מחירי הדירות בארה"ב מזנקים. אלה הערים אליהן בורחים הרוכשים

על רקע מחירי הדיור שוברי השיאים מסתמנת מגמה אצל רוכשי הדירות, שעוזבים את הערים המבוקשות ביותר אל לוקיישנים בני השגה • בראש הרשימה של הערים הנעזבות נמצאות סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וניו יורק • הערים המבוקשות ביותר הן מיאמי, טמפה ולאס וגאס

שכונת מגורים במיאמי, פלורידה / צילום: Shutterstock, Felix Mizioznikov
שכונת מגורים במיאמי, פלורידה / צילום: Shutterstock, Felix Mizioznikov

שוק הדיור בארה"ב מצטנן במהירות, כשמחירי שיא, בשילוב התייקרות המשכנתאות, מכבידים על מכירות הבתים ומותירות מחוץ לתמונה קונים פוטנציאליים. על הרקע הזה, מסתמנת מגמה נוספת אצל ציבור רוכשי הדירות, המתפרשת מחוף לחוף: רוכשים פוטנציאליים מוצאים את עצמם עוזבים את העיר בה התגוררו, בחיפוש אחר נכסים ברי-השגה.

דוח שפרסמה בשבוע שעבר חברת תיווך הנדל"ן Redfin מראה כי מספר שיא של רוכשי דירות פוטנציאליים בארה"ב מבקשים לעבור דירה. הדו"ח דירג את הערים אותן רוכשי הדירות עוזבים - סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וניו יורק תופסות את ראש הרשימה.

"הבית הטיפוסי בסן פרנסיסקו או בסן חוזה עולה כעת יותר מ-1.5 מיליון דולר", ציין טיילור מאר, סגן הכלכלן הראשי של Redfin , בדו"ח. "בתוספת שיעורי המשכנתה של היום, שעומדים על יותר מ-5%, מגיעים לתשלום חודשי עצום".

מאר ציין כי המחירים השוברים שיאים הופכים את הערים שעד כה היו פופולריות למכירה קשה יותר מאי פעם, עם עליית העבודה המרוחקת על פני שטחים גדולים של המדינה. בערך 33% ממשתמשי הפלטפורמה של Redfin חיפשו בתים בערים חדשות ברבעון השני של 2022, לעומת 26% ב-2019 לפני התפרצות הקורונה.

בראש רשימת הערים אליהן עוברים הרוכשים הפוטנציאליים נמצאת מיאמי, פלורידה. גם את המקום השני ברשימה תופסת עיר במדינה הדרומית, ועוד שתי ערים נוספות בפלורידה נמצאות בעשירייה המובילה: קייפ קורל ונורת' פורט. בנוסף לפלורידה, שתופסת כאמור 4 מתוך 10 המשבצות המובילות, גם קליפורניה וטקסס נמצאות עם מספר ערים ברשימה - מה שאולי מעיד על החיפוש האמריקאי אחר מזג אוויר חם, במיוחד באמצע הקיץ.

"אנו מאמינים שהנתונים שלנו הם אינדיקציה חזקה להחלטות בפועל של תנועת רוכשי הדירות", סיכם מאר את הדוח.