מנורה מבטחים נכנסת לתחום המלונאות: משקיעה 88 מיליון שקל וחוברת לישראל קנדה

מנורה מבטחים חוברת כשותפה לישראל קנדה מלונאות • תשלם 88 מליון שקל עבור 15% ממניות החברה עם אופציה לרכישה של 4.5% נוספים עד 2025 • העסקה משקפת לישראל קנדה מלונאות שווי של 590 מליון שקל

ראובן אלקס, שותף ומנכ''ל רשת ישראל קנדה מלונאות / צילום: יח''צ
ראובן אלקס, שותף ומנכ''ל רשת ישראל קנדה מלונאות / צילום: יח''צ

מנורה מבטחים מצטרפת כשותפה לישראל קנדה מלונאות היא זרוע המלונאות של חברת ישראל קנדה שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, הוקמה לפני שלוש שנים ואותה מנהל ראובן אלקס. העסקה משקפת לחברה שווי של 590 מיליון שקל אחרי הכסף.

● דילמת airbnb חוזרת עם התיירים: צמיחה בערים מול פגיעה בשכנים ובבתי המלון
● התחזיות היו פסימיות מדי: התיירות ב-2022 מתקרבת למספרים של לפני המגפה

מנורה תשקיע 88 מיליון שקל תמורה 15% ממניות החברה, ותהייה זכאית למנות משקיף מטעמה לדירקטוריון החברה. למנורה אופציה לרכישה של 4.5% נוספים עד לנובמבר 2025 במחיר מנה זהה לזה של המניות המוקצות. 

ראובן אלקס ימשיך לכהן בתפקיד ניהולי בכיר בחברת המלונאות לכל הפחות למשך 48 חודשים ממועד השלמת העסקה וכל עוד לא יוחלט אחרת על ידידירקטוריון חברת המלונות .

ישראל קנדה מלונאות  מפעילה כ-1,100 חדרים ב-9 בתי מלון וכן היא הבעלים של קרקע להקמת מלון חדש באילת. החברה בהליכי תכנון והקמה של כ-1,000 חדרי מלון. 

תגובה:

ראובן אלקס מסר: ״עבורנו זו רק ההתחלה. נמשיך לצמוח ולחדש בענף המלונאות בארץ ובעתיד בעולם, תוך כדי ניהול שקול ואחראי. גם בארץ וגם בעולם ישנן הזדמנויות ייחודיות כרגע. נדע לבצע עסקאות מעניינות כפי שעשינו עד כה.

לפני ההשקעה נמצאה ישראל קנדה מלונאות. בבעלות ישראל קנדה 75%, ראובן אלקס 20% ועופר פלדמן 5%.

לאחר ההשקעה מבנה אחזקת הבעלות הוא מנורה 16%, ישראל קנדה 68%, ראובן אלקס 12%, ועופר פלדמן 4%.