החוזה שהקפיץ את מניית הטכנולוגיה הישראלית ביותר מ-60% בנאסד"ק

סופרקום זכתה בחוזה ממשלתי בסך 33 מיליון דולר עם מדינה באירופה לאספקת פתרונות אלקטרוניים למעקב • פיתוחי החברה מיועדים למניעת אלימות במשפחה, מעקב אחר עבריינים וניטור מעצרי בית

חברת סופרקום שנסחרת בנאסד''ק / צילום: יח''צ
חברת סופרקום שנסחרת בנאסד''ק / צילום: יח''צ

חברת הטכנולוגיה הישראלית סופרקום  בלטה אתמול (ד') במסחר בנאסד"ק כשמנייתה זינקה ב-62.4% במחזור מסחר ענק יחסית לממוצע. הרקע לזינוק הוא חוזה גדול בו זכתה באירופה: סופרקום דיווחה כי זכתה יחד עם שותפה עסקית שלה בחוזה בסך 33 מיליון דולר עם ממשלה של מדינה מהאיחוד האירופי, במסגרתו תספק פתרונות אלקטרוניים למעקב. הפתרונות של סופרקום מסוג PureSecurity ישמשו את אותה מדינה לצרכי מעקב למניעת אלימות במשפחה, מעקב GPS אחר עבריינים וניטור מעצרי בית. החוזה כולל תוכנה, מוצרים וכן שירותים למשך תקופה של חמש שנים.

סופרקום היא ספקית של פתרונות בתחומי הפקת תעודות חכמות, פיתוח ובקרה אלקטרונית. את החברה מנהל אורדן טרבלסי, ואביו אריה טרבלסי הוא בעל המניות הגדול בה, עם החזקה של 18.1% מהמניות.

המנכ"ל אורדן טרבלסי מסר כי בחברה נרגשים מהזכייה בחוזה הגדול ביותר השנה באירופה בתחום זה. "המכרז התחרותי הזה הוא הראשון בין מספר מכרזים לפרויקטים מדינתיים גדולים באיחוד האירופי שצפויים להסתיים ב-2022 ו-2023, והיקפם הכולל הוא מעל 200 מיליון דולר. אנחנו מאמינים שהמוניטין שלנו כספקית פתרונות מובילה בתחום יוביל לזכיות נוספות בעתיד", הוסיף טרבלסי.

גם לאחר העלייה במחיר המניה, שווי השוק של סופרקום צנוע ועומד על 13 מיליון דולר. מניית סופרקום איבדה מעל 80% מערכה מאז מרץ 2021 - באותה עת הודיעה על זכייה בפרויקט של ממשלת ישראל לפיקוח בריאותי על המבודדים החוזרים מחו"ל, על רקע מגפת הקורונה. סופרקום הייתה אמורה לספק (יחד עם אלקטרה) צמידים אלקטרוניים לאכיפת הבידוד, אך בהמשך טענה שהצמידים מעולם לא נכנסו לשימוש והיא תבעה את המדינה בגין השקעתה בפרויקט ונזקי המוניטין שנגרמו לה.

ב-2021 הכנסות סופרקום היו 12.3 מיליון דולר והיא רשמה הפסד נקי של 10.1 מיליון דולר. בסוף אותה שנה היא העסיקה 114 עובדים, מתוכם 53 בישראל ובאירופה ו-61 בארה"ב.