הסטארט-אפ החדש של שלו חוליו ומה מביא הייטקיסטים לגבעתיים

כיצד מבריחה תעשיית ההנחות בארנונה יזמים מתל אביב לגבעתיים, כל הפרטים על חברת הסייבר החדשה של מנכ״ל NSO לשעבר שלו חוליו, ומה ידוע בינתיים על גל הפיטורים הצפוי באינטל • וגם: משבר מניות השבבים ומנכל״ית יאנגו דליברי מדברת לראשונה • השבוע שהיה בהייטק ומדע 

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: Associated Press, Paul Vernon
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: Associated Press, Paul Vernon

עליית הריביות בעולם, ירידות השווי בחברות הציבוריות, הצמצום של ההון הזמין להשקעה בטכנולוגיה ועצירת ההנפקות - כל אלה היו אמורים להביא יותר חברות הייטק לחפש קונים. בפועל המגמה הפוכה: על פי מחקר חדש של PitchBook, מספר המיזוגים והרכישות של חברות הייטק פרטיות בארה״ב ברבעון השלישי נמצא בשפל ועומד על 173 עסקאות שהוכרזו. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמד הנתון על 307 מיזוגים ורכישות, שעלה ל-331 עסקאות ברבעון שלאחר מכן, שיא חיובי של השנים האחרונות.

לקבלת סיכום השבוע בהייטק ובמדע במייל: הירשמו כאן

המספרים האלה לא ימשיכו לרדת, ככל הנראה. ככל שהמצב יחריף, יעודדו המשקיעים - קרנות ההון סיכון והפרייבט אקוויטי - את חברות הפורטפוליו לצאת לאקזיט, גם במחיר של אובדן תשואה גבוהה והסתפקות בהחזר על הכסף שהושקע, כך לפי PitchBook.

סנונית לכך ניתן היה לראות כבר השבוע: כאן בגלובס דיווחנו על מכירת בניאס לאבס, חברת שבבים אלמונית שהקים היזם הסדרתי אביגדור וילנץ, בתמורה ל- 240 מיליון דולר - עוד לפני שייצרה ולו שבב אחד. לאחר הביקורת שספג וילנץ על כך שהחברה הקודמת שהקים, אנפורנה, נמכרה ״בזול״ - היא נמכרה אמנם ב-370 מיליון דולר, אך הכניסה מאז 5 מיליארד דולר לאמזון - אין ספק שגם מייסדי בניאס קיוו ליותר. המשקיעים, יחד עם אמזון שהפכה לשושבינת העסקה (בניאס נמכרה לספקית של אמזון, אלפהווייב) - לחצו על היזמים להסכים לעסקה שהוכרזה אתמול.

גם המכירה של בריזומטר מחיפה לחברת האם של גוגל, אלפבית, ב- 250 מיליון דולר מספרת סיפור דומה. אבל ההצעה שהגיעה מחברת הענק, בצירוף האופק הכלכלי שיש לחברות הנאבקות לשמור על רווחיות ועל מיצוב בשוק שלהן, עשתה את שלה. בריזומטר יותר מהכפילה את השווי שלה בעסקה, אבל לא יצרה כאן מפץ גדול בסגנון ״ווייז״ שנמכרה, כזכור, תמורת 1.1 מיליארד דולר.

משקיעי הון סיכון שמוכנים להסתפק במועט תמורת מזומן כאן ועכשיו, יזמים מציאותיים ורוכשים פעילים שעטים על עובדים וטכנולוגיה במחירים נמוכים - כל אלה צפויים לייצר פעילות מיזוגים ורכישות תוססת למדי בחודשים הקרובים.

הנה שמונה כתבות מעניינות שהופיעו השבוע בעמודי ההייטק והמדע של גלובס:

ההייטקיסטים שעברו מתל אביב לגבעתיים ובטוחים שזו רק תחילת גל הנטישה

ההחלטה של עיריית תל אביב לשלול מחברת סימילרווב את מעמד בית התוכנה ולא להעניק לה הנחה בארנונה מעידה לדברי מנכ"ל החברה אור עופר על חוסר העניין שלה להמשיך ולהיות בירת ההייטק הישראלי. את המאבק המשפטי שלו מול העירייה הוא רואה כמאבקו של ענף ההייטק כולו: "אם אנחנו מפסידים - הענף כולו מפסיד". ראיון גלובס.

הגו'ב החדש של שלו חוליו

לגלובס נודע כי שלו חוליו, המנכ"ל הפורש של חברת הסייבר ההתקפי השנויה במחלוקת, עבר לעסוק במיזם של סייבר להגנה על תשתיות, שבראשו יעמוד הפוליטיקאי האוסטרי הפופולרי סבסטיאן קורץ. בין המשקיעים: דובי פרנסס, נועם לניר ושלום מקנזי. חשיפה.

עתירה חדשה נגד "חוות המריבה" של גוגל

עתירה רביעית במספר נגד חוות השרתים של סרברפארם, בזק בינלאומי וקרן תש"י במושב בני ציון שבשרון שצפויה לשרת את ענקית החיפוש והענן גוגל. אחרי שנטען כלפיה כי היא מהווה מפגע ביטחוני, תברואתי ונבנתה שלא כדין, עתירה חדשה טוענת: הסכם החכירה המאפשר ל-82 משפחות ביישוב לעשות שימוש בשטח לא ניתן להם כדי להשכיר אותו לחברה זרה.

צועדת בכל הכח להנפקה?

חברת התיירות האמריקאית-ישראלית גייסה 154 מיליון דולר בתמורה למניות מקרנות אנדרסן הורוביץ ופרמג'י אינווסט. 150 מיליון דולר גויסו במכשיר מובנה דמוי חוב מקוטו. בתום התהליך, שהוגדר כסיבוב טרום-הנפקה, הגיעה החברה הישראלית-אמריקאית לשווי של 9.2 מיליארד דולר.

הביקושים בירידה והמניה צנחה: מאחורי גל הפיטורים הגלובלי של אינטל

ענקית השבבים האמריקאית והמעסיקה הגדולה בישראל צפויה להודיע החודש על פיטורי אלפי עובדים ברחבי העולם. בישראל מיהרו לפטר עשרות מעובדי חטיבת הבינה המלאכותית עוד לפני, וההערכות הן שזו רק ההתחלה. בין הסיבות לצרות של החברה: הירידה החדה בביקושים למחשבים אישיים. ניתוח גלובס.

שנה למהפך הגדול בפייסבוק

באירוע ההשקעה השבוע, הציגה פייסבוק את הטכנולוגיות הבאות בחזון מטא-וורס. למרות המתחרות, נפילת המנייה, וחוסר האמון של המשקיעים, צוקרברג עדיין מאמין שהמטא-וורס הוא עתיד האינטרנט.

מנכ"לית יאנגו-דליברי בטוחה: "הקמעונאים הגדולים יתיישרו, ובקרוב כל המשלוחים יגיעו בתוך שעה-שעתיים"

מאז שאור זנו־רביד נכנסה לתפקידה כמנכ"לית יאנגו דליברי, בפברואר האחרון, החברה צמחה לדבריה ביותר מ־400% בכמות המשלוחים, וכעת היא מתקרבת לנקודת האיזון. בראיון ראשון היא מתייחסת למעמדה של החברה הרוסית מאז הפלישה לאוקראינה, ומסבירה למה וולט ותן ביס הן לא מתחרות

המניות של ענקיות השבבים במשבר עמוק, ומהו האיום שמרחף מעל רכישת טאואר הישראלית

עונת הדוחות לרבעון השלישי בוול סטריט נפתחת, וענקיות השבבים בכוננות ספיגה. מניותיהן הובילו בימים האחרונים את הירידות בניו יורק, ו־AMD אף פרסמה אזהרת רווח. מה הסיבות למגמה בענף והאם הגענו לשפל?