wecom | בלעדי

משרד התקשורת ל-wecom: לא תעשו דין לעצמכם, נחלט לכם ערבות

משרד התקשורת הודיע ל-wecom כי הוא פתח במהלך לחילוט ערבויות בסך 5 מיליון שקל בעקבות אי-תשלום דמי הרישיון בגובה 45 מיליון שקל, שהחברה מסרבת לשלם עד שאפל לא תשחרר חסימת מכשירים לשימוש בדור החמישי ברשת שלה

לירן אבישר בן חורין, מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: אייל מרגולין
לירן אבישר בן חורין, מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: אייל מרגולין

חברת wecom מסתבכת: משרד התקשורת הודיע לחברה על כוונתו לחלט לה ערבויות ב-5 מיליון שקל בעקבות אי-תשלום דמי רישיון בסך 45 מיליון שקל. כפי שנחשף בגלובס, החברה לא שילמה דמי רישיון בעכבות עיכוב מול חברת אפל שטרם שחררה את השימוש במכשיריה בדור החמישי ברשת של wecom. 

החרפה במאבק: wecom תעתור נגד הכוונה לחלט לה ערבויות 
משרד התקשורת בהתראה ל-wecom: שלמי דמי רישיון או שנחלט ערבויות
למה wecom מעכבת תשלום של 45 מיליון שקל למשרד התקשורת?
wecom למשרד התקשורת: התערבו ביחסינו עם אפל

במשרד התקשורת דוחים את הקישור שעשתה החברה בין תשלום דמי הרישיון לבין מערכת היחסים שלה עם אפל, ואומרים כי הקישור הוא חסר בסיס ואינו מקובל. מבחינת המשרד, תשלום דמי הרישיון הוא חובה שבה מחויבת החברה כזוכה במכרז, וחובת התשלום לא הותנתה במצבה העסקי של wecom.

במשרד התקשורת מציינים כי החובות המוטלים על זוכה במכרז היו ידועים מראש, ו-wecom קיבלה על עצמה מחויבות בעת שזכתה במכרז, ולכן לא ניתן לקבל התנהלות שבה wecom עושה דין לעצמה ומפרה ברגל גסה מחויבויות רגולטוריות אליהן התחייבה בעת שניתן לה רישיון והוקצו לה תדרי רדיו לצורך מתן שירותיה.

wecom מעכבת את התשלום מפני שלטענתה, כל עוד אפל לא משחררת את החסימה במכשירי אייפון לדור החמישי ברשת שלה, מנויים לא מצטרפים אליה, ולכן מדובר בשינוי קיצוני בתנאי המכרז. החברה ממשיכה וטוענת כי ברגע שיסתמן פתרון עם אפל, היא תעביר את התשלום המלא עבור הרישיון.

נדגיש כי בעקבות בקשות wecom, משרד התקשורת פנה לאפל, וכרגע ישנה אופטימיות זהירה שהעסק יסתדר. בכל מקרה, נסביר כי אפל משחררת חסימות לדור החמישי בהתאם למדיניות שלה, ולא נראה כי יש סיבה מיוחדת לעיכוב דווקא ב-wecom. יחד עם זאת, האחרונה טוענת כי הסיבה שמשרד התקשורת צריך להתערב, וגם רשות התחרות, היא שאפל משחררת חסימות למפעילים בעדיפות לכאלה שמוכרים מכשירים שלה, ומפעיל שלא מוכר מכשירים - נדחק ברשימה.

במשרד התקשורת כאמור לא מקבלים את הפרשנות שעושה wecom, והם בעיקר חוששים מתקדים רגולטורי ומפגיעה בדימוי המשרד, ככזה שמאפשר לחברות לא לשלם דמי רישיון בשל ויכוח כזה או אחר עם גורם חיצוני.

מ-wecom נמסר כי הם מקווים שהנושא ייפתר לשביעות-רצון שני הצדדים, עוד לפני המועד שנקבע על-ידי משרד התקשורת, ומודים למשרד על המאמצים שנעשים על-מנת להגיע לפתרון.