הצלחה חלקית להצעת הרכש של ביג: הגדילה החזקותיה באפי נכסים לכ-85% מההון

מגה אור, שהחזיקה עד כה גם ב-8.7% ממניות ביג, דיווחה כי בעקבות השלמת הצעת הרכש יגדל שיעור החזקתה בביג ל-15.8%

לוגו ביג מרכזי קניות / צילום: ביג מרכזי קניות
לוגו ביג מרכזי קניות / צילום: ביג מרכזי קניות

הצלחה חלקית לחברת הנדל"ן המניב ביג מרכזי קניות בהצעת הרכש שהגישה לרכישת מלוא החזקות הציבור בחברה הבת, אפי נכסים. ביום ג' דיווחה ביג כי קיבלה הודעות קיבול למניות המהוות 18.9% מההון של אפי נכסים, מתוך 34% ממניות החברה שביקשה לרכוש.

עוד ציינה ביג  כי תרכוש את מלוא המניות שבגינן התקבלו הודעות קיבול ותגדיל את שיעור החזקתה באפי נכסים מ-66% ל-84.9%. את עיקר המניות רכשה ביג מחברת הנדל"ן מגה אור של צחי נחמיאס, שהחזיקה עד כה ב-13.5% ממניות אפי נכסים ומכרה את כולן במסגרת הצעת הרכש.

מגה אור, שהחזיקה עד כה גם ב-8.7% ממניות ביג, דיווחה כי בעקבות השלמת הצעת הרכש יגדל שיעור החזקתה בביג ל-15.8%. בנוסף, ציינה מגה אור כי בהתאם למחירה הנוכחי של מניית ביג בבורסה, היא צפויה לרשום בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 רווח של כ-172 מיליון שקל כתוצאה מהחלפת המניות.

רווחי שיערוך של עד 370 מיליון שקל ברבעון השני

אפי נכסים, בהנהגתו של המנכ"ל אבי ברזילי, פועלת בתחום הנכסים המניבים בישראל ובפיתוח מקרקעין למגורים ובנכסים מניבים במזרח אירופה. לחברה נדל"ן בשווי של 3.9 מיליארד שקל בישראל ובשווי של 9.4 מיליארד שקל במזרח אירופה.

בחודש שעבר הציעה כאמור ביג לרכוש את מלוא מניות אפי נכסים שאינן בבעלותה, במסגרת עסקת מניות. יחס החליפין בהצעה כלל הנפקה של 0.38 מניות ביג עבור כל מניה אחת של אפי נכסים שתירכש.

ההשקעה נועדה להרחיב את חשיפתה של ביג לשני תחומים נוספים ומשלימים מבחינתה -  משרדים בישראל ותחום הנדל"ן המניב והיזמי במזרח אירופה. במזרח אירופה פועלת אפי נכסים בתחומי קניונים, משרדים, דיור להשכרה ודירות למכירה, בעיקר ברומניה, פולין, צ'כיה וסרביה, בעוד שלביג פעילות בתחום הקניונים והלוגיסטיקה בסרביה ובמונטנגרו.

אפי נכסים  טרם פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022, אולם בעקבות הצעת הרכש היא עדכנה בין השאר כי על בסיס טיוטות של הערכות שווי לנכסיה, ניכרת עלייה בשווי ההוגן המצרפי של אותם נכסים. כפועל יוצא מכך, מסתמן כי החברה עשויה להציג בדוחות הרבעון רווחי שיערוך בהיקף כולל של 300-370 מיליון שקל (לפני מס) בגין חלקה בנכסים אלו.