אמנון שעשוע לעובדים: הנפקת מובילאיי תחכה להתייצבות השווקים

מייסד ומנכ"ל החברה הודיע במכתב שהגיע לידי גלובס כי ההנפקה תידחה • עפ"י הערכות, החברה הייתה עתידה להיות מונפקת לפי 50 מיליארד דולר

אמנון שעשוע, מייסד ויו"ר מובילאיי / צילום: מובילאיי
אמנון שעשוע, מייסד ויו"ר מובילאיי / צילום: מובילאיי

חברת מובילאיי מצטרפת לרשימה ארוכה של חברות בתחום ההייטק ומחוצה לו, שהחליטו לדחות את ההנפקה לאור חוסר היציבות בשוק ההון - כך עולה ממכתב פנימי של המנכ"ל אמנון שעשוע, שהופץ היום (א') לעובדי החברה.

כזכור, אינטל הודיעה בדצמבר האחרון כי בכוונתה להנפיק את מובילאיי בנאסד"ק לקראת אמצע 2022, כאשר אינטל תישאר בעלת אחזקות מהותית. על פי הערכות שפורסמו באותה עת, החברה הייתה אמורה להנפיק לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר.

החברה אף המשיכה להיערך לכך בחודשים האחרונים עם הגשת טיוטת תשקיף סודית ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) ואף מינתה באפריל האחרון את בנקי ההשקעות גולדמן סאקס ומורגן סטנלי להוביל את ההנפקה. בחודש מאי עוד מסרו מקורות בחברה לגלובס כי ההנפקה מתקדמת במסלול, אולם קריסת השווקים והירידה החדה במניות החברות הגדולות, במיוחד במגזר ההייטק, הפכו את העיתוי המתוכנן לבעייתי.

במכתב פנימי שהופץ היום לעובדים מסביר אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה, את ההחלטה לדחות את ההנפקה למועד אחר, וכותב כי "הבעיה כיום עם תנאי השוק הרעים היא לא הערכות שווי נמוכות יותר, אלא חוסר היציבות בשווקים. היעדר יציבות יכול להשפיע לרעה על התוצאות של כל הנפקה, הן ביום ההנפקה והן בהמשך. אנחנו עדיין מקווים שההנפקה תתרחש ב-2022, ובינתיים החברה משגשגת בכל החזיתות, והעתיד נראה מבטיח יותר מתמיד".

במובילאיי סירבו להגיב על הידיעה.