קסטרו וקרולינה למקה נפרדים ממשרדי הפרסום

המותג קסטרו עוזב את משרד הפרסום אדלר-חומסקי, ובמקביל חברת-הבת קרולינה למקה נפרדת ממקאן ת"א • וגם: בתיה עופר, אשתו של איש העסקים עידן עופר, מעמידה למכירה תכשיטים בשווי 2 מיליון ליש"ט • אירועים ומינויים

קמפיין קסטרו האחרון. בוצע על-ידי פרסומאי עצמאי / צילום: צילום מסך
קמפיין קסטרו האחרון. בוצע על-ידי פרסומאי עצמאי / צילום: צילום מסך

אחרי ארבע שנים עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי, המותג קסטרו עוזב את המשרד ויוצא לדרך עצמאית. גם החברה-הבת, קרולינה למקה, נפרדת ממשרד מקאן תל אביב.

במהלך העבודה המשותפת עם אדלר-חומסקי יצאה קסטרו במספר קמפיינים בכיכובם של רותם סלע (שנפרדה ממעמדה כפרזנטורית החברה באוגוסט 2020) ויהונתן מרגי. עם זאת, הקמפיין האחרון של קסטרו, שעלה בפברואר, לא בוצע על-ידי המשרד, ובמותג בחרו להתקשר ישירות עם הפרסומאי אלון זייפרט.

קודם לכן טופל מותג האופנה של משפחת רוטר במשרד ראובני-פרידן במשך כ-30 שנה - ממערכות היחסים הארוכות שידע ענף הפרסום, וכזו כללה כמה קמפיינים בולטים, מהמעיל של יעל אבקסיס ועד גל גדות - כך שהמעבר למשרד אחר התקבל בהפתעה. חצי שנה לאחר מכן נפרדו בראובני-פרידן מיוזמתם גם ממותג המשקפיים שנמצא בבעלות קסטרו וטופל על-ידם במשך שבע שנים. מאז קיץ 2019 טופל המותג כאמור במקאן תל אביב ועלה במספר קמפיינים בכיכובם של בר רפאלי ואסי עזר.

המהלך העכשווי, שנועד ליצור קמפיינים עצמאיים ללא משרד פרסום גדול, עשוי לייצר מגמה שמקטינה את היקף שוק הפרסום ה"ממוסד" ומשפיעה על מעמדם של המשרדים. לחלופין, הוא עשוי לסמן למותגים היכן הם אינם רוצים להיות.

"ההחלטה של קסטרו וקורלינה למקה תמוהה", אומר בכיר בענף הפרסום. "עד היום כל מותגי האופנה שעברו לעבוד במודל עצמאי, נכשלו. הם עושים עבודה אסתטית בלבד - ללא אסטרטגיה, ללא המשכיות וללא בולטות. העובדה שקסטרו לא עושה בשנים האחרונות עבודה פרסומית מקצועית ועקבית, פוגעת במעמד המותג".

מקסטרו נמסר בתגובה: "לאחר כארבע שנים של עבודה משותפת ופורייה עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי (ורשבסקי), הוחלט בהנהלת קסטרו לרכז את התהליכים הקריאייטיביים והפרסומיים בתוך הבית. מהלך זה מסכם למעשה תהליך אסטרטגי של קסטרו לפיתוח יכולות קריאטיביות עצמיות, על מנת לתת מענה לצרכים השיווקיים של המותג לנוכחות רציפה במדיה באופליין ובאונליין. לאור הדברים, הוחלט בהחלטה משותפת של הצדדים לסיים את ההתקשרות עם משרד הפרסום".

מקרולינה למקה נמסר: "בהחלטה הדדית, לאחר שיתוף-פעולה ארוך, צמוד ופורה לאורך שלוש השנים האחרונות, ולאור האסטרטגיה של הקבוצה לריכוז הקריאייטיב תחת קורת-הגג של המותג, דבר שמקובל היום בקרב מותגים גדולים בארץ ובעולם, תיפרד קרולינה למקה ברלין ממשרד הפרסום החיצוני, ותרכז את עבודת הפרסום והקריאייטיב אצלה".

המכירה הפומבית של בתיה עופר

בתיה עופר, מייסדת ארגון Art of Wishes ואשתו של איש העסקים והמיליארדר עידן עופר, מעמידה למכירה פומבית 50 תכשיטים של המעצב האיטלקי פביו סליני בשווי 2 מיליון ליש"ט. 

המכירה תתקיים ביום רביעי (7.9) בסותבי'ס לונדון, וכל ההכנסות ממנה יועברו לארגון שהוקם ב-2017 ומטרתו לרתום את קהילת האמנות הבינלאומית לתרום לעמותה המגשימה משאלות לילדים החולים במחלות קשות.

פביו סליני ובתיה עופר / צילום: טום ג׳יימיסון
 פביו סליני ובתיה עופר / צילום: טום ג׳יימיסון

"אמנות לעולם לא תעצור מלחמות ואלימות, אבל היא יכולה להרחיב אופקים ולהפיח תקווה", אומרת עופר. "אנחנו יודעים שכאשר ילדים מגשימים חלומות זה ממלא אותם בכוחות. כשהתחלתי לראשונה לקחת חלק בעמותת משאלת לב, לפני כעשור וחצי, אלו היו הילדים שהיוו לי השראה להקים את Art of Wishes. פביו לא רק יגשים חלומות של אלפי ילדים, אלא יותיר חותם משמעותי בחייהם".

סליני, שעיצב בין היתר לבתי האופנה קרטייה ובולגרי, החליט לתרום את אוסף תכשיטיו עוד בתקופת הקורונה. לדבריו, "אירועי השנים האחרונות גרמו לי לחשוב כיצד עבודותיי יכולות לתרום לאחרים. חיפשתי מטרה יעילה עבורם, ולכן אני גאה לתרום אותם לארגון של בתיה. מה המטרה של אמנות אם לא לעזור ולשנות חיי אדם?". הפריט היקר ביותר שעומד למכירה הוא זוג עגילי טיטניום משובצים ביהלומים ואבני אמרלד, המוערכים בשווי של 220-280 אלף ליש"ט.

מצנח הזהב

שורת מינויים בשופרסל: יעקב סודרי מונה למנכ"ל גדרון, חברה-בת של הקבוצה. רועי פרייבך יכהן כמנכ"ל החברות-הבנות של הקבוצה וכחבר הנהלה. שאולי עמיר ישמש כסגן סמנכ"ל הסחר.

שלומי בכור מונה למנכ"ל סודהסטרים ישראל. קודם לכן שימש כמנהל המכירות והסחר של החברה.

שלומי בכור / צילום: סודהסטרים
 שלומי בכור / צילום: סודהסטרים

אבנר הלפרין מונה למנכ"ל חברת תל השומר מחקרים ותשתיות רפואיות, ולחבר הנהלה במרכז הרפואי שיבא.

אבנר הלפרין / צילום: יח''צ
 אבנר הלפרין / צילום: יח''צ

ליאורה סלעי מונתה למנהלת החדשנות של חברת החשמל.

דפנה סמוקלר מונתה למנהלת הביקורת והחשבונאות של BDO העולמית.

רן ויסברג, סמנכ''ל הכספים הנכנס של בלנדר / צילום: יח''צ
 רן ויסברג, סמנכ''ל הכספים הנכנס של בלנדר / צילום: יח''צ

רן ויסברג מונה לסמנכ"ל הכספים של חברת הפינטק בלנדר.

חדשות טובות

פירמות עורכי הדין המובילות בישראל השתתפו בטורניר כדורסל שנועד לגייס 120 אלף שקל לרכישת "אופנולנס" - אופנוע-אמבולנס שנתרם לארגון איחוד הצלה. האירוע נערך בהיכל הספורט מנורה מבטחים בתל אביב, ביוזמת עו"ד ג'רמי לוסטמן, מנהל השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין DLA Piper.

בטורניר השתתפו נציגי ארגון 'יחוד הצלה, והתחרו עורכי דין ומתמחים מברנע ושות', גורניצקי ושות', גרוס, יגאל ארנון-תדמור לוי, נשיץ ברנדס אמיר ושות', פישר (FBC & Co) ופירט וילנסקי מזרחי כנעני (FWMK). המנצח בטורניר היה משרד נשיץ ברנדס אמיר ושות', שגבר בגמר על עורכי הדין ממשרד גורניצקי ושות'.