אל על | בלעדי

רוצה לחסוך עלויות: אל על בוחנת סגירת נציגויות בעולם

חברת התעופה אל על בוחנת הוצאת נציגויות בחו"ל ומעבר לייצוג באמצעות חברות חיצוניות האחראיות על המכירות ועל השיווק במדינות השונות • הכוונה היא להשאיר נציגויות במדינות שמוגדרות כיעדי עוגן דוגמת ארה"ב, צרפת או אנגליה, ולהוציא נציגויות ממדינות שבהן ישתלם לחברה לעשות כן

מטוס אל על / צילום: מיכל רז חיימוביץ
מטוס אל על / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת התעופה אל על  בוחנת הוצאת נציגויות בחו"ל ומעבר לייצוג החברה באמצעות חברות חיצוניות, GSA (General Sales Agent), האחראיות על המכירות ועל השיווק בשווקים במדינות השונות - כך נודע לגלובס. 

חברות התעופה הישראליות חוזרות לטוס לטורקיה. האם זה ישתלם לנוסעים? 
הלחץ בעולם התעופה: אל על תבטל 3 קווים החל מסוף אוקטובר 

החברה מינתה את ליאת יהב, ששימשה כמנהלת תחנת אל על בפריז, לפרויקטורית שתבחן את השינוי במדיניות של אל על במספר מדינות בהן היא פועלת, במטרה להתייעל ולחסוך עלויות על-ידי העברת הפעילות בשוק המקומי לידי משרד חיצוני, בהיבט של עלויות הפעלת משרד וכוח-אדם.

כיום מפעילה אל על בחו"ל נציגויות מקומיות במרבית המדינות בהן היא פועלת, ובחלקן היא פועלת בשירותי מיקור חוץ. כוונת החברה במסגרת תהליך ההתייעלות היא להשאיר נציגויות במדינות שמוגדרות כיעדי עוגן דוגמת ארה"ב, צרפת או אנגליה, ולהוציא נציגויות ממדינות שבהן ישתלם לה להעביר את מערך המכירות מידי עובדי אל על לחברה חיצונית המתמחה בשירותים אלה.

יעדים נוספים שבהם אל על מפעילה נציגות מקומית כוללים את הולנד, אוסטריה, אוקראינה, איטליה, גרמניה והודו. אל על הודיעה לאחרונה כי מתחילת נובמבר היא תפסיק לטוס לטורונטו, לורשה ולבריסל בשל חוסר כדאיות מסחריות, כך שיש להניח כי פעילות המכירות במדינות אלה תיבחן מחדש. מנגד, החברה עשויה להשיק מחדש את הקו לטוקיו, תוכנית שנגנזה במהלך הקורונה, ובעתיד אף קווים נוספים בד-בבד עם פתיחת שמי ערב הסעודית לתעופה הישראלית, בין היתר למלבורן שבאוסטרליה.

בחלק מהמדינות, אגב, מיוצגת אל על בידי חברת ישראלית, טל תעופה, המספקת שירותי GSA לחברות תעופה שונות בישראל ובעולם, כך למשל ביוון, בליטא, בסלובניה, בסרביה ובפורטוגל. מדינות נוספות בהן פועלת כיום אל על באמצעות סוכנות מקומית כוללים את איחוד האמירויות ותאילנד. במרוקו, שוק חדש יחסית עבור אל על, לחברה עדיין אין נציגות האמונה על המכירות ועל השיווק במדינה.

אל על, בדומה לחברות תעופה אחרות, מיוצגת על-ידי חברות חיצוניות לטובת מכירות בשווקים המקומיים - גם במדינות אליהן היא לא מפעילה טיסות ישירות (נקודה לנקודה), דוגמת ברזיל או ארגנטינה.