גלי צה"ל | בלעדי

היועמ"שית החליטה לדחות את מינוי מפקד גל"צ לאחר השבעת הממשלה הבאה

המרוויחה הגדולה מעמדת היועמ"שית היא ממלאת-מקום מפקד גל"צ גלית אלטשטיין, שמכהנת בתפקיד זה כשנה ללא הליך של ועדת איתור • ועדת האיתור לתפקיד מפקד גל"צ החליטה לאחרונה להמליץ על מנכ"ל רדיו 103FM אור צלקובניק לתפקיד

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה / צילום: נתן ווייל, לע''מ
היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה / צילום: נתן ווייל, לע''מ

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, החליטה כי מינוי מפקד גלי צה"ל יידחה לאחר השבעת הממשלה הבאה. בכך דחתה בהרב-מיארה את עמדת יועמ"ש מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, שגיבש חוות-דעת משפטית האומרת כי יש לאשר את מינוי מפקד גלי צה"ל  בהקדם האפשרי.

מסתמן: אור צלקובניק נבחר לתפקיד מפקד גל"צ, אך היועמ"שית גלי בהרב-מיארה טרם החליטה לגבי המינוי 
איך ישפיע המשבר הפוליטי על מינוי מפקד גל"צ? 
הפרט המפתיע שבני גנץ לא ידע על מפקדת גל"צ החדשה והאתגרים שמחכים לה 

המרוויחה הגדולה מעמדת היועמ"שית בהרב-מיארה היא ממלאת-מקום מפקד גלי צה"ל גלית אלטשטיין, שמכהנת בתפקיד זה כבר שנה ללא הליך של ועדת איתור, כאשר היא הובאה לתפקיד על-ידי שר הביטחון בני גנץ. ועדת האיתור לתפקיד מפקד גלי צה"ל החליטה לאחרונה להמליץ על מנכ"ל רדיו 103FM אור צלקובניק לתפקיד, כפי שחשף העיתונאי יוסי יהושע. בכך זוכה אלטשטיין להמשיך ולכהן בתפקיד ללא ועדת איתור ואף בניגוד להמלצת האיתור. 

אור צלקובניק / צילום: עדי לם
 אור צלקובניק / צילום: עדי לם

מרוויח נוסף הוא שר הביטחון בני גנץ, שזוכה משום שהאישה שמינה לתפקיד ממלאת-המקום, ממשיכה לכהן בתפקיד. גנץ דחה במשך תקופה, חרף פניות משרד המשפטים, את הקמת ועדת האיתור, ובכך איפשר את המציאות של ממלאת-מקום במשך תקופה ארוכה.

ההחלטה לדחות את אישור המלצת ועדת האיתור מעלה שאלה אם מי שחטא בדחיית כינוס ועדת האיתור, יוצא נשכר בכך שאלטשטיין תמשיך לכהן כממלאת-מקום במשך חודשים ארוכים, חרף המלצת ועדת האיתור. 

גלית אלטשטיין / צילום: גלי צה''ל
 גלית אלטשטיין / צילום: גלי צה''ל

יש לציין כי אלטשטיין, בתקופת מילוי המקום, החליטה על מספר שינויים משמעותיים בלוח השידורים של התחנה, ובראשם הפסקת הגשת תוכנית על-ידי יעקב ברדוגו. גם לאחר ההכרזה על היציאה לבחירות, וגם לאחר שנודע כי ועדת האיתור המליצה על מועמד אחר, המשיכה אלטשטיין בשינויים פרסונליים בלוח השידורים ובמצבת הכתבים.