5 ארוחות שף מסעירות בחללים לא שגרתיים

לפעמים זו ארוחת שף אינטימית, לפעמים סדנת בישול או אפייה בביתם הפרטי של שפים וקונדיטורים או ערב יין בהדרכת סומלייה • ברחבי הארץ צצים פופ-אפים עיליים ליודעי דבר

אצל לימור לניאדו-תירוש / צילום: רומן בלשוב
אצל לימור לניאדו-תירוש / צילום: רומן בלשוב

חוויית הארוחה, כמו גם חומרי הגלם הקולינריים ומוסדות האוכל, עוברת בשנים האחרונות שדרוג. את מקומה של הישיבה הסטנדרטית במסעדה לארוחה בשולחן לרביעייה מחליפות סדנאות שבתומן משתאות, ארוחות שעליהן מנצחים שפים ומלוות בהדרכת יין ועוד. השף ארז קומרובסקי היה חלוץ בתחום סדנאות הארוחה המושקעות של השנים האחרונות ובתחום ארוחות המשתה היה זה ברק יחזקאלי עם בורק. עם תחילת הקיץ: 5 ארוחות שף מחכימות בחללים לא שגרתיים ברחבי הארץ.

קדוש ופרוע | חיפה

הדירה היפהפייה של רועי היימס וזוגתו כרמל בחיפה, בין הנמל לשכונת הדר, מוסבת 4-5 פעמים בחודש לחלל מיוחד, כמו ארמון משנות השלושים, שבו מתקיים משתה מפואר. בכל פעם בנושא אחר: קולינרי, אמנותי - או עם שף מתארח.

היימס הצעיר - שגם מתגורר בדירה - ניצח על מסעדתו של השף חיים כהן באיביזה ועל בר היין "נחום" (שגם הוא, אגב, מבליח מדי פעם לערבים מיוחדים - חפשו באינסטגרם nahumwinehouse).

בין הארוחות שכבר היו כאן: ערבי אוכל פריסטייל שיוצר היימס מתוצרת השוק עם שלל דגים וירקות (וגם קצת בשר), יין וקינוחים; ערבי שמפניה; ערבים של יין ואוכל בהדרכה של סומליירים - ועוד. המחיר משתנה לפי ארוחה. לא זול, אבל גם ממש לא יקר בהשוואה לארוחה במסעדת שף, לנדיבות ולחוויה. סירקין 26, חיפה. לבירור תאריכי סדנאות - באינסטגרם kadosh_ve_parua.

משתה מפואר של קדוש ופרוע / צילום: כרמל ברק
 משתה מפואר של קדוש ופרוע / צילום: כרמל ברק

לימור לניאדו תירוש | יפו

הדיווה המוערכת בעלת השפה הציורית, שמככבת בתוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס, היא אחת הבשלניות העסוקות בתחום הקייטירינג העילי בארץ. לניאדו-תירוש (שגם כתבה בעבר בהארץ והוציאה כמה ספרי בישול) מארחת בביתה כמה פעמים בחודש סדנת בישול, שבסופה מוגשים התוצרים לשולחן בארוחה כיד המלך, עתירה ביין מקומי מצוין.

כל ארוחה כוללת שש מנות שלומדים להכין יחד. תפריט לדוגמה: מסבחה פיסטוקים, סלט אורז אסור (אורז שחור), סלמון כבוש ביוגורט-לימון וזעתר עם קרסט שקדים ולקינוח מלבי דובדבנים. 700 שקלים לאדם או 10,000 לארוחה פרטית של עד 14 משתתפים.

לפרטים: limortiroche@gmail.com

דנון | נמל תל אביב

בית הספר העילי לבישול בהובלת מאיר דנון הפך לאבן שואבת לקולינריה הישראלית ולפרחי מטבח-עילי. לצד תוכנית הלימודים המקיפה לשפים, קונדיטורים ואופים, מתקיימים כאן מדי פעם אירועים לקהל הרחב - כמו למשל מכירת מאפים של התלמידים בימי שישי בוקר, שהפכה כבר לאטרקציה בקרב פודיז שמגיעים מכל רחבי הארץ להצטלם עם המאפים המושקעים והיחודיים.

ארוחות מיוחדות מתקיימות כאן ב"סקוליארד" - חלל המסעדה הזערורי בעיבורי בית הספר - ובתיאום מראש אפשר גם לשכור את החלל לסדנאות וארוחות עם מורי בית הספר: נוף עתאמנה (ארוחה וסדנת אוכל ערבי); סבינה ולדמן הנהדרת (סדנת זקוסקי, מזטים מזרח אירופיים); חגי לרנר (קולינריה עילית), הקונדיטורית העולה סופיה טייב - וגם מאיר דנון בכבודו ובעצמו, שמעביר לפי דרישה סדנאות וארוחות מיוחדות של המטבח הצרפתי הקלאסי. המחיר לאדם משתנה בהתאם לארוחות. הסקוליארד וסדנה-ארוחה של עד 16 איש - מתחילים ב-7,500 שקלים, כולל ייו ושתייה.

לפרטים: 077-8045008

קרן אגם | בראנץ' יפואי

מי שעוקב באינסטגרם אחרי מאפים מכיר את "נשואה למאפייה", קרן אגם, שלה קהל של מאות אלפי עוקבים נאמנים. בסלון ביתה היא מעבירה בסופי שבוע סדנאות בראנץ'. בהיצע: שמרים, בלקנית (בצקים מבולגריה, יוון טורקיה); מאפים איטלקיים וסדנת מאפים מתוקים, שבה לומדים להכין רול קינמון (סינרול), רוגעל'ך, גביניות וחלות. מתחילים עם עוגה וקפה, ובתום הסברים ואופני הכנה מתיישבים לארוחה עם מזטים, גבינות וירקות ויין לבן. כל ארוחה-סדנה אורכת שלוש שעות ובתומם מקבלים שקית מאפים וחוברת מתכונים. 550 שקלים לאדם, עד 15 משתתפים.

פרטים בוואטסאפ 058-7980177 (עמית) או במייל kerenagam10@gmail.com

ליאור משיח | גן החשמל, תל אביב

הקונדיטורית המוערכת ליאור משיח ניצחה על הקונדיטוריה במסעדות רפאל ופרונטו והתמחתה במסעדות שף מפורסמות כמו נומה בקופנהגן. ספר האפייה שהוציאה לאחרונה זכה בפרס Gourmand. בבקרי שישי ובערבי חול היא מעבירה סדנאות קינוחים ומאפים נורדיים ואחרים בסטודיו שבביתה שבמתחם גן החשמל בתל אביב. מקבלים יין, כיבוד וקופסת מאפים הביתה למזכרת. 440 שקלים לאדם.

לפרטים: ליאור משיח בגוגל.