אורמת תמחזר חוב באמצעות הנפקת אג"ח ירוקות להמרה ב-350 מיליון דולר

חברת האנרגיה הגיאותרמית הישראלית הודיעה שתנפיק אג"ח להמרה ב-350 מיליון דולר, כשרוב כספי הגיוס מיועדים לפדיון סדרת אג"ח קיימת • 25 מיליון דולר יוקצו לרכישת מניות עצמית, וסכומים נוספים יממנו פרויקטים ירוקים בהתאם לאסטרטגיה של החברה

מתקן של חברת אורמת / צילום: באדיבות אורמת
מתקן של חברת אורמת / צילום: באדיבות אורמת

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת מבצעת מהלך של מיחזור חוב באמצעות הנפקת איגרות חוב ירוקות להמרה. אורמת, בניהולו של דורון בלשר, הודיעה לאחרונה על כוונתה לבצע פדיון מוקדם מלא של סדרת אג"ח קיימת בסך 218 מיליון דולר. הפדיון יבוצע ב-27 ביוני.

אתמול הודיעה החברה על כוונתה להנפיק אג"ח בסך 350 מיליון דולר. מדובר באג"ח להמרה ולרוכשים תינתן אפשרות לרכוש בהמשך אג"ח נוספות תמורת 52.5 מיליון דולר. האג"ח מיועדות לפירעון ביולי 2027 אלא אם יומרו קודם לכן למניות, והריבית עליהן תשולם כל חצי שנה, בחודשים ינואר ויולי, החל מ-2023.

בנק ברקליס מוביל את קוסורציום החתמים בהנפקה.

אורמת  מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לכמה צרכים. עד 25 מיליון דולר לרכישת מניות של עצמה, סכום נוסף לצורך עסקאות מסוג Capped call - שכוללות אופציות call ומובילות דה-פקטו להעלאת מחיר ההמרה, כ-222 מיליון דולר למימון הפדיון המוקדם עליו הודיעה לאחרונה, ולצרכים עסקיים כלליים. מדובר באג"ח ירוקות משום שהחברה מציינת שבכוונתה להקצות סכומים מהגיוס לצרכי פרויקטים ירוקים בהתאם לתוכנית קיימת בחברה.

אורמת פועלת במגזר החשמל בו היא מקימה תחנות כוח גיאותרמיות ומפעילה אותן בבעלות עצמית, ובמגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות כאלה עבור אחרים. במקביל היא גם פועלת בתחום אגירת האנרגיה. החברה נסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי שוק של 4.2 מיליארד דולר.