ניתוח טכני: מניית אפל במגמת ירידה

מהלך העליות של אפל, שנמשך כמה שבועות, החל מנקודת שפל נמוכה מקודמתה, מה שמגדיר אותו אוטומטית כתיקון טכני • יתר הפרמטרים - מבנה יורד של נקודות שיא ושפל, מחזורים נמוכים בזמן העליות ואיזון בין כוחות הביקוש וההיצע - מעידים שפניה של המניה כלפי מטה

 
  

הכותב הוא מנתח טכני בבורסה גרף מקבוצת קו מנחה

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

למהלכי עליות יש יכולת השפעה קסומה על הזיכרון שלנו. ככל שהן מתארכות, נמתחות, מחזירות חלק מההפסדים או מעבירות אותנו לרווח, ולו גם דל, אנחנו נוטים לשכוח את סימני החולשה הקיימים. לירידות אגב, אין שום יכולת קסומה, אלא בעיקר יכולת מדכאת.

אם תביטו על הגרף של מניית אפל תוכלו לראות שהיא עולה מספר שבועות ברציפות, דוחפת למעלה ומנסה לחסל את גל הירידות האחרון. אבל התפוח הזה, שננגס היטב בחודשים האחרונים, רחוק מלחזור ולהיות מתוק. הוא עדיין חמוץ. חמוץ מאוד אפילו.

הניתוח של אפל יתמקד בממד הזמן הבינוני, שבו כל נר מייצג שבוע מסחר. שם קיימים רוב פריטי המידע שחיוניים כדי להבין את התנהגות המניה ולקבל החלטה. בין שאתם בפנים ובין שאתם בחוץ.

המגמה היא מגמת ירידה. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד, ודי בהתנהגות זו לבדה כדי לספק מידע משמעותי לגבי רמת הסיכון עבור מי שמחזיק במניה, או עבור מי שנמצא בחוץ ועוד שנייה לא עומד בפיתוי.

הרצף היורד האחרון דרדר את המניה משיא של 179.35 דולר לשפל של 129.04 דולר למניה. מאותה נקודה החל מהלך התאוששות רציף, שכולל מספר מרכיבים המעלים את הסבירות שלפיה אפל קרובה למיצוי המהלך.

מחזורי המסחר נותרו נמוכים יחסית במסגרת מהלך העליות האחרון. ברוב המקרים, יציאה למגמת עלייה מלווה בגידול ברור בהיקפי הפעילות. כאן זה לא ממש המקרה.

שימו לב לשלושת הנרות האחרונים. הגוף שלהם הופך קטן יותר ככל שהמניה עולה, מה שאומר שמתחיל להיווצר איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע.

מהלך העליות האחרון החל מנקודת שפל נמוכה מקודמתה, מה שמגדיר אותו אוטומטית כתיקון טכני.

המניה חורגת מרצועת בולינגר העליונה. וכפי שאתם בוודאי יודעים, אם אתם עוקבים אחר הניתוחים שלי, שהחריגה מהרצועות היא סימן אזהרה בולט שמצטרף לשניים הקודמים.

האזור שבין 155-162 דולר למניה היה בעבר אזור תמיכה. זה אומר שהוא התאפיין בריכוז גבוה של קונים. זה אומר שהקונים שם האמינו באמת ובתמים שממחיר זה תמשיך המניה לעלות. אחרת, איזו סיבה אחרת יש להם לקנות? וזה אומר שהם כרגע בהפסד, ושהם כפי הנראה מקווים לצאת מהסיפור הזה בהפסד קטן עד כמה שניתן. וכל זה ביחד אומר שבאזור האמור הם יגיעו כדי להיפטר מהסחורה, עם מינימום פגיעה בכיס ובאגו.

הדבר האחרון הוא מספר השבועות שבהם אפל עלתה. תתחילו לספור. במגמת ירידה, הרצפים היורדים ארוכים יותר מהרצפים העולים. זו, אגב, אחת מהסיבות שבגינה לא ממש כדאי לכם לרכוש מניות שמצויות במגמת ירידה. שימו לב שאפל, במסגרת הרצף היורד האחרון, רשמה ירידה של 12 שבועות מקצה הרצף העולה ועד לקצה הרצף היורד.

אם הערכותיי נכונות, הרי שמהלך העליות האחרון אמור להיות קצר ממהלך הירידות הקודם, ואם כך יהיה הדבר, המשמעות היא שיעלה הסיכוי שתקבלו את אפל במחיר נמוך מ-130 דולר למניה.

שאלת השאלות שכמעט תמיד מנוסחת באותו אופן, "אז כדאי לקנות?", מקבלת תשובה שלילית. מאוד שלילית. לא ברמת המחירים הנוכחית ובסמיכות לרמת התנגדות. לא תרצו לעשות גמילות חסדים ולשחרר את המוכרים מסחורה, שהרי לא תקבלו גמול על כך בעולם הזה, אלא רק בבא. ולא ברמת ההתנהגות. אפל נמצאת במגמת ירידה ודי בסיבה זו כדי לדכא כל פרץ של חמדנות.