נעצרו חמישה חשודים בהונאה בינלאומית בהיקף של 120 מיליון שקל

הבוקר נעצרו על ידי המשטרה חמישה חשודים במעשה הונאה של משקיעים מהארץ ומחו"ל בהיקף של כ-120 מיליון שקל • על פי החשד, הם יצרו מצג שווא על טכנולוגיה פורצת דרך בעלת פוטנציאל לרווחים גדולים

בניין להב 433 בלוד / צילום: שלומי יוסף
בניין להב 433 בלוד / צילום: שלומי יוסף

המשטרה עצרה הבוקר (ב') חמישה חשודים בפרשית הונאה בינלאומית. במרכז החקירה מיזם הונאה בינלאומי, באמצעותו הונו החשודים על פי החשד עשרות משקיעים מהארץ ומחו"ל, בסכום של 120 מיליון שקל.

המינויים בחברת החשמל: הדוח שסולל את הדרך של שפיגלר לתפקיד המנכ"ל 
המדינה ניסתה לשנות, אך הגברים עדיין שולטים ברשויות המקומיות 

מחומר החקירה שאספה המשטרה עד כה עולה כי החשודים יצרו מצג שווא, אותו הציגו בפני המשקיעים, בדבר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, "משנת עולם" - כלשונם, המצויה בשלבים מתקדמים של פיתוח ועם פוטנציאל מכירות והשאת רווחים גדולים.

לפי החשד, באמצעות חברות קש שהקימו החשודים בארץ ובחו"ל, הם העבירו את כספי המשקיעים לחשבונות בנק שונים, הלבינו אותם ועשו בהם שימוש לצרכיהם הפרטיים.

בצוות החקירה של הפרשה, משתתפים חוקרי יאח"ה, חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים וחוקרי רשות המיסים.

שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה, שפרטיהם אסורים בפרסום בשלב זה, מצויים בהליכי פשיטת רגל ולפי החשד פעלו בצורה מתוחכמת ולאורך זמן, להעלמת נכסים והסתרתם מבית המשפט ומהממונה על הליכי חדלות פירעון, מנושיהם ומהנאמנים בהליך. מהמידע שנאסף עלה כי במסלול הסתרת הכספים והברחתם נעשה שימוש בחברות קש וצדדים שלישיים.

לחשודים מיוחס , בין היתר, ביצוע לכאורה של עבירות הונאת נושים ושל עבירות על פי חוק חדלות פירעון.

לדברי המשטרה, במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה לביצוען של עבירות הלבנת הון, עבירות מס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

היום פשטו שוטרי יאח"ה בלהב 433 על בתיהם של החשודים, עצרו אותם וביצעו חיפושים. החשודים יובאו לדיון בבית המשפט בצהריים.