צחי אבו רכש 25% מחברת הקנאביס קאנומד כדי להפוך אותה לחברת נדל"ן

לאחר שנכשל במיזוג פעילות ההתחדשות העירונית הפרטית שלו לאינטרנט זהב, רוכש אבו מידי האחים גינדי 25% ממניות קאנומד, תמורת כ־8 מיליון שקל

צחי אבו, בעלי ארי נדל''ן / צילום: יח״צ
צחי אבו, בעלי ארי נדל''ן / צילום: יח״צ

שבועיים לאחר שכשל בניסיונו להכניס את פעילות ההתחדשות העירונית שלו לשלד הבורסאי אינטרנט זהב, מסמן יזם הנדל"ן צחי אבו חברה בורסאית אחרת כיעד: חברת קאנומד , שלאחרונה יצאה מתחום הקנאביס הרפואי לטובת פעילות נדל"ן.

האקטיביזם של סטארבורד הגיע ל-Wix: מה מתכננת הקרן לחברת האינטרנט? 
הוא נשר מהקולג' והקים חברה, עכשיו הוא מוכר אותה ב-20 מיליארד דולר | WSJ
מנכ"ל טבע: "בעזרת ההתייעלות הגדלנו בחזרה את הרווחיות התפעולית"

תחת בעלי השליטה - האחים מנור וכפיר גינדי - התמקדה החברה בפעילות של בנייה למגורים.

בחמישי הודיעה קאנומד כי אבו ירכוש 25% ממניות החברה (24.9 מיליון מניות) מידי האחים גינדי בתמורה ל־8.1 מיליון שקל. מחיר המניה בעסקה (32.6 אגורות למניה) היה גבוה ב־44% ממחירה ביום הקודם, ובתגובה לדיווח בחמישי היא זינקה ב־91% ביום אחד. את שבוע המסחר החדש החלה המניה באזור אותו מחיר, המשקף שווי חברה של מעל ל־43 מיליון שקל.

הזינוק במניה נובע כנראה גם מהקרדיט שמעניקים המשקיעים לצחי אבו. בפברואר אשתקד השתלט אבו על חברת הנדל"ן המסחרי ארנה גרופ, ורכש את השליטה בה מידי מרכוס וובר. מאז ההשתלטות ועד היום זינקה מניית החברה - שנקראת כיום ארי נדל"ן - ב־610%, לשווי שוק של 1.2 מיליארד שקל.

קאנומד, שנטשה כאמור את התחום הטרנדי לשעבר בבורסה, הקנאביס הרפואי, לפני כמה חודשים, נמצאת על סף כניסה לתחום הלוהט החדש: התחדשות עירונית. בענף זה פועלות חברות נדל"ן לייזום פרויקטים שתכליתם הריסת בנייני מגורים ישנים לטובת הקמה של בניינים גבוהים יותר על גביהם, תוך מכירת דירות חדשות עודפות באותם פרויקטים.

עקב כך מכרה קאנומד השנה את החווה לגידול קנאביס שהחזיקה במושב משואה שבעמק הירדן, וכיום היא פועלת להשלים מכירה של בית מרקחת בפתח תקווה.

במאי השנה חתמו האחים גינדי על מזכר הבנות שלפיו תרכוש קאנומד את קבוצת לאונרדו מידי שלושת בעליה, אך רכישה זו לא יצאה לפועל. עם זאת, קאנומד ציינה כי בכוונתה להתמקד בתחום ההתחדשות העירונית, הן בביצוע עבודות קבלניות והן בייזום פרויקטים חדשים.

המניה עלתה 32% מעל מחיר הרכישה


בהסכם הרכישה שנחתם ביום חמישי מתבהרות תוכניותיו של אבו עבור קאנומד. "הרוכש הצהיר כי לאחר השלמת עסקת המכירה, בכוונתו להציע לחברה להתרכז בתחום ההתחדשות העירונית", נכתב שם. ובאותו יום הודיעה קאנומד עצמה על עסקה לא שגרתית לחברה ציבורית: רכישת דירה בודדת בטירת הכרמל, תמורת 2.3 מיליון שקל.

כאמור, אבו ניסה בחודשים האחרונים למזג את פעילות ההתחדשות העירונית שלו לשלד בורסאי אחר - אינטרנט זהב. אך בסוף אוגוסט כשלו המגעים וכעת עומד על הפרק מיזוגה לקאנומד. ייתכן שזו הסיבה שהמניה ננעלה בחמישי במחיר גבוה ב־32% מזה שבו רוכש אבו את השליטה בחברה.

התכנון המקורי היה ליצוק רק חלק מפעילות ההתחדשות העירונית הפרטית של אבו לאינטרנט זהב, ובין היתר ארבעה פרויקטים באשדוד, שבהם ייהרסו 909 דירות, ובמקומן ייבנו 4,140 חדשות, אשר חלק החברה של אבו מתוכן הוא 1,716 יחידות דיור. כמו כן תוכננה בפרויקטים אלה הקמת שטחי מסחר ומשרדים בהיקף כולל של כ־5,200 מ"ר.

אבו אמר השבוע לגלובס, כי "אנחנו מתכננים להכניס בהמשך את כל פעילות ההתחדשות העירונית לקאנומד, בעסקת בעלי שליטה. בשלב הראשון נמתין לקבלת האישור של רשות התחרות (בעסקת רכישת השליטה מידי האחים גינדי, ח' ש'). בהמשך נבחן לצקת לתוך קאנומד את כלל פעילות ההתחדשות העירונית הפרטית שלי, שכוללת פרויקטים עם 5,000 יחידות דיור בהיקף מוערך של מאות מיליוני שקלים. כמובן, באישור אסיפת בעלי המניות".

רווח של 17 מיליון שקל לארי נדל"ן במחצית


ארי נדל"ן שבשליטת אבו (53.5%) נחשבת לסיפור הצלחה בבורסה, ומנייתה מציגה תשואת יתר בשנה החולפת. ביולי האחרון רכשה את חלקה של הפניקס (25%) במתחם סטאר סנטר באשדוד שבשליטתה, בתמורה ל־317 מיליון שקל, ומוקדם יותר השנה רכשה שליטה (83%) בקניון MY MALL בלימסול שבקפריסין מידי חברת ב.ס.ר אירופה, עבור 44.2 מיליון אירו.

את המחצית הראשונה של 2022 סיכמה ארי נדל"ן עם הכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) של 25.6 מיליון שקל, עלייה של 24% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית הגיע ל־16.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.3 מיליון שקל במחצית המקבילה.