העובד העכשווי מרגיש שאין לו לאן להתפתח, וסובל מהפוליטיקה הארגונית

חברת דל ערכה סקר בינלאומי על תפיסת מקום העבודה • סמנכ"ל השיווק של בנק פועלים חושף באיזה סטארט-אפים משקיע הבנק • וגם: בית החולים שיבא הטמיע שירות רפואה מרחוק של האם והעובר בבתי חולים בחברון ובדוראי • אירועים ומינויים

ליאור פוני, מנכ''ל Dell Technologies ישראל / צילום: ניב קנטור
ליאור פוני, מנכ''ל Dell Technologies ישראל / צילום: ניב קנטור

כאשר אתם מסתכלים מהצד על קבלת ההחלטות בארגון שבו אתם עובדים, איזה שיעור מהן נראה לכם שגוי? עד כמה, לדעתכם, הדבר נובע מפוליטיקה ארגונית ומאינטרסים של מנהלים שונים, שאינם עולים בהכרח בקנה אחד עם מה שבאמת נכון לארגון?

מסקר שערכה חברת דל טכנולוגיות בקרב 10,500 נשאלים מ-40 מדינות, ביניהן גם ישראל, עולה כי 59% מהמשיבים הישראלים סבורים כי קבלת החלטות במקום עבודתם מתבססת על פוליטיקה ארגונית וחוסר תקשורת (לעומת ממוצע עולמי של 61%). הנתון מעניין במיוחד אם לוקחים בחשבון שמחצית מהמשיבים הם בעצמם מקבלי ההחלטות, כלומר מגיעים משכבת ההנהלה.

נתון מעניין לא פחות הוא ש-90% מהמשיבים מעידים כי מקום עבודתם מתאפיין בחוסר התחשבות ופתיחות לרעיונות חדשים (הממוצע העולמי: 83%), ו-37% חשים כי המנהלים מתנהגים אליהם כבני החלפה (הממוצע העולמי: 34%). הסקר לא פילח את גילאי המשיבים, אולם לאור מחקרים שפורסמו בעבר, ניתן להניח שבני דור ה-Z מוטרדים מכך פחות, משום שהם עצמם נוטים להחליף מקומות עבודה בתום מספר שנים בודדות.

למרות כל האמור, נראה שהעובדים הישראלים שומרים על אופטימיות: 80% מהם מאמינים כי מקום עבודתם יהפוך למכיל ומגוון יותר בעתיד. בכל הנוגע להתפתחות אישית, 82% העידו על עצמם כבעלי רצון תמידי להתפתח וללמוד על מנת להתאים עצמם לשינויים הדיגיטליים העכשוויים (מקום ראשון בעולם, הממוצע: 69%). רק 25% ציינו כי הם חוששים מיכולתם לעמוד בשינויים הדיגיטליים.

לצד הרצון להתפתח, 42% מהישראלים דיווחו על שחיקה בעבודה או מצב נפשי ירוד כתוצאה מהשחיקה, ו-69% טוענים כי עבודתם רפטטיבית, ואינה מגרה אינטלקטואלית (מה שמעלה את השאלה מדוע הם ממשיכים לעשות אותה, במקום להעיר על כך למנהלים או לחפש מקום עבודה אחר).

"ההון האנושי בישראל, שנחשב לטוב בעולם, מעיד על עצמו כי הוא שואף ללמוד ולהתפתח ביחס גבוה לשאר העולם. יחד עם זאת, עדיין רבים מעידים כי הארגון לא פתוח לרעיונות חדשים", מציין ליאור פוני מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל. "בנקודה הזו על הארגונים להשתפר, על מנת ליישר קו מול העולם".

הסקר נערך בקרב נשאלים מ-14 תעשיות, ובהן שירותים פיננסיים, קמעונאות, מדיה ובידור, אנרגיה, רכב, טכנולוגיה, בריאות, ביולוגיה, ממשל וחינוך. דל טכנולוגיות ישראל פועלת בארץ בארבעה אתרים - באר שבע, הרצליה, גליל ים וחיפה - ומעסיקה כאלף עובדים בפיתוח, מכירות ושירותים.

הסטארט-אפים שפועלים הייטק מאמינים בהם

תחום השיווק הטכנולוגי צומח בקצב אדיר, והוא אחד התחומים החמים היום. פועלות בו חברות בוגרות רבות, שיש להן מוצר מוצק - כך הסביר יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, בוועידת MAD 2022 של גלובס. ברקת אף חשף באירוע ארבעה סטארט-אפים שבהם משקיעים בפועלים הייטק.

יגאל ברקת סמנכ''ל בנק הפועלים בועידת MAD 2022 / צילום: כדיה לוי
 יגאל ברקת סמנכ''ל בנק הפועלים בועידת MAD 2022 / צילום: כדיה לוי

הראשון הוא קיסתרה טכנולוגיות, שהוקם על ידי יפתח (יפתי) קרזנר המשמש כנשיא, ושגב שילטון המכהן כמנכ"ל. החברה מפתחת תוכנת שיווק עבור חברות ביטוח רכב בארה"ב, שמנתחת ומאפיינת עבורן לקוחות פוטנציאליים. הטכנולוגיה הזו מיועדת לתת מענה לצורך הגובר של חברות הביטוח במודל רווחי יותר לשיווק דיגיטלי של פוליסות.

הסטארט-אפ השני הוא איידומו (Idomoo), שהוקם במטרה לעזור לארגונים וחברות בבניית קשרי לקוחות, שימור לקוחות וכמובן בהגדלת הרווחים של החברה. בלב החברה עומדת פלטפורמה פתוחה המאפשרת יצירה קלה ומהירה של סרטוני וידאו איכותיים המותאמים אישית ללקוחות, המבוססים על הנתונים הרלוונטיים והיסטוריית השימוש שלהם.

השלישי הוא בלינגס, שמביא פתרון תוכנת וידאו שנועד לעזור לעסקים לתקשר בצורה יעילה יותר עם המשתמשים שלהם. הטכנולוגיה הייחודית של הסטארט-אפ מאפשרת לחברות ליישם כלים אינטראקטיביים ישירות באמצעות סרטון, מה שמעניק הבנה טובה יותר של התנהגות הלקוחות, מבטיחה זמני צפייה ארוכים יותר, ומניעה את הקהל לקיים אינטראקציה נוספת עם המוצר באמצעות כפתורי קריאה לפעולה.

הסטארט-אפ הרביעי הוא Cyabra, שפיתח עדשת בינה מלאכותית שמודדת השפעה ואותנטיות של מותגים בתוך שיחה מקוונת. בעזרת ניתוח בזמן אמת, החברה מזהה דיסאינפורמציה וזיופים משמעותיים, וכן יכולה לקבוע השפעה וטווח הגעה. באמצעות תובנות אלה, ניתן לזהות נרטיבים ומגמות מקוונות, ולהגיע לקהלים.

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, התעשייה האווירית, טיקטוק, מליסרון (קניוני עופר), טאבולה, לביא מדיה וקבוצת יפעת

ישראלים ופלסטינים בשת"פ רפואי

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני מעניין נרשם לאחרונה, כאשר מומחים ומומחיות בגינקולוגיה ומיילדות מהמרכז הרפואי שיבא הטמיעו שירות רפואה מרחוק של האם והעובר בבתי חולים בחברון ובדורא.

היישום בשטח מתקיים באמצעות מרפאה ניידת המיועדת לנשים הרות בכפרים, שאינן יכולות להגיע לבית החולים. המרפאה כוללת ציוד אולטרסאונד, מוניטור ומכשירי מדידה וניטור שונים שפותחו במיוחד לרפואה מרחוק, ושמסייעים להתגבר על קשיים לוגיסטיים ובירוקרטיים.

גינקולוגיות בבתי החולים הפלסטיניים יתחברו מרחוק לציוד דרך המחשבים שלהן, וינחו את הצוות הרפואי במרפאה הניידת אילו בדיקות יש לבצע, וכן יראו בזמן אמת את כלל הנתונים. גם מומחי שיבא יוכלו להתחבר מרחוק, ולייעץ לגינקולוגיות בזמן אמת.

נשות צוותי הרפואה וד''ר אבי צור / צילום: יחידת הצילום בשיבא
 נשות צוותי הרפואה וד''ר אבי צור / צילום: יחידת הצילום בשיבא

מדובר במהלך שיצא לדרך במסגרת תוכנית Women for Women, שהיא יוזמה של "פרויקט רוזנה" - גוף המגשר בין ישראלים ופלסטינים לצמצום הפערים במערכת הבריאות הפלסטינית. את התוכנית מובילים ד"ר אבי צור, מנהל גינקולוגיה ומיילדות בשיבא ביונד, והדר אמיר, מנהלת הפיתוח העסקי.

עד כה התקיימו שני מפגשים שבהם תשע נשות צוות רפואי מחברון ודורא הגיעו לסמינר בן יומיים בשיבא, וקיבלו הדרכה על גישת הטיפול ההיברידית בהיריון, המשלבת ביקורים פיזיים בבית החולים עם ביקורי בית.

"העבודה עם הצוות מחברון מאפשרת מעבר להיבטים הרפואיים גם הזדמנות לאימפקט רחב יותר", אומר ד"ר צור. "אנחנו מקווים שאחרי המעשים יימשכו הלבבות". אמיר מזכירה כי "עולם הרפואה מהווה גשר אמיתי בין עמים, ואנחנו שמחים על הזכות שניתנה לנו להוות נדבך נוסף בחיבור המשמעותי הזה".

מצנח הזהב

אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית, מצטרף לקבוצת אופק השקעות - יקים ויעמוד בראש זרוע חדשה של בנקאות להשקעות, שתפעל מול 650 המשקיעים הכשירים של הקבוצה.

ישראל אייבי, לשעבר סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, מונה לסמנכ"ל השיווק והמכירות של סייברוואן. החברה עוסקת בתכנון, פיתוח ושיווק של פתרונות בטיחות בתחבורה, למניעת תאונות דרכים הנובעות משימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה.

רן הראל מונה לסמנכ"ל מו"פ ביוניליוור ישראל. נגה בנר סוארי מונתה לסמנכ"לית שיווק.

תמיר אמר ימונה למנכ"ל קבוצת הנדל"ן חג'ג', במקום רועי וישנוביצקי. בחמש השנים האחרונות כיהן אמר כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של פרטנר.

שלומי גלעד מונה למשנה למנכ"ל ומנהל מטה עסקי בהכשרה חברה לביטוח.

ערן אברגל מונה למנהל הפעילות העסקית של One Identity ו-Quest בישראל ובמזרח אירופה. החברות עוסקות בניהול ואבטחת מידע.

איתן טומשין, 52, מונה למנכ"ל מיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל.

ד"ר ערן זהבי מונה למנכ"ל Ador, המפתחת את פלטפורמת האבחון המולקולרי המהיר NATlab, המסייעת לזיהוי מחלות זיהומיות.

צור גולן מונה למנהל קריאייטיב ראשי במשרד הפרסום ראובני פרידן.

עו"ד שי ורד, 52, יכהן כשותף וכמנהל מחלקת הליטיגציה המסחרית-אזרחית במשרד שרון נהרי ושות'.

יהוד מרסיאנו מונה למנהל יחידת ייעוץ הסייבר ההגנתי של BDO.

אביב בוסקילה לוי, 30, מונתה לראש מערך המחקר בריפבליק יועצים.

חדשות טובות


1 כ-350 מעובדי בנק לאומי התנדבו במחנה הקיץ של עמותת "אתגרים", שהתקיים בשיתוף קק"ל. העמותה עוסקת בהעצמה ושיקום של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות באמצעות ספורט אתגרי בטבע, ובמחנה שהתקיים ביער ציפורי השתתפו כאלף מהם.

2 מאות מנהלי ועובדי לוריאל בישראל יצאו להתנדב ב-10 מוקדים ברחבי הארץ למען הקהילה, במסגרת "יום האזרחות הטובה" שמקיימת החברה. בין היתר הם התנדבו במרכז הפנאי במחלקה האונקולוגית בתל השומר, בעמותת "אוהל שרה" בבני ברק, במרכז יום לקשיש של עמותת הדר ובמרכז העבודה השיקומי (מע"ש) בנתניה.