רשות ני"ע לבוני התיכון: אחיו של בעל השליטה הוא בעל עניין אישי במינוי דח"צ

בעקבות עמדת הרשות בנוגע לבני פרץ, דיווחה בוני התיכון כי הארכת כהונתה של הדח"צית מירב סיגל לא אושרה באסיפה הכללית

בני פרץ / צילום: עידו ארז
בני פרץ / צילום: עידו ארז

רשות ניירות ערך מתערבת במחלוקת סביב הארכת הכהונה של הדירקטורית החיצונית מירב סיגל בחברת בוני התיכון  וקובעת כי בנימין (בני) פרץ, אחיו של בעל השליטה בחברת הנדל"ן, נחשב לבעל עניין אישי בהחלטה. בעקבות עמדת הרשות, דיווחה בוני התיכון כי הארכת כהונתה של הדח"צית סיגל לא אושרה באסיפה הכללית של בעלי מניות החברה.

לדברי בוני התיכון, הנסחרת בשווי של 630 מיליון שקל, "בשיחות שהתקיימו עם סגל רשות ניירות ערך, נמסר לחברה כי לעמדת סגל הרשות, אחיו של בעל השליטה, בנימין פרץ, שהינו קרוב של בעל השליטה בחברה, הוא בעל עניין אישי באישור מינוי והארכת כהונה של דירקטורים חיצוניים בחברה". לפיכך, לעמדת סגל הרשות, לפרץ יש עניין אישי בהצבעות על הארכת כהונת מירב סיגל כדח"צ בחברה ועל מינוי שירה קולמן גולובינסקי כדח"צ בחברה.

"יצוין כי החברה אינה מקבלת את עמדת הרשות כמפורט לעיל, וכי תיקון דוח תוצאות האסיפה נעשה למען הזהירות וכדי למנוע מצב שבו מכהן בחברה דח"צ אשר לעמדת סגל רשות ניירות ערך מונה שלא כדין, ולאור הבדלי העמדות בין החברה לסגל רשות ניירות ערך, מינויה מוטל בספק".

עוד מציינת בוני התיכון כי "היות והחברה כאמור אינה מקבלת את עמדת רשות ניירות ערך, בכוונת החברה לבחון, יחד עם יועציה המשפטיים, את האפשרויות העומדות בפניה, לרבות פנייה לערכאות שיפוטיות". עוד קודם לכן קבעה החברה כי מינויה של מירב סיגל לתקופת כהונה שלישית בתפקיד דח"צית אושר כהלכה, אולם זאת בזכות תמיכתו של בני פרץ, דירקטור בחברה ואחיו של בעל השליטה עמי פרץ.

בעקבות אותו אישור, פנו בעלת מניות מיעוט בחברה בשם ניצה לוי ונציגה מוטי בן ארי לחברת בוני התיכון, בדרישה לספור מחדש את הקולות באסיפה, "תוך פסילת קולו הנגוע" של בני פרץ, לדבריהם. במכתב שנשלח בידי בא כוחם עו"ד, אופיר נאור ממשרד נאור-גרשט, נכתב כי "מדובר בניסיון חמור לעקוף ואף לרמוס את הוראותיו המפורשות של חוק החברות שלפיהן במניין הקולות באסיפה הכללית בעת מינוי דח"צים, ישתתפו בעלי המניות שאינם בעלי השליטה בחברה או בעלי עניין אישי באישור המינוי".

בוני התיכון היא חברה יזמית הפועלת בתחום הבנייה למגורים בישראל. בעל השליטה עמי פרץ מחזיק ב-48.5% ממניות החברה ומכהן בתפקידי מנכ"ל ודירקטור בה. אחיו בני פרץ (לשעבר שותפו לעסקים של הזמר אייל גולן) מחזיק ב-15.9% ממניותיה ומכהן כאמור בתפקיד של דירקטור.

אח נוסף במשפחה, ניסים פרץ, מכהן כמנהל אחזקה ראשי, לוגיסטיקה וציוד של בוני התיכון. בני פרץ וניסים פרץ מחזיקים יחדיו גם בחברה הפרטית בנימין וניסים פרץ השקעות, שבבעלותה עוד 8.4% ממניות בוני התיכון.

במכתב תגובה ששלחה חברת בוני התיכון, באמצעות בא כוחה עו"ד דודו בן-יעיש ממשרד שניצר, גוטליב, סאמט ושות', היא דוחה את טענותיה של לוי, ובראשן את הטענה בנוגע לבחירתה מחדש של מירב סיגל לתפקיד דח"צית בחברה. במכתב צוין כי "בני פרץ אינו נמנה עם בעלי השליטה בחברה, לרבות בהיעדר כל חוזה ו/או התקשרות לשיתוף פעולה בינו לבין בעל השליטה בחברה עמרם פרץ".

עם זאת, בהתערבות סגל רשות ניירות ערך נעצר כעת מינויה של מירב סיגל לכהונה שלישית בתפקיד הדח"צית, ובחברה יידרשו לעשות חושבים ולבחון מינוי של דח"צ אחר או דח"צית אחרת.