שופרסל | פרשנות

התהפכו תוך חודש: מה שווה מילה של דירקטור בשופרסל

נראה כי השינוי בהרכב דירקטוריון שופרסל לפני כמה שבועות, ומינוי איציק אברכהן ליו"ר הרשת, גרם לדח"צים בשופרסל ליישר קו עם הדמות החזקה ברשת כיום ולצאת נגד המנכ"ל עופר בלוך

שופרסל. הדירקטוריון לא חסך ביקורת מהמנכ''ל / צילום: סיון פרג'
שופרסל. הדירקטוריון לא חסך ביקורת מהמנכ''ל / צילום: סיון פרג'

המערכה הפומבית שהחלה בין  עופר בלוך, המנכ"ל המודח של שופרסל , לבין דירקטוריון החברה, כוללת הטחת בוץ הדדית חסרת תקדים. הדירקטוריון לא חוסך ביקורת מהמנכ"ל שרק לפני חודש זכה לתמיכה מלאה מצד ארבעת הדח"צים (דירקטורים חיצוניים) שלו, אשר אמורים לייצג את ציבור בעלי המניות בחברה, שעדיין מכהנים בתפקידם. 

מכתב השימוע של עופר בלוך נחשף: כך מנמקים בשופרסל את הדחתו 
לידיעת עופר בלוך: מה אפשר לעשות אם פוטרת רגע אחרי שנכנסת לתפקיד 

הדירקטוריון טוען כי בתקופה של כחודשיים שבה מכהן בלוך כמנכ"ל, התברר כי הוא חסר בידע בתחום הקמעונאות, וכי לא "הסתער על התפקיד". בין השאר נטען בזימון לשימוע כי בלוך "לא הראה עד כה מובילות, יכולת הנהגה ורעב מקצועי", ובנוסף מאשימים אותו ש"לא השתתף בדיונים ונראה מזלזל".

בלוך מצידו השיב כי פיטוריו מהחברה נבעו מ"שיקולים זרים", והוא מכנה את מדיחיו "דירקטוריון של מריונטות". הוא מגדיר את השימוע בתור "טקס ריק מתוכן", ומוסיף כי מכתב הדירקטוריון אליו הוא "כולו השמצות חסרות בסיס". המנכ"ל המודח מציין כי הוביל שורה של מהלכים בחברה מאז נכנס בחודש מאי לתפקיד, ואף מצוטט את המכתב ששלח אליו דירקטוריון הרשת רק לפני כחודש, שבו ציין אז היו"ר הזמני, רן גוטפריד: "בשם כל חברי הדירקטוריון, אנו עומדים כסלע איתן על תהליך הבחירה ומינויו של עופר".

נראה כי השינוי בהרכב דירקטוריון שופרסל לפני כמה שבועות, ומינוי איציק אברכהן ליו"ר הרשת, גרם לדח"צים בשופרסל (איריס שפירא ילון, אלדד אברהם, גדעון שור ומיכל קמיר) ליישר קו עם הדמות החזקה ברשת כיום, ולהצטרף להחלטה פה-אחד של מועצת המנהלים על הדחתו של בלוך.