רונאל פישר | בלעדי

משפטו של רונאל פישר צפוי להיעצר זמנית בשל טענה חדשה של עד המדינה

עד המדינה, קצין החקירות לשעבר ערן מלכה, טען בשבוע שעבר כי משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, הבטיח לו בע"פ טובות הנאה שלא נכללו בהסכם עד המדינה הכתוב - בין היתר שהמדינה לא תבקש לבטל את רישיון עריכת הדין שלו לצמיתות • הפרקליטות צפויה להודיע הבוקר כי היא מבקשת יחד עם סנגורי פישר לבצע השלמת חקירה במסגרתה תיגבה עדות מסעדה • סעדה מכחיש את ההבטחות

רונאל פישר בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבוע שעבר / צילום: רפי קוץ
רונאל פישר בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבוע שעבר / צילום: רפי קוץ

משפטו של רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, המתנהל מזה 7 שנים, צפוי להיעצר שוב זמנית. הפרקליטות צפויה להודיע הבוקר (ה') לשופט משה סובל מבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מקבלת את בקשת סנגוריו של פישר לבצע השלמת חקירה בתיק. זאת בעקבות טענה חדשה שעלתה בחודשים האחרונים, לפיה סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, הבטיח למלכה הבטחות בעל-פה, מחוץ להסכם הכתוב. במסגרת השלמת החקירה תיגבה עדות מסעדה.

פרשת רונאל פישר: 7 שנים אחרי הגשת כתב האישום, עד המדינה ערן מלכה חזר לדוכן העדים
עד מדינה ועורך דין: משפט רונאל פישר מסתבך בגלל טענה חדשה
תקוע כבר שבע שנים: מה מעכב את משפט רונאל פישר?

מלכה העיד לפני מספר שנים במשפט ולא טען כי הובטחו טובות הנאה מחוץ להסכם. לאחר שהשתחרר בשנת 2019 מהכלא שחרור מוקדם, השיבה לו לשכת עורכי הדין את רישיון עריכת הדין שלו. שנה לאחר מכן, הגישה הלשכה בקשה לשלול לצמיתות את רישיון עריכת הדין שלו בעקבות פניית הפרקליטות אליה.

במסגרת ההליך המשמעתי טען מלכה לראשונה כי סעדה הבטיח לו שהמדינה לא תתנגד לשחרורו המוקדם (כפי שגם היה לימים), ושלא תבקש לשלול לו את רישיון עריכת הדין. בשבוע שעבר העיד מלכה בהליך הפלילי ואמר: "משה סעדה אמר באוזניי: מילה שלי. אני לא יכול לכתוב את זה (בהסכם עד המדינה- נ.ש.)". 

סעדה מכחיש את הדברים. לדבריו, "יש הסכם כתוב וחתום והיה מיוצג עם עורך דין". הוא העיד בהליך המשמעתי בלשכת עורכי הדין וטען כי מלכה משקר. 

משה סעדה / צילום: ליאור מזרחי
 משה סעדה / צילום: ליאור מזרחי

הסנגורים: טובות ההנאה הוסתרו מבית המשפט

עורכי דינו של פישר, אלי פרי, משה וייס ואבי חימי, ביקשו כי הפרקליטות תגבה עדויות מאנשים שנזכרו בעדותו החדשה של מלכה. המרכזי שבהם הוא משה סעדה, לצד בעלי תפקידים נוספים שנפגשו עם מלכה בעת שהיה עצור. בפרקליטות התלבטו והחליטו כי יש מקום לברר את הטענות החדשות על-מנת להביא את מלוא התמונה בפני בית המשפט.

הסנגורים טוענים כי טובות ההנאה הוסתרו מבית המשפט, ועדותו של מלכה במשפט נמסרה תחת הרצון לרצות את התביעה, כדי שיעמדו בהבטחות שנתן סעדה (לטענתו). בעדותו מלכה לא ידע לומר מה חשב שיקרה אם סעדה יעזוב את תפקידו ומי יממש את ההבטחות, כפי שאכן קרה. בנוסף, עד המדינה העיד כי לא ידע אם יש בעלי תפקידים נוספים שאישרו את ההבטחות הנטענות.

טענתו החדשה של מלכה מציבה את הפרקליטות במצב בעייתי, בו הם טוענים כי עד המדינה עליהם יבקשו להסתמך לגבי יתר העדות, משקר בנקודה מסוימת. אם טענתו של מלכה תתקבל, יהיה בכך לסייע להגנה שתטען כי מלכה ניסה לרצות את התביעה לאורך הדרך, כשהוסתרו מלוא ההבטחות.

*** חזקת החפות: רונאל פישר, רות דוד, שי ברס ויאיר ביטון לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.