מאבק השליטה בסרגון: הדירקטוריון מסרב גם להצעת הרכישה המשופרת

אוויאט הציעה בתחילה לרכוש את סרגון בתמורה למחיר של 2.8 דולר למניה, שהם כ-235 מיליון דולר בסך-הכול, אך בשבוע שעבר, לאחר שדירקטוריון סרגון המליץ לבעלי המניות שלא להיענות לכך, ההצעה עלתה ל-3.08 דולר למניה, שהם כ-259 מיליון דולר

דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ
דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ

פחות משבוע לאחר ש-Aviat Networks העלתה את המחיר שאותו היא מציעה למניית סרגון , דירקטוריון חברת הטכנולוגיה הישראלית הודיע על דחיית ההצעה המעודכנת. אוויאט, מתחרה של סרגון מתחום ציוד התקשורת, מחזיקה ב-5% ממניות סרגון, ומסוף יוני פועלת לשנות את מבנה הדירקטוריון בסרגון במטרה להשתלט עליה. 

זהר זיסאפל נגד ניסיון ההשתלטות העוין: "אוויאט מנסה לרכוש את סרגון בזול" 
"ארכיטקט האסטרטגיה הכושלת": מנכ"ל סרגון לשעבר על הכוונת 

אוויאט הציעה בתחילה לרכוש את סרגון בתמורה למחיר של 2.8 דולר למניה, שהם כ-235 מיליון דולר בסך-הכול, אך בשבוע שעבר, לאחר שדירקטוריון סרגון המליץ לבעלי המניות שלא להיענות לכך, ההצעה עלתה ל-3.08 דולר למניה, שהם כ-259 מיליון דולר. ההצעה מורכבת מ-2.8 דולר למניה במזומן, והיתר במניות אוויאט. סרגון, בניהולו של דורון ארזי המנכ"ל וזהר זיסאפל היו"ר, נסחרת בנאסד"ק בשווי 224 מיליון דולר. מנייתה עלתה ב-28% מאז שהחל מאבק השליטה בה.

כאמור דירקטוריון סרגון דוחה גם את הצעת הרכישה הנוכחית, ומדגיש שלא מדובר בהצעה רשמית אלא בהבעת עניין (indication of interest). במכתב למנכ"ל אוויאט, פיטר סמית, כותבים חברי הדירקטוריון כי בחנו, בהתייעצות עם יועצים פיננסיים ומשפטיים, את ההצעה המעודכנת, וכי החליטו פה-אחד שהיא מעריכה בחסר משמעותי את החברה ואינה תואמת לאינטרסים של סרגון ובעלי המניות שלה.

במכתב מפורט יותר לבעלי המניות כותבים הדירקטורים, כי החברה ממוקדת במקסום הערך לבעלי המניות ומוכנה לשקול עסקה עם אוויאט או גורם אחר, אולם רק אם העסקה מספקת "ערך מלא, הוגן וודאי לבעלי המניות של סרגון". לדבריהם, הם נפגשו עם נציגי אוויאט מספר פעמים לבחון את העסקה.

במכתב לבעלי המניות כותבים הדירקטורים שסרגון נמצאת במומנטום עסקי חזק ומציינים שנתח השוק שלה מגיע ל-25%, ושבמחצית הראשונה של השנה היקף ההזמנות שלה הסתכם ב-179 מיליון דולר, מתוכם 39 מיליון דולר בצפון אמריקה.

הם מצטטים מספר בנקי השקעות שכתבו על החברה בעקבות הדוחות, ביניהם למשל נידהאם שכתב: "אנו מצפים שההכנסות יואצו כשיהיה שיפור בשרשרת האספקה", ו-Aegis שכתב: "אנחנו ממשיכים להאמין שהמעבר לדור החמישי בסלולר מספק מנוע צמיחה משמעותי הן להכנסות והן להתרחבות שולי הרווח של סרגון בטווח הארוך".

כבעלת מניות בסרגון, אוויאט זכאית להעלות הצעות באסיפת בעלי המניות והיא מבקשת להחליף חלק מהדירקטורים. דירקטוריון סרגון מתייחס שוב גם לנושא זה וקורא לבעלי המניות לא לתמוך בהצעת אוויאט.