הריסה ובנייה בת"א: "לא מדובר על מאכער, אבל בזכותו הגענו ל-100%"

פרויקט פינוי-בינוי יבוצע ברחוב בלוך בתל אביב, 50 מטר מכיכר רבין • במקום בניין בן 9 דירות, ייבנה בניין עם 19 דירות • חגי נהיר, נציג הדיירים בפרויקט: "חיפשנו יזם שיש לו כתובת, עמוד שדרה וגב פיננסי, אבל בעיקר DNA של בנייה"

התחדשות עירונית ברחוב בלוך 22, תל אביב / הדמיה: ITSTUDIO
התחדשות עירונית ברחוב בלוך 22, תל אביב / הדמיה: ITSTUDIO

סיפור הפרויקט:

הרחוב באחד האזורים המבוקשים בעיר, ליד כיכר המדינה ועיריית תל אביב. חגי נהיר, נציג ועד הדיירים בבניין, מספר כי הרחוב "אחד העמוסים מבחינת פרויקטי תמ"א 38 בתל אביב. המיקום מצוין: במרחק 50 מטר הליכה, ברחוב רמז, יש קאנטרי שהוא אחד הטובים בעיר. כיכר רבין נמצא במרחק 50 מטר".

נהיר מספר שקנה את הדירה בשנת 1984 ושילם אז כ־60 אלף דולר, ומציין כי גר בה עד שעבר לשוהם לפני 20 שנה ומאז היא מושכרת. "הבניין היה בסדר גמור ולא היו בו תקלות שמצריכות טיפול דחוף, למרות שנבנה בשנת 1958, אבל אין מעלית ואין חניה. בזמנו עשינו שיפוץ".

איך התחלתם את הפרויקט?
"ביום בהיר אחד החלטתי שאני מניע את התהליך אולם חיכיתי עד שהיה תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה), וכשזה התאפשר התקדמנו, כי לא משנה כמה נשפץ את הבניין הישן הוא עדיין יישאר ישן. זה קרה לפני חמש שנים".

נהיר אומר שלא יכול היה להתקדם ללא שירותיו של יועץ שעזר לקדם את התהליכים תמורת שכר שהוא קיבל מהיזם. "לא מדובר על מאכער" הוא מדגיש. "מדובר על אדם המומחה בהתחדשות עירונית ובזכותו הגענו ל־100% הסכמה מחוסר הסכמה מוחלט.

"גם כשחיפשנו יזם, חיפשתי יזם שבמידת הצורך אוכל לתבוע אותו, כזה שיש לו כתובת, עמוד שדרה וגב פיננסי, אבל בעיקר DNA של בנייה. התהליך היה כיפי וללא קושי מיוחד הייתה לנו קבוצת וואטסאפ משותפת והכל התבסס על שקיפות בין כל המעורבים".

מה אתה ממליץ למי שמתחיל תהליך דומה?
"לגייס מישהו מטעם הדיירים, שיהיה אובייקטיבי לחלוטין ומקצועי לפני שבוחרים את היזם ואת עורך הדין. בעזרתו אפשר להגיע לתהליך קל - אצלנו זה הלך כל כך מהר".

התחדשות עירונית ברחוב בלוך 22, תל אביב / צילום: רותם סקייפר
 התחדשות עירונית ברחוב בלוך 22, תל אביב / צילום: רותם סקייפר

התמורה ליזם:

10 יחידות דיור.

מחיר לדירת 3 חדרים:

החל מ־5.06 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

תוספת של 2 מ"ר לדירה, כ־12 מ"ר מרפסת שמש, מחסן בשטח 7 מ"ר, חניה רובוטית עם הכנה לטעינה חשמלית

לו"ז:

חתימה על ההסכם ב־2018, היתר ב־2021.

כתובת: בלוך 22, תל אביב

הפרויקט: תמ"א 38/2 הריסה ובנייה

המצב הקיים: 4 קומות - 9 דירות

היזם והקבלן: משולם לוינשטין הנדסה וקבלנות בע"מ

שם האדריכל: מסטר גל אדריכלים

עו"ד היזם: עורך הדין אורן ארדמן ממשרד שטיינמץ, הרינג גורמן ושות', עורכי דין

עו"ד הדיירים: עורך דין עמית יושע ממשרד שובל יושע עורכי דין נדל"ן