המניה צריכה קסם: סילבר קסטל מקדמת מיזם מטאוורס ו-NFT עם ליאור סושרד

בית השקעות הקריפטו שצלל לשווי של כ-30 מיליון שקל בלבד, חתם על מזכר הבנות ליצירת פעילות עם היזם מתן חי ואמן החושים סושרד

ליאור סושרד וגבי רביד / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי
ליאור סושרד וגבי רביד / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

בית ההשקעות בנכסים דיגיטליים, סילבר קסטל אחזקות, הודיע היום (ד') כי הוא מקדם פעילות בעולם המטאוורס. בית ההשקעות חתם על מזכר הבנות לא מחייב עם חברה בשם StudioMverse (סטודיו מורס) שהקימו היזם מתן חי ואמן החושים הישראלי ליאור סושרד, הפועלת בתחום המטאוורס והנפקת NFT ומציעה ללקוחותיה פתרונות
פיתוח והטמעה מותאמים לפרויקטים בעולמות אלו. בכוונת הצדדים לשתף פעולה בין היתר בהנפקות של NFT ומתן שירותים נוספים בתחום.

במסגרת המהלך המתוכנן, יקימו הצדדים חברה ייעודית אשר תהיה בשליטת סילבר קסטל (92%), כשפעילותה של סטודיו מורס תועבר במלואה לחברה הייעודית, ללא תמורה. תנאי מתלה לקיום שיתוף הפעולה הוא גיוס השקעה התחלתית של לפחות 1.5 מיליון דולר, תוך שלושה חודשים ממועד חתימת הסכם המחייב.

לדברי אלי מיזרוח, מנכ"ל סילבר קסטל , "אנשים מבלים יותר ויותר בעולם הדיגיטלי. הם צורכים את החוויות שלהם גם שם. מה שקורה זה צונמי של מותגים וחוויות שמתחילים לעבור לעולם הדיגיטלי. ראינו כניסה של חברות כמו אדידס ומותגים כמו גוצ'י, נייקי ואפילו רשתות המבורגרים הישראליות BBB ואגאדיר לתחום. חיפשנו פלטפורמה שעובדת בתחום, ומצאנו את זו של מתן חי וליאור סושרד".

סכסוך עם המייסדת רביד על תשלום דמי ניהול  

המהלך החדש אמור להוביל את סילבר קסטל ליצירת "יקומים וירטואליים תלת ממדיים", והוא מתרחש כשברקע מתנהל סכסוך חומרי מוחשי בחברה, על תשלום דמי ניהול לאחת ממייסדותיה- גבי רביד.

לפני כחודש נחשף בגלובס כי בין סילבר קסטל לרביד, ששימשה בעבר כמנכ"לית בית ההשקעות פסגות, התגלע סכסוך כספי. סילבר קסטל דיווחה כי רביד הודיעה על התפטרותה מתפקידה כדירקטורית בחברה בתוקף מיידי, בשל טענותיה בדבר הפרה מתמשכת של ההסכמים שעל פיהם מונתה לדירקטורית. סילבר קסטל דחתה את הטענות וציינה כי ההכם הוא מול חברה בת שלה, אשר "כפי שצוין בדיווחי החברה, היא בוחנת את תוקפו".

מהדוחות עולה כי ביולי 2018 נחתם הסכם לפיו תספק חברת אפיקה של רביד ושותפה דני זילביגר שירותי ניהול לסילבר קסטל, לתקופה של 5 שנים, תמורת 140 אלף שקל בתוספת מע"מ מדי חודש. בדוחות סילבר קסטל נכתב כי "החברה מנהלת בימים אלו מו"מ עם אפיקה, לעניין שינוי תנאי ההסכם. אפיקה הודיעה לחברה שהיא עומדת על קיום ההסכם ככתבו וכלשונו, והיא אינה מנהלת מו"מ בעניין זה".

סילבר קסטל הינו "בית ההשקעות לנכסים דיגיטליים היחיד הנסחר בישראל". את החברה ייסדו רביד וזילביגר (המחזיקים בכ-13% ממניותיה) יחד עם צבי זיו (לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים) שמכהן כיו"ר סילבר קסטל, מנכ"ל החברה אלי מיזרוח (לשעבר מנכ"ל קבוצת האופנה גולף).

בית ההשקעות מוזג לתוך שלד בורסאי בסוף 2021, ומאז סיפקה מנייתו תשואה שלילית של 70% למשקיעים, המעמידה את שווי סילבר קסטל אחזקות על כ-30 מיליון שקל בלבד. 

החברה צוברת הפסדים מיום הקמתה שהסתכמו בסוף 2021 לסך של כ-11 מיליון שקל. בנוסף, היא מייצרת תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת והמשך פעילותה כ"עסק חי" מותנה "בגיוסי הון, בצד פעילותה השוטפת בהתאם לתוכניות ההנהלה והדירקטוריון, כדי לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות ובתוכניותיה העסקיות".