"זו מלכודת": האזהרה של מנהל ההשקעות הראשי של מורגן סטנלי

מייק וילסון, אסטרטג מניות ראשי של ארה"ב ומנהל השקעות ראשי של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, מבקש להזהיר את המשקיעים מפני מצג שווא שיצרו העליות בשווקים אמש • בשיחה עם CNBC קורא וילסון למשקיעים לא למהר להשקיע במניות, למרות הקפיצה של השוק לאחר הודעת הפד על העלאת הריבית

מורגן סטנלי, ניו יורק / צילום: Shutterstock
מורגן סטנלי, ניו יורק / צילום: Shutterstock

אמש (ד') הודיע הפדרל ריזרב על העלאה נוספת בשיעור הריבית בארה"ב, תוך שרמז כי היעד הנכסף של עצירת העליות נמצא בעתיד הנראה לעין. בעקבות כך, השווקים רשמו זינוקים חדים ופיזרו אופטימיות זהירה לאוויר. אלא שמייק ווילסון, אסטרטג המניות האמריקאי ומנהל ההשקעות הראשי של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, אומר כי הוא מאמין שההתרגשות של וול סטריט מהרעיון שהעלאות הריבית עשויות להאט מוקדם מהצפוי היא מוקדמת ובעייתית. 

המשפט שהקפיץ את וול סטריט והמשפט שהמשקיעים בחרו להתעלם ממנו: כל מה שכדאי לדעת על העלאת הריבית בארה"ב | פרשנות

"השוק תמיד מזנק ברגע שהפד מפסיק להעלות עד שהמיתון מתחיל. ... [אבל] לא סביר שיהיה פער גדול הפעם בין סוף קמפיין העלאת הריבית של הפד לבין המיתון", אמר השבוע וילסון ל-CNBC. "בסופו של דבר, זו תהיה מלכודת". לדברי וילסון, הנושאים הדחופים ביותר הם ההשפעה שתהיה להאטה הכלכלית על רווחי החברות והסיכון בהידוק יתר של הפד.

"השוק היה קצת יותר חזק ממה מהצפוי, בהינתן שאותות הצמיחה היו שליליים באופן עקבי", אמר. "אפילו שוק האג"ח מתחיל עכשיו להשתכנע בעובדה שהפד כנראה הולך רחוק מדי ויוביל אותנו למיתון".

"אנחנו מתקרבים לסוף. אני מתכוון לכך שהשוק הדובי נמשך זמן מה", אמר ווילסון. "אבל הבעיה היא שזה לא ייפסק, ואנחנו צריכים לקבל את המהלך הסופי הזה, ואני לא חושב שהשפל של יוני הוא המהלך הסופי". ווילסון מאמין כי ה-S&P 500 עשוי לרדת עד ל-3,000 בתרחיש של מיתון ב-2022.

"זה באמת חשוב למסגר כל השקעה במונחים של 'יתרונות מול חסרונות'", אמר. "יש כאן הרבה סיכונים בדרך להשיג את כל מה שנותר על השולחן. ובעיניי זו לא השקעה".

ווילסון, המחשיב את עצמו בעל תפיסה כלכלית שמרנית, מציין כי הוא לא ממהר להכניס כסף לעבודה וממתין עד שיופיעו סימנים לשפל במניות. "אנחנו מנסים לתת ללקוחות תגמול טוב ביחס לסיכון. נכון לעכשיו, יחס התגמול-סיכון, הייתי אומר, הוא בערך 10 ל-1 שלילי", אמר ווילסון. "זה פשוט לא נהדר".