות המרכזית של אפריקה מגורים היא בתחום הייזום, ההקמה והמכירה של דירות למגורים, כאשר בתחום זה רשמה החברה ברבעון הראשון של 2022 הכנסות ממכירת דירות בהיקף של 164 מיליון שקל. את הרבעון הראשון סיימה החברה עם רווח נקי של 18.7 מיליון שקל, וזאת בהמשך לרווח של 220 מיליון שקל שרשמה ב-2021 כולה.

פרויקט הדגל של אפריקה מגורים בשנים הקרובות הוא פרויקט DUO - "סמל דרום", הפרויקט מצוי במתחם הרחובות ארלוזורוב-אבן גבירול-בן סרוק בתל אביב. הפרויקט כולל הקמה של שני מגדלי מגורים בני 54 קומות כל אחד, ובהם 668 יחידות דיור בשטח מגורים כולל של כ-100 אלף מ"ר. כמו כן כולל הפרויקט חמש קומות חניון תת-קרקעיות, שטחי מסחר וכן מבנה ציבור.

את העבודות בפרויקט יבצעו, כך דיווחה לאחרונה אפריקה מגורים, החברה האחות דניה-סיבוס ואלקטרה בניה, בתמורה כוללת צפויה של כ-888 מיליוני שקל בתוספת מע"מ, בחלקים שווים ביניהן. התמורה תהיה צמודה למדד תשומות הבנייה למגורים לפי מנגנון שנקבע בין הצדדים. היא תשולם לדניה ולאלקטרה בהתאם לקצב התקדמות העבודות.

העבודות בפרויקט צפויות להימשך כ-52 חודשים ממועד צו התחלת עבודה לקבלת טופס 4 וגמר פיתוח. לדניה-סיבוס ואלקטרה יינתנו חמישה חודשים נוספים למסירת החלקים הציבוריים בפרויקט והדירות והכול בתוספת שלושה חודשי גרייס.