מכשול נוסף הוסר בדרך לעליית FREE TV לשידור

מועצת הכבלים והלוויין אישרה את בקשת FREE TV להירשם כספק תכנים רשום • כתוצאה מכך יתאפשר לערוצים המסחריים להעביר את שידוריהם באמצעותה

הלוגו של מיזם FREE TV
הלוגו של מיזם FREE TV

מועצת הכבלים והלוויין אישרה ביום חמישי האחרון בקשתה של FREE TV (מיזם הטלוויזיה החדש מבית קשת ו-RGE) להירשם כספק תכנים רשום. משמעות האישור היא שהערוצים המסחריים כגון קשת 12, רשת 13, ערוצי תאגיד השידור הציבורי, ערוץ 9, ערוץ 14 וערוץ 24 יוכלו לשדר את תכניהם על גבי FREE TV.

בדברי ההסבר נמסר כי הרישום כספק תכנים רשום, על פי המצב החוקי הקיים, אינו מהווה תנאי לפעילות הספק ברשת האינטרנט, וגם אינו בגדר חובה החלה על ספקי התכנים, וספקי התכנים אינם מחויבים להירשם במרשם על מנת שיוכלו להעביר את פעילותם ברשת האינטרנט. הרישום במרשם נועד לכך שהספק זכאי לקבל רישיון לשידור ברשת האינטרנט של ערוצי הברודקאסט המסחריים ואת כלל הערוצים של תאגיד השידור הציבורי.

מועצת הכבלים שמעה גורמים שונים לפני שהתקבלה האישור. ההחלטה מתווספת להחלטת הרשות השניה לאשר את עליית המיזם תחת תנאים. נזכיר כי הוט עתרה ביום חמישי האחרון לבג"ץ נגד האישור שנתנה הרשות השניה למיזם, ובכך היא מעמידה אותו למבחן משפטי. לאחר שטענותיה לא התקבלו על ידי הרשות השניה ועל ידי מועצת הכבלים והלוויין שהתבקשה לדון בסוגיה, החליטה חברת הוט לעתור לבג"ץ.